Nejste přihlášen/a.
Dnes ráno jsem jel se svojí Fabií cca 12 km trasu a téměř po celou dobu jízdy mi auto vibrovalo. Vibrace se objevily po sešlápnutí plynového pedálu, stačilo lehce sešlápnout plynový pedál a ihned se rozvibrovalo celé auto, i volant. Jakmile jsem uvolnil plynový pedál, vibrace zmizely, a to i přesto, že zůstala zařazená rychlost. Nejvíce auto vibrovalo na pětku, jel jsem třeba 100 km/h po rovině na pětku při cca 2 tis. otáčkách a po sešlápnutí plynového pedálu se rozvibrovalo celé auto. Řekl bych, že nejvíce auto vibrovalo cca kolem 2 - 2,5 tis. otáček. Když jsem dojel do města a jel na trojku cca 50 km/h, auto vibrovalo méně než při jízdě mimo město. Po zaparkování jsem auto odstavil asi na dvě hodiny a při jízdě domů už auto zase jelo úplně normálně, bez vibrací hned od začátku jízdy. Problémy s vibracemi se objevily z ničeho nic, jeden den auto jezdilo úplně normálně a za dva dny začalo vibrovat v podstatě od začátku jízdy. Nechápu, proč při cestě domů už auto zase jelo úplně normálně. Ty vibrace bych trochu přirovnal třeba k vibracím při nevyvážených kolech nebo při větším podtáčení motoru. Auto má najeto 243 tis. km. Podle mě byla během jízdy, kdy auto vibrovalo, i vyšší spotřeba, protože na trase, kterou jsem jel, mám běžně průměrnou spotřebu dle palubního PC cca 4,5 litrů a dnes jsem měl po dojezdu průměrnou spotřebu cca 6 litrů. Minulý týden se u auta měnil motorový olej, ale to s tímto problémem nejspíš nebude souviset, olej splňuje normu pro PD motory a problémy s těmi vibracemi začaly až po najetí cca 500 km od výměny motorového oleje. Poradíte, čím může být způsoben můj problém? Děkuji
Asi pomohlo to opětovné nastartování motoru, ale není mi jasné, proč ten vstřikovač po opětovném startu zase fungoval normálně, když může být vadný? Ještě napíšu, že bývalý majitel před prodejem údajně měnil jeden vstřikovač, od koupě jsem najel cca 17 tis. km a až teď jsou s autem problémy, předtím bylo vše bez problémů. Může můj problém nějak souviset s tím, že předchozí majitel údajně nechal vyměnit jeden vstřikovač, protože byl prý vadný?
Je jasné, že časem může odejít další vstřikovač, ale těch 17 tis. km od výměny prvního vstřikovače do doby, než odešel další, mi připadá málo. Je normální, aby při nájezdu skutečných 243 tis. km odcházely vstřikovače? Dle ostatních lidí by měly vydržet mnohem déle
Dnes jsem s autem jel a opět jelo normálně. Už jsem z toho jelen, protože ta závada s těmi vibracemi se objevuje nepravidelně. Na auto se nemohu spolehnout. Proč se ten problém objevuje nepravidelně?
Koupil jsem si motor 1,9 TDI 74kW, který by měl být dle zkušeností spolehlivý a stejně s ním mám problémy, to je k vzteku! Měl jsem asi smůlu na auto?
Co chceš od 12 let staré plečky? Vylítané TDI, mám to samé, naštěstí motor zatím ok, ale až se začne kazit jde hned z domu.
Může na ty vibrace mít vliv i palivový filtr? Od výměny filtru se s autem najelo necelých 30 tis. km. Letos v lednu v mrazech jsem měl problémy se startem, ale stačilo auto chvíli ponechat ve vytápěné garáži a ihned bez problémů nastartovalo a od té doby jsem najel cca 5 tis. km bez ptoblémů a až teprve teď se objevily problémy s těmi nepravidelnými vibracemi motoru. V servisu mi sice říkali, že palivový filtr je v pořádku, ale jistotu nemám. Poradíte?
Může být problém třeba v tom palivovém filtru, že by byl třeba trochu zanesený částicemi parafínu a ty částice by mohly způsobovat ty problémy s chodem motoru a vibracemi?
Nejdřív motor za jízdy vibroval, jak jsem psal v prvním příspěvku a teď auto nepravidelně cuká. Vysledoval jsem, že cukání během jízdy se objevuje ve chvíli, kdy vyjedu ráno se studeným motorem. Po zahřátí motoru už žádné cukání nepozoruji. Většinou se to cukání objeví cca během prvních 2 - 4 km jízdy. Není to nějaké silné cukání, ale je to při jízdě cítit. Cukání se objevuje i když jedu po rovině na pětku a jen lehce sešlapuji plynový pedál. Auto třeba 2 - 3 krát cukne a zase jede normálně atd. Objevuje se to ale nepravidelně, někdy se cukání neobjeví ani při studeném motoru. Proč se to cukání objevuje jen když vyjedu ráno se studeným motorem a po zahřátí motoru už auto necuká? Kde může být chyba? Děkuji za radu
Dnes ráno auto opět prvních pár kilometrů chvílemi cukalo a když se částečně zahřál motor, jelo opět normálně bez cukání. Trvalo to asi 5 km jízdy a když ručička teploměru ukazovala cca mezi nulou a provozní teplotou, tedy když byl motor částečně zahřátý, přestal cukat a jel normálně. Opravdu bych řekl, že je to závislé na teplotě motoru (chladící kapaliny). Cukání se objevilo cca mezi 2000 - 2500 otáčkami. Potřeboval bych od vás nějakou radu, abych alespoň zhruba věděl, na co se zaměřit. Zkuste si prosím alespoň tipnout, čím by to mohlo být. Děkuji
Může to souviset třeba i se snímačem teploty chladící kapaliny, když to cuká jen za studena? EGR ventil pracuje jen při studeném motoru nebo i po zahřátí? Po druhém připojení na diagnostiku se v paměti závad zobrazily chyby servomotorů pro recirkulaci vzduchu a pro klapku studený/teplý vzduch, ale to asi nemá souvislost s tím cukáním. Mechanik si neví rady
Jak je možné, že si s touto závadou nikdo nedokáže poradit? Jak tady na Poradně tak i mechanici v servisu. Auto nutně potřebuji a mám obavy, aby se mi kvůli této závadě jednou nestalo, že zůstanu stát na silnici, proto bych potřeboval co nejrychleji poradit, aby se závada co nejdříve odstranila. Auto už cukalo, když jsem ho koupil, ale po opravě jezdilo cca 17 tis. km normálně a teď zase začalo to cukání, ale nepravidelně. Jistě dokážete pochopit, že se na auto nemohu spolehnout a proto potřebuji co nejrychleji radu ohledně toho cukání, jak tento problém odstranit, který díl může být vadný? Aut s tímto motorem u nás jezdí mnoho a proto se mi nechce věřit tomu, že by tuto závadu nikdo neznal, jak tady na Poradně tak i v servisu a že by nikdo nedokázal poradit, čím může být způsobena. Děkuji za radu
kdyby to byl vadný vstřikovač problikává kontrolka ( trojúhelník- dnad máš na Fabii stejnou) ) a po chvilce se to přepne do nouzového režimu, vibruje to tím že vynechává válec, já měl podobnou závadu na VW /PD a byl vadný kabelový svazek k ŘJ 2. válce, vlastně jen jedne z těch kablíků byl nalomený asi z výroby, fungoval jen po zahřátí motoru a tedy i kabelů...svazel stál asi 800 Kč bez DPH a práce s diagnostikou na hodinu a něco.
Dal bych to na diagnostiku
Jinak do pédéčka používám aditivum VIF super diesel a neškodí ani občas použít některý z fungujících čističů vstřiků, já při výměnách oleje kontroluji i palivový filtr atd...
na dálku se to vyléčit nedá, proto mají tyto motory a vstřikovače ŘJ a zásuvku diagnostiky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.