Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vybíjí se baterie - rezavý - pól

Od: vanekk odpovědí: 17 změna:

Dobrý den,

mám stálý menší odběr na starším voze. Jednou za 14 dní musím dobít baterii, mele z posledního, baterie je dobrá, byla měřena na zátěži.

Zjistil jsem, že mám na karosérii uhnilý šroub od - pólu baterie, v místě kde je spojena s karosérií.

Mohl by bý tam problém, že by se to přes ten rezavý polouhnilý kontakt vybíjelo?

Pokud ano, je možné použít jakýkoliv drát třeba 6mm a znovu na jiném místě ukostřit? Jen nemám oka od baterie a ke kastli, když je koupím nemám na ně kleště, jak to zpravit?

Díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Tak co to je za auto a kolik je ten odběr v klidu?Max by to mělo být do 20mA . Uhnilí šroub na kostře od baterie na vybíjení vliv mít nebude ale může ovlivňovat nabíjení,neprosvěcuje kontrolka? Kolik dobíjí alternátor? Jakýkoliv drát určitě ne,měděný pletený ,průřez aspoň 15mm.Buď koupit i s koncovkou autotypautodily.cz/... nebo pásek automarket-sukorady.cz/... a svorku automarket-sukorady.cz/...


doplněno 18.06.17 21:48:

Tak vy nám neřeknete co to je za auto co:) ale nevadí.Měl jste vytáhlé opravdu všechny pojistky?Některé (hlavně od Ř.J.) bývají někde jinde.Ten klidový odběr je v pohodě,dobíjení taky.Jak často a jak dlouho autem jezdíte? jestli vyjedete jednou za 14 dní do obchodu vzdáleném 10km tak to se baterie opravdu nemusí dostatešně dobít


doplněno 21.06.17 20:08:

Tak ono se říká že jeden start se nabíjí 15 min. jízdy (chodu motoru) vozidla,ale záleží na stavu dobíjení ,aku,startéru...Třeba já mám 1,9TDI a jezdím denně 12km tam a spátky+občas mezizastávka a v zimě musím dobíjet cca každý týden(delší žhavení,těžší start) a v létě nabíječku vůbec nevytahuji

vanekk
hodnocení

Dobrý den,

je to stará opel astra r.v.1996. Jezdím skoro každý den 15km tam a 15km zpátky + po městě 4km tam a 4km zpátky.

Nedobije se baterie v mém případě? To každý kdo takto jezdí musí baterii dobíjet co 2-3 týdny?

Děkuji za pomoc

 

marous
hodnocení

0x
Pokud je jen zoxidovaný kontakt na karoserii tak to příčina vybijeni nebude. Tu musite hledat jinde ale mohla by to byt přicina například špatneho startovaní a dalších zbytečných priblémů. Chce to minimalně ocištit a nastřikat kontoxem. Pokud je to hodně vyměnit drat. Nový drat musí mit minimalně stejny nebo vetši průřez.

 

kepler*
hodnocení

0x

Moc dotazu nerozumím. Rezavý pól baterie? Nemůže být, je olověný. Může se kontak očistit smirkem, kabel použít stejný, ale chránit na příště vazelínou. Může se najít vedlejší místo na ukostření, ale radši bych se poradil s autoelektrikářem kam. Jediný problém je nová koncovka káblu, pokud není použitelná. V tom už neporadím, ale možnosti jistě jsou. Opět chránit proti korozi.

mnd®

kepler: tazatel se neptá na připojení koncovky k autobaterii,ale na ukostření ke karoserii auta a to je z dotazu jasné.Pól baterie a už ani koncovka na připojení autobaterie se nedělají jen z olova - (ono to vlastně není olovo) , ale dělají se i z jiných materiálů.

pro tazatele - stavte se v autoservisu nebo u dobrého kamaráda a máte tam nový kabel namontovaný.Jen se udělá nová díra ve zdravém plechu ( očistit,obrousit) a natáhne se nový mínus kabel s koncovkou.Potom zastříknout aby to nekorodovalo.Za půl hoďky není co dělat.

Koncovky kabelů pokud jste trochu zručný si nasadíte a zajistíte i sám.Stačí kladivo,klíč číslo teď nevím jestli deset nebo třináct,větší kleště,koupit kabel dle vašeho průměru co máte v autě - samo že raději delší aspoň o dvacet cmm.A jinak všechno si můžete udělat sám,ale znám i firmu v Brně,kde to udělají na míru a pak si to stačí namontovat.

Je jen otázka,jestli toto je zrovna porucha toho častého dobíjení akumulátoru.Ale rozhodně bych tímto začal to řešit a pak případně hledat poruchu dál.

 

vanekk
hodnocení

Dobrý den,

provrtal jsem novou díru, dal pořádný pletený drát a nalisoval oka. Proud v klidu je 20mA, při dobíjení ukazuje napětí 14,0V při zapnutých světlech.

Jsou tyto hodnoty správné?

Často se mi vybíjí baterka.

Proud při vypnutém zapalování by měl být 0 A, pokud není zapnutý nějaký spotřebič např. hodiny nebo radio. Postupným rozpojováním pojistných okruhů zjistit, co akumulátor vybíjí a závadu odstranit. Pokud se to nepodaří zjistit, tak po zaparkování odpojit minus pól akumulátoru a bude po problému.

Tak nulový proud je snad ve staré škodovce 120... V novějších autech jsou stále pod napětím řídící jednotky motoru, centrálu atd. Samozřejmě rádia atd. 20mA je taková střední hodnota, bývá třeba míň a i více ... Viděl jsem tak 5mA, 10mA, ale i 50mA... Některé jednotky "usínají" po několika minutách a u Forda třeba jednotka co hlídá světla atd, za 1 hodinu... Tak že spíš záleží jestli je ta závada způsobená vybíjením, či samovybíjením u starší baterky...

vanekk
hodnocení

Dobrý den,

auto je staré 20 let, je tam řídící jednotka a jednotka centrálu. Měřil jsem proud při vypnutých všech spotřebičích, vše se uspalo po cca 2 minutách a zůstala viset hodnota 20mA. Když jsem vytáhnul všechny pojistky, stajně tam těch 20mA zůstalo.

Autobaterie má asi 3 roky, na podzim byla testována na zátěži a byla tenkrát vpořádku.

Jak to dále řešit?

Díky

A co chcete pořád řešit? 20mA je normální spotřeba, pokud umíte trošku počítat tak zjistíte že za měsíc se vybije 14Ah... Tak pokud je v kondici tak jí to nevadí vůbec, jinak nabíjet, jezdit, koupit novou... Když jí budete odpojovat tak třeba zjistíte žá má velké samovybíjení... Učí se že starší baterie má samovybíjení cca 1% denně... a že třeba má baterie při -8°C poloviční kapacitu... Prostě je to třeba zvážit... Kdo jezdí často tak to neřeší... A když je špatná tak si koupím novou a nebudu trnout zda odjedu...

 

vanekk
hodnocení

0x
Zdravím vás,
jak by jste závadu dále řešili? instalovat vypínač od baterky natvrdo?
díky
rv*

Jednou za čas bych baterku dobil. Po 3 letech už nebude, co zamlada. A to přesto, že nějaký tester ukáže, že je OK. A bývalo zvykem si hustoměrem občas zkontrolovat koncentraci kyseliny a jestli není třeba dolít destilku. A jednou za čas by měla projít napětím vyšším než 14.4V, aby se omezila sulfatace elektrod.

 

hodnocení

0x

Když vidím ty odpovědi, tak už si představuji mého zetě, který vše řeší podobným způsobem. Já tomu moc nerozumím, ale prostě baterie stojí za h...o, měli jsme totiž u auta podobný případ, takže koupit novou. Já taky nerada vyhazuji věci a vše se snažím dostatečně upotřebit, ale než vymýšlet kdovíco, tak je lepší to zásadně pořešit.

 

 

hodnocení

0x

A ještě taková poznámka... Pokud to není normální značková baterie a je taková ta z Kauflandu, Liedlu, Bauhausu, tak tam je podle zkušenosti životnost spíše tak něco přes rok... To je ověřené a zkuste si koupit třeba Vartu (dneska už ani ty značkové věci nejsou občas nic moc) a zvažte jí a pak baterii z Bauhasu o stejné kapacitě... Je znatelně lehčí... Že by tam byla nějaká lepší technologie? :)

mnd®

hiawata:nevím co je to Liedl,ale jestli myslíte Lidl a Kaufland,tak je to jedno - mají jednoho a společného majitele.

Ale jak jste zjistil tak má každý obchod jiný sortiment...

 

vanekk
hodnocení

0x
Dobrý den,ještě bych se rád dozvěděl, jestli máte někdo zkušenost se solárním panelem,který se strčí do autozapalovače a měl by dobíjet autobaterii? v létě a v zimě?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]