Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dobrý večer. Prosím Vás. Mám krátce na sebe přepsaný první vůz a ještě nemám vše načtené a vyzkoušené. Je to mé první ojeté auto a rád bych info. V posledních dnech mám pocit, že když jedu pomalu, tak slyším jako by hučela brzda. Jako by kotouče dřel o nečistotu a ta vydává zvuky. Ještě před týdnem to nedělalo, ale teď je to více slyšet. Nevíte co by to mohlo být? Je to takové hučení až spíše šustení či tření. Auto ale jinak normálně brzdí. Díky za info všem.
Jestli si dobře vykládám tvůj dotaz, tak to nedělá jen při brždění, ale stále. Pak bych to tipoval na odcházející ložisko kola. Kterého kola je pak nutné zjistit, protože tyhle zvuky se po karoserii přenáší takovým způsobem, že uvnitř auta prakticky nemáš šanci zdroj toho zvuku lokalizovat.
Ovšem určitě nebude od věci zkontrolovat i ty brzdy.
@opel: To dost dobře koresponduje s mou teorií vadného ložiska. Pokud se týká TK, netroufnu si na dálku toto odhadnout. Hučení ložiska na TK slyšet nebude, brzdy zkouší na zkušebně a ta odhalí i věci, které nelze subjektivně zjistit.
Děkuji za info. Při brzdění to neslyším...jen když dám nohu z brzdy, tak při volné jízdě je to slyšet...
Ještě poradíte mi? Když nesvítím, tak mi svítí displej např. hodiny teplota atd...svítí i budíky spotřeba atd. Když ale rozsvítím světla, tak to všechno ztmavne...je to normální? Nebo mám něco špatně u Opel Astra 2000 nastaveno?
Mnohá starší auta to takhle měla. Svítilo se jen v noci a tak se tlumila světélka v zorném poli řidiče, aby ho neoslňovala nerušila.
Hučení většinou způsobují ložiska.
Opotřebování brdových destiček se projevuje vrzáním/pískáním při brždění.
Brzdy jenom pískají. Cokoliv jiného jsou spíše ložiska.
Jinak o STK mít starosti nemusíte. Takové věci se tam nekontrolují.
Zatím zůstaň v klidu, jestli auto bylo déle odstaveno, může jít jen o zareznutí kotoučů, které se časem ohladí. Nicméně brzdové destičky bych také zkontroval.
Děkuji za odpověď. Je pravda, že auto stálo cca 10 dní. A to v posledních cca 5 dnech byla ta strašná smršť na Pardubicku.
Už z principu fungování kotoučových brzd je příznačné,že po přimáčknutí destiček na kotouč se destičky vrací jen mírným kmitáním brzdového kotouče.Pak se při těsnějším pístu může stát,že se destička úplně neoddělí a nepatrně tře o kotouč,
JB
Tomu nerozumím. Jaká síla vrací pístek, popř. odkud se bere síla, která ten pístek vrací zpět
@honzas1: Dík za odpověď, ale to není to pravé ořechové. Gumička (ať už prachovka nebo kroužek na pístku) nemají prakticky šanci s pístkem hnout - ověřeno prakticky - a podtlak se tam nemá kde vzít, naopak by byl škodlivý.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.