Nejste přihlášen/a.
Jak je to,když chci prodat někomu auto a značky mám už v depozitu?
Děkuji.
Auto na odathovce,plaťáku na STk a tam udělat evidenční (nebo celou tehnickou) pak na úřad na zapsání změny-protokol z EvK- doklady auta (ORV -velký díl,pokud celá tehnická ,pak ještě uzavřené PR-ZK )osobní doklady prodejce a kupce ,nic víc netřeba. Samozřejmě že toto auto by nesmělo jít na silnice dokud se nevyzvednou značky . Jinak silně nedoporučuji prodat jinak než jsem napsal -tj dát prodejci ověřenou PM-NEDOPORUČUJI.
Prodat jedině pokud zapíšete změnu.Z Vás jako prodejce na kupce jinak NEPRODÁVAT!Nebo nejprve TRVALE vyřadit z provozu,což ovšem bez ekolikvidace NELZE (bez protokolo o eko!)
Ještě jednou p.Karlosi-do kupní si klidně napište na ND ale to je asi tak vše. Pokud chce kupec ono auto na díly-pak si ho na sebe s Vaší přítomností nechá napsat-Vy budete v klidu a on kldině může porzebrta necou použít na opravu svého ,některé díly si ponechat a zbytek pak může na trvale vyřadit (u nás ještě nedávno stačila část kde je VIN ) pkd bude celá kastle a části motoru a převodovky ,třeba i bez haupny a dveří !
Ekologická likvidace nařizeje podle zákona zpětné využití jednotlivých celků vozidla. Tedy recyklaci. Rozebrané auto vám nejspíše ekologicky nezlikviduje.
Jak hodně kompletní musí být vrak, aby byla likvidace bez poplatku?
Vrak musí obsahovat hlavní části jako je hlavní část karoserie, motor, převodovka, nápravy, popřípadě nosný rám. Některé příslušenství motoru (rozdělovač, startér, alternátor atd.), nebo interiér nemusí vrak obsahovat. Vozidlo může být i plně shořelé, ale musí obsahovat výše uvedené komponenty.
Obvyklé příplatky za chybějící části vraku (váhové úbytky):
Motor - 500 Kč
Převodovka/diferenciál - 500 Kč
Krycí plechy (kapota, dveře, kufr) - 200 Kč/kus
Celá náprava - 600 Kč
Zcela vyhořelé auto, pouze základní karoserie 1.000 kč
Vozy vyrobené převážně z nekovových materiálů (Trabant apod.) 1.500 kč
jirka20: píšete hloupost.Jde to legálně.Lze i na díly.Eko likvidace se udělá potom až budu mít opravené svoje auto z dílů toho pojízdného.Je to legální a dělá se to tak normálně.Jinak by nemohla fungovat spousta autoopraven a soukromníků opravářů.
Hlavně si pohlídejte přepis auta na nového majitele. Já bych do toho nikdy nešla. Bude mít výdaje s Stk, přihlášením, ručením popř. ekodaní... tak aby Vás nepodfoukl a vy už ho nikdy neuvidíte. Pak je možné, že tu budeme číst - jak mám přinutit kupujícího přepsat auto.
Vozidlo nelze zrušit v depozitu bez potvrzení o ekologické likvidaci vozidla. Toto potvrzení je vázáno na auto jako celek. Pokud něco chybí, poctvivý ekolikvidátor nevydá potvrzení, pokud se nedohodnete jinak a za úplatu. Na ekolikvidaci je ze zákona nařízena využitelnost v % průměrné hmotnosti vozidel. Aby ne, když pak rozprodá díly z auta za slušné ceny a má z toho dobrý kšeft.
mnd. asi jsem neporozuměl správně, ale: "Jinak by nemohla fungovat spousta autoopraven a soukromníků opravářů"
mám tomu rozumět tak, že soukromníci si rozebírají vozidla, aby měli níhrdní díly?
Já jsem tušil, že si pro díly jezdí na vrakoviště. Nebo jsem to nepochopil?
Karlosi, ujištuji Vás, že pokud prodáte vozidlo na náhradní díly, budete se zde opět dotazovat, co dál, že vozidlo kupec nepřepsal. Vy totiž věříte tomu, jak si to přejete. Bez převodu vozidla budete stále zapsán v registru. jestliže se bude platit pojištění vozidel, podle novely která je v novelizaci, ve druhém čtení, budete pak jako majitel platit ČKP sankce.
Když vozidlo rozprodáte na ND, jak provedete ekolikvidaci? Neuděláte to nijak, a budete mít problémy.
Pokud to má být bez problémů, poslechněte první radu, pana Diesla. Věřte, že ani Jirka nepíše nesmysly.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.