Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Uzavěrka diferencialu

Od: ggggg odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli znáte nějaké auta, které neměly uzávěrku diferenciálu.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar promon

Většina aut ji nemá, je to otázka terénních aut. Pak jsou ještě samosvorné diferenciály, ale i ty jsou výsadou poze omezeného segmentu vozů

ggggg
hodnocení

Takže u většiny aut, když zapadnete s jednim kolem v prokluzu, tak se už nevyhrabete?

jirka20
Ano,osobních aut s uzávěrkou diferenciálu je jako šafránu.Většinou se jednalo o nákladní automobily.
lll*

Ne tak docela, spousta plechovek má dnes asistenci při rozjezdu, která prokluzující kolo udusí brzdama. ;)

ggggg
hodnocení

Myslite EDS? To už se ale počita jako uzavěrka diferencialu ne?

mire*

Ne, nepočítá se to jako uzávěrka. Je to jen přibrzdění protáčejícího se kola, ale nikdy to nedokáže srovnat otáčky kol tak, aby se točily stejně. To umí jen klasická uzávěrka, při jejím použití se obě kola kola točí stejně rychle bez ohledu na to, jestli zabírají obě kola nebo jen jedno.

No to těžko. Uzávěrka difu je zařízení pevně spojující obě poloosy. čímž je přenos síly od pohonné soustavy rovnoměrně rozdělen na obě kola dané nápravy. Představit si to můžete tak, že dif neexistuje a místo něj je pevná hřídel . To přibržďování je spíše srandička, která může velmi krátkodobě pomoci, ale zcela jistě to není zařízení srovnatelné funkčně s uzávěrkou. Rozhodně není použitelné pro jízdu rozbahněným terénem a pod - to byste brzo brzdy utavil.

V tomhle byla fajn služba v ČSLA - protáhnout UAZ, Vétřiesku, nebo T805 terénem tankodromu byl pro mě požitek, T 815 8x8 jsem si už vyloženě vychutnával - neskutečné auto do terénu. Tam vcelku rychle pochopíte, k čemu jsou dobré uzávěrky difů a mezinápraváky - a jaké síly to přenáší ! Ovšem pak to umejt ...

ggggg
hodnocení

No protože všude na internetu pišou že EDS je Elektronická závěra diferenciálu.

asd1

EDS je jen takový šidítko pro pražáky co se hrabou k chatě na 5 cm sněhu ;) Mechanickou uzávěrku to nenahradí ani omylem.. Mechanické spojení a přibrždění klouzajícího kola je něco jiného. To přibrždění sebere výkon který u uzávěry jde na kolo které neklouže. Tj. mechanická uzávěra má např. L kolo 90% P 10%, ale s EDS to je L kolo 50% P kolo 10% a 40% sežere brzda. A tohle je v terénu znát hodně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]