Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měnící se intenzita svícení u Feldy

Od: hluchejpes* odpovědí: 13 změna:

Zdar mistři,

chtěl bych vás, prosím pěkně, poprosit o radu, či názor. Předně upozorňuju, že se v autech moc nevyznám, ale jelikož po tchánově smrti zůstala v garáži zachovalá Felicie LX tuším z roku 1996, přišel jsem k tomu jak slepej k houslím.

Klika je, že soused přes ulici to auto zná a ještě navíc provozuje autodílnu, mám o starost míň, nicméně se vyskytla vada, ńad kterou taky kroutil hlavou... Jedná se o to, že klesá a zas stoupá intenzita svícení. Otáčky motoru na to nemají vliv a baterka je v absolutním pořádku - to pozná i takovej pitomec, jako já. Když jsem mu dnes to auto dával na výměnu oleje, zmínil jsem se o tom. On pak přinesl nějakej měřič, při nahozeným motoru cosi měřil a řekl, že všechny hodnoty jsou v cajku a že neví, co by to mohlo být. Ale že mi dá nový žárovky a uvidíme.

A já se ptám - nevěděl by někdo prosím, kde může bejt zakopanej pes?


doplněno 29.05.17 17:52:

Vážení přátelé,

vaše rady jsem vytiskl a předal pánovi, co se mi stará o auto. Prozatím u světel vyměnil žárovky, očistil a postříkal nějaký kontakty (já tomu fakt nerozumím *zed* - ale řekl bych, že to budou nějaký kablíky vedoucí ke světlům..) no a jsme domluvený, že když to bude pokračovat, budeme pátrat dál.

Každopádně to píšu hlavně proto, že jsem vám všem chtěl moc poděkovat.*dril*

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Je třeba změřit napětí přímo na žárovce/žárovkách a pak postupovat nazpět ke zdroji, tzn. k alternátoru a baterii. Pokud kolísá svítivost obou světlometů stejně, lze předpokládat, že závada bude mezi zdrojem a pojistkami, protože od pojistek má každé vlákno každé žárovky ve světlometu vlastní vedení. Takže bude stačit měřit na vedení mezi zdrojem a pojistkami.

Jinak, než měřením to nelze zjistit.


doplněno 29.05.17 16:14:

Říkám znovu: Měřit a měřit. Vadné ukostření se zjistí jednoduše, + měřidla na - pól baterie PŘÍMO, ne na svorku, a - měřidla na kostru vozidla. To samé pak na blok motoru. Měřák ukáže úbytek, který se bude mírně měnit. Pokud úbytek neukáže, je kostra v pořádku.

Pokud ten mechanik "něco" měřil, pak nejspíš kolísání napětí baterie, čili "stav dobíjení". A pokud řekl, že příčinu neumí určit, pak nejspíš žádné kolísání na dobíjení nenaměřil. Je možné vyzkoušet všechny rady, které tu padly, ale poctivé a především "znalé" měření ty vady odhalí bez různých pokusů.

hluchejpes*
hodnocení

Nó, to dává smysl - svítivost kolísá u obou světlometů stejně. Já to pak přednesu onomu sousedovi.

Díky moc.

hluchejpes*
hodnocení

Zařídím se podle toho, resp. ty rady mu předám vytištěný. Děkuji.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Změřte napětí na baterii při cca 2-3 tisících otáčkach jak to pude přez 14,4 V tak přebíjí alternátor
hluchejpes*
hodnocení

Zapíšu, předám. Díky.

 

vanad1*
hodnocení

0x

Pokud je napětí na akumulátoru při zátěži a různých otáčkách od 13,8 do 14,3 V, pak je problém buď v relátkách a jejich opálených kontaktech, nebo je problém na vodiči mínus pólu od akumulátoru ke karoserii a nebo v kontaktech na žárovce. Nejčastěji je problém v ukostření. Odmontovat, očistit smirkem.

tomas11*

Z legrace dodám - je správně napnutý řemen?;)

hluchejpes*
hodnocení

Nemám nejmenší tušení, ale řeknu to tomu pánovi, co má to auto takříkajíc v referátu.:)

Díky.

hluchejpes*
hodnocení

Díky, předám.

 

fik
hodnocení

0x

Podle mě ti klesá a stoupá hodnota dobíjecího napětí vlivem špatného regulátoru napětí na alternátoru nebo jeho uhlíků. Když to změří jednorázově,nemusí to poznat,to by musel měřit déle a hlavně ve chvíli kdy se to objeví. Jiné vysvětlení bude těžko,žárovky a ještě k tomu obě ti určitě nebudou svítit víc a míň a že by byl problém u obou žárovek někde na vedení,taky celkem pochybuju. To by musel být nějaký problém na spínači nebo na relátku světel. Zvyšují a snižují intenzitu všechna světla,třeba i blinkry,brzdová,couvačka,nebo jen potkávací a dálková?

hluchejpes*
hodnocení

Jenom potkávací a dálkový. A zároveň s tím i osvětlení palubní desky.


doplněno 29.05.17 16:04:

Brzdový a ostatní světla při jízdě nevidím, tak nemůžu vědět, jestli to dělá i u nich.

fik

Jestli i osvětlení palubní desky tak je to dle mě jasný,to nemá s relátkem potkávacích a dálkových světel nic společnýho. Jedině že by byl problém v samotném spínači,ale to už by se dle mě muselo vypálit nebo shořet pojistka.

Prvně zkontrolovat kostřící body na motoru a od akumulátoru,to zvládneš klidně i sám. Podívat se jestli je mínus kabel od baterie nepoškozený a dobře utažený ke karoserii. Jestli víš co je alternátor tak k němu vedou dva kabely,jeden černý silný,tak ten se podívat jestli je dobře utažený..pak k němu jde zelený slabý,tam bývá občas problém-ten kabel normálně tahem vypoj,smirkem nebo třeba i něčím ostrým jej očisti jestli bude viditelně zoxidovaný,ošetři VD ve spreji a zapoj zpět,to samé udělej i s bílým krátkým kabelem od regulátoru.

Jestli to nepomůže,tak můžeš podle mě s klidem rovnou koupit regulátor-a jedině originál. Tahle součástka zlobí i v originále a jestli koupíš nějakou lacinou náhražku,dlouho to nevydrží. I tohle by jsi zvládl sám,drží na dvou šroubcích na alternátoru,a pokud ne tak je to pro mechanika práce na dvě minuty

hluchejpes*
29.05.17 16:30
hodnocení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]