Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Takových rádců tu bude za chvilku 30...
Prosím o info, jaký je cenový limit a kolik km najedete ročně nebo na jedno nastartování...
musím se omluvit - tu cenu jsem zazdil... no je horko...
Tak zkusím taky:
1) nebrat 1,2 tsi, htp apod.- dnešní HDi 1,4 -1,6 jsou také super, ale musíte počítat s pravidelným servisem častějším než u benzínu
2) kupte do 200tis a zbytek nechte na první servis
3) za částku na Fabii v základu najdete jiný kus o 2 roky mladší a ve full výbavě
4) Auto nakoupené z Německa může být do DE dovezeno z ukrajiny minulý týden - básničky o západu a prvním majiteli důchodci s doloženou serviskou osobně nemám moc rád...
Mrkněte se na typy:
- Citroën Berl/...1.6 16v Multispace
- Peugeot 308 1,6 VTi,88 KW
- Ford Focus 1,6 V
- Citroën C4 P/...GRAND 1.6 VTi 88kW
-
hmmm, když porovnám ojetou fabii a novou dacii, no tak musím podpořit kolegy níže - nový kus se zárukou dacia.cz/...
1.4 benzin 16 V, 59 kW typ motoru BUD
je to jedničková fabia / typ 6Y/, motor se pozná podle toho že má měnší plastový kryt než slabší typ, když seženete pěkný koukse z let 2007/2008 budete spokojena
Nejlépe ze SRN přímo od autohause kde byla koupena, servisována a dána protiúčtem za novější model
NOVÉ vozidlo:
Dacia Sandero Arctica, motor 1.0 SCe 75 k nebo 1.2 16V 75 k, cena 206.900,- Kč
Mám 6 let Dacii Logan Arctica, motor 1.2 16V 75 k, najeto 250.000 km, jen běžná údržba a 2-3 drobné opravy za pakatel.
Podstatné je, že je to nové auto se 3letou zárukou, solidním servisem a dostupnými a levnými ND.
Pokud chcete větší kufr, tak pak Dacia Logan MCV Arctica, stejné motory jako Sandero, cena 221.900,- Kč.
Ještě dodám, že moje "Dáša", jak jsem Dácii pokřtil, jezdí na LPG (pozor, LPG z výroby nekupovat, velké problémy se servisem!), které bylo montováno při stavu tachometru 400 km a vůbec si nestěžuji a jezdím "skoro zadarmo", konkrétně při současné ceně LPG jezdím za 1,20 Kč/1 km. Nejsou znát žádné negativní důsledky provozu na LPG.
@kuky: Ano, chápete to dobře, teď je na tachometru 251.700 km a Dáša jezdí a jezdí a jezdí a furt na plyn (LPG).
Když už tak povídáme, s Dáciemi včetně jejich přestavby na LPG mám už velmi slušné zkušenosti. První byla Dacia Logan MCV s motorem 1.6 8V 87 k koupená nová v roce 2007 a okamžitě upravená na LPG. V současné době ji má kamarád, celkem má najeto 400.000 km na LPG a 8 let, co s ní jezdila moje žena (cca 370.000 km) měla jednu větší závadu, prasklo ložisko v převodovce někdy kolem 300.000 km. Jinak asi 5 drobných závad zase za pakatel.
Další je moje Dáša a o té už jsem napsal dost.
No, a třetí je Dacia Dokker opět s motorem 1.6 8V 82k (ale jede líp, než ten v MCV) koupená před 2 lety, opět okamžitě vestavba LPG a v současnosti má 101.000 km bez jakékoli závady (kromě výměny multimediálního "rádia" zdarma v záruce).
Našel jsem i jedno malé "minus" - karoserie není z pozinku. Má však velice dobrou protikorozní úpravu (elektroforéza, nástřiky dutin a spodku apod.), takže co se rezu týká, je dobré si trochu hlídat "navěšené" součásti - dveře a kapoty. Ale ani po 6 letech nevykazuje moje Dáša skoro žádné známky koroze, pouze něco málo na spodní vnitřní hraně dveří u řidiče. Tedy ani toto moc neřeším, viděl jsem Octavie a Fabie v daleko horším korozním stavu.
Tak ještě trochu doplním. Ten nájezd našich Dácií je daný tím, že s nimi taxikaříme. Ovšem já i žena máme každý svou a jen výjimečně sedáme do auta toho druhého. Takže naše Dácie mají po celou dobu, co je máme,prakticky jednoho řidiče, žádné střídání, což bývá na auta mor.
@kuky: S tím motorem žádné zkušenosti nemám a abych pravdu řekl, celkem ani mít nechci. Recenze až na výjimky nevypadají nejhůř ale mám trochu strach z životnosti díky turbu a díky vysokému poměru výkon/objem. Myslím, že ten motor bez nejméně střední opravy nepřežije více než 200.000 km. Někomu to může stačit, mně to ale nestačí
Přemýšlel bych o nové Dacii - dnešní auta jsou plná kurvítek a ojetina znamená že opravy vyjdou na vás. Dacia žádné hogo fogo, ale účel splní a bude to nové auto v záruce. A těch kurvítke vzhledem k jednoducosti moc nemá.
Z ojetin bych osobně bral Focus, motor Ecoboost 1,5, do města Ecoboost 1,0, nejlíp dovoz z D přímo od rodilého Němce.
Dobrý večer,toto berte jako info než jako radu-píšete že po 10-ti letech škoda Fábie rezaví.Já měl 12 roků Dacii Logana,o těch se říká že jsou nekvalitní-prodal jsem ji do bazaru a za týden byla prodaná.Pouhým okem by jste na tom autě nenašla rez-jak je to možné?Je to o tom jak se staráte,hlavně v zimě (sůl). Auta jsou dělaná co se týče karoserie úplně stejně - tedy myslím auta obyčejná cca do 400 000,- . Dacii jsem měl prvně,bylo to obyčejné auto na úrovni Fabie 2004, řekl bych že jěště prostornější než Fabie,za celou dobu jsem do toho mimo zadního ložiska v kole nedal ani korunu a tak jsem se nedávno rozhodl jít opět do Dacie,koupil jsem Duster 1.6 benzin.Je to poměrně levné SUV . Jsem na moje poměry nad míru spokojený (jsem ID) ,jistě že každé auto má mouchy ale do toho nevlezete.Je to těžší auto,dělají se 4x2,4x4 a s tím vyjedete všude.Když potřebujete vozit materiál Duster hodně uveze,má velký kufr a hezky se do něj nalézá-je vysoký.Duster 1,6 benzin 4x4 s najeto cca 60 000 KM,r.v. 2013, se dá pořídit okolo 220 000Kč.
Co se týče zda benzín,LPG či naftu,dávám přednost benzínu.Octávie jsou o něco prostornější než Fábie a trochu lepší výbava,proto jsou drašší.Tak hodně štěstí při výběru.
mě se libí jak tazatelka napíše, že chce fabii nebo octavku a každej ji tu cpe Dacii nebo další vergly Pouze 1 odpověď tu byla správně..
FII 1,4 16V 63kw
FIII 1,2 TSI 81Kw
O2 1,9 TDI?kw
O2 FL 2.0TDI 103kw
O3 1,4TSI 103Kw
jinak teď si budu taky protiřečit, ale stejnej ekvivalent jako O3 a v cenové hladině F3 vychází koncernový brácha a to Seat Leon 1,4TSI 92kw popř. 110Kw ..v testech vychází líp jak O3 a ve výbavě FR je cenově výhodný..rv.2012 +
Co furt máte s koncernem a Škodofkama jako jediným kvalitním autem? Spíš předražené pozlátko než kvalita s odpovídající cenou... Nic proti fobiím a koktávkám, ale projeďte se třeba Fíkem s ekobuřtem 1,0 92 kW (což je mnohem povedenější motor než TSI) Mmch. podle statistiky z pojištění mobility(tj. pokud přijde porucha tak to řeší pojišťovna) je Ford spolehlivější než koncern (a osobní zkušenost s šesti Fíkama v okolí to potvrzuje...)
když se posere škodovka, tak 9/10 lidí ví co s ní je..když se posere škodovka náhradní díly seženu pomalu aj v masně v lidlu a opravit si ji můžu doma před barákem... a jestli mi chce někdo tvrdit, že Fordy jsou kvalitní auta...tak to se s ním pak nemám o čem bavit...stejně tak jako Hjondéé nebo Pažout.. ono ne nadarmo se říká "fordem tam a vlakem zpátky"..
Jezdil jsem renaultem, oplem, škodovkou, seatem, fiatem... od 2008 mám doma jedině FORD fiesta (druhý kus) a Citroen (původně xsaru, nyní C5).
V rodině jsou ještě toyoty, které kupuje švagr. Až moc často na můj vkus mne prosí, abych mu půjčil auto, protože jeho toyota (4tá za sebou) mu nejede. O Fabii tchýně jsem psal snad 10x, nikdy ne pozitivně.
Fiesty a xsara potřebovaly vždy jen základní servis, s C5 si denně chrochtám blahem.
To všechno je ale úplně jedno - nezáleží totiž až tak na značce či motorizaci. Záleží na štěstí a pravidelném servisu. A před koupí musíte trochu myslet.
@asd1 - tak to máte pravdu - proto při porovnání aktuálního stavu dvou vozů při shodné výbavě a opotřebení volím citroen, šháde je 2x dražší. Servis potřebuje stejný, výdrž auta je diskutabilní... jen je prostě dražší...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.