Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

AXA pojišťovna

Od: uznevim odpovědí: 12 změna:

Dobrý den. V září 2016 jsem se bohužel stal, jako poškozený, účastníkem dopravní nehody. Nehoda byla došetřena a o viníkovy není pochyb. Viníkem nehody byl druhý řidič. Ten má zákonné pojištění u pojišťovny AXA. Tato pojišťovna doposud nebyla schopna škodu uhradit. Pojišťovna klade neustále dokola a dokola další a další požadavky na doplnění, přestože vozidlo po nehodě prohlédl jejich " likvidátor". Nyní například požadují doplnit o rozměr, hloubku dezénu a foto pneu na poškozeném vozidle.Poškozené vozidlo při nehodě stálo a pneu nebylo nijak poškozeno. Z postupu pojišťovny mám pocit, že jde z jejich strany pouze o obstrukce za účelem neplnění povinnosti úhrady škody. Škoda nebyla nijak vysoká, předpokládám cca 5 tis. Kč. Setkal se již někdo s takovým postupem u pojišťovny? Jak situaci řešit? Předem děkuji za radu...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jmlc
Pojistné plnění je splatné do 15 dnů po skončení šetření pojistné události. Šetření je skončeno, jakmile pojišťovna sdělí jeho výsledky oprávněné osobě.Povinností pojistitele (tj. pojišťovny) je ukončit šetření do 3 měsíců po tom, co mu byla pojistná událost oznámena. Tříměsíční lhůta neběží, je-li šetření znemožněno nebo ztíženo z viny oprávněné osoby, pojistníka nebo pojištěného.V průběhu šetření pojistné události je likvidátor povinen ověřit, zda informace předané klientem jsou úplné a dostatečné pro řešení pojistné události v souladu s pojistnou smlouvou, pojistnými podmínkami a příslušnými zákony.Podle vašeho popisu bylo došetřeno - kým? Pokud byl uznán viník, popis poškození vašeho vozu byl sepsán likvidátorem při prohlídce či doprohlídce vozu. Nic dalšího nepotřebují - zkuste jim napsat pár informací a sdělte, že věc v případě nedořešení do 14ti dnů předáváte právní instituci. Budete pak řešit stížností EIOPA - eiopa.europa.eu/...
doplněno 18.06.17 19:46:

No a tady je ta stížnost na místě - napište jim, že jelikož stále účelově oddalují dořešení a vyžadují něco, co měl likvidátor z jejich firmy udělat při prvním ohledání vozu, budete předávat veškerou komunikaci jako stížnost na jejich řešení tak banální škodní události.

Mediální výhružky dnes už nefrčí - tyto stížnosti můžou znamenat milionové pokuty.

uznevim
hodnocení

Ano, tříměsíční lhůta neběží, je-li šetření znemožněno nebo ztíženo z viny oprávněné osoby, pojistníka nebo pojištěného.
Na to to pojišťovna zřejmě hraje. Vše mohl sepsat likvidátor, buhužel v naší oblasti má pojišťovna likvidátora smluvního. Nyní pojišťovna vždy před lhůtou vyžaduje moji součinnost s doplněním o další a další, co původně nikdo nepožadoval...

Znovu opakuji, že škoda je minimální.

 

mnd®
hodnocení

0x

Zdravím.Jak situaci nyní řešit asi neporadím,ale proč Vaše auto prohlížel jejich likvidátor a nezavolal jste si svého,kterého si platíte minimálně ze svého povinného ručení?

Byla u nehody policie nebo jste si to sepsali jen mezi sebou? Vypsal ten ,,jeho,, likvidátor hlášení o nehodě správně? Nehledě k tomu,že se má policie volat jen od určité částky škody,tak jsem měl nezaviněné bouračky a volal jsem poldy i likvidátora vždy ať si to sepíší oni a nikdy s žádnou pojišťovnou potom nebyl problém - byl papír od policie a od ,,mého,,likvidátora a tak to vyplacení proběhlo bez problémů.

Jinak hloubku dezénu a rozměr pneumatik si fotil ,,můj,,likvidátor i když jsem požadoval zaplatit nové prasklé čelní sklo.Takže v tom nebude nic divného.Pokud nemáte pneu ty správné,tak snad víte co máte napřed udělat,vyfoťte a dodejte vše co požadují.Ale po osmi měsících toto požadovat je dle mého názoru už pěkná hloupost.

Každá pojišťovna se cuká když má platit.

Ona v tom Axa nebude sama. Zeť měl nehodu , kdy mu v prosinci rozpárala bok auta slečna která si do sněhu na skle vyškrábala průzor na šířku škrabky na led a do stran neviděla nic, takže při přejíždění z pruhu do pruhu jela na slepo. České pojišťovně trvalo vyřízení přesně tolik měsíců, kolik jim zákon umožňuje a při komunikaci dávali jasně na jevo že je nic nemůže donutit aby jednali rychleji. I když o vině dotyčné krasavice nemohlo být pochyb, stejně se vyplňovaly nové a nové papíry, které se záhadně ztrácely, maily se omylem mazaly nebo se ztratily... A do toho každý den běžela stokrát reklama - Vaší škodu vyřídíme do 24 hodin.

 

cechacek*
hodnocení

0x

Mám dojem, že je zapotřebí při nehodě trochu to rozepsat.

Mimo jiné, RZ, VIN, barva,, stav a foto pneu, platnost TK, detailní popis poškození a.t.d.

 

asd1
hodnocení

0x

Jen úmyslně protahujou, zároveň hledají možnosti jak snížit plnění. Začni vymáhat i všechny náklady spojené s vyřízením události, tj. cesta k vozidlu, změření hloubky dezénu, nafocení a zpracování fotek, ztráta času. Ono je to doplňování rychle přestane bavit ;). Taky můžeš zavolat likvidátorovi, jestli škodu uhradí bez obstrukcí v rozumné době, nebo bude potřeba zveřejnit jejich chování v médiích.

 

uznevim
hodnocení

... všem rádcům děkuji.

O dalším vývoji zde budu informovat.

 

uznevim
hodnocení

Dobrý den, nekonečná sága s pojišťovnou AXA stále pokračuje. Po odeslání vyžádaných fotografií pneumatik a změření hloubky dezénů, nyní po 30 dnech opět další výzva od pojišťovny AXA. Pojišťovna požaduje kopii servisní knížky a předložení fa za předchozí opravy vozidla.

 

hodnocení

0x

Pokud byla vina při nehodě jednoznačně určena, napište AXE, že jejich požadavky jsou irelevantní a že pokud nebudou pokud možno okamžitě plnit, poženete je k soudu za neochotu plnit v jasném případě a zbytečné obstrukce.

Při jednoznačném zavinění druhé strany je takové "kraviny" o jakých píšete, nemohou zajímat, protože v žádném případě neměly příčinný vliv na průběh nehody.

Servisní knížku nejste povinen vést a pojišťovna ji tudíž nemůže vyžadovat. Zrovna tak jim nic není do předchozích oprav vozidla a už vůbec ne do faktur za ty případné opravy. Postavte se tvrdě na zadní a pohrozte jim advokátem a soudem. V případě, že máte auto havarijně pojištěné, spojte se se svou pojišťovnou, domluvte se s nimi, oni vám to mohou zapaltit z vaší pojistky bez následků pro vás a požadovat refundaci po AXE. A věřte, že vaše pojišťovna si s nimi rychle pradí, už jsem jako poškozený něco takového zažil.


doplněno 18.06.17 17:43:

@ra252: A nesmysl je nesmysl. Policajti ať si zjišťují, co chtějí a co musí, ale podstatná jsou jen fakta, která jsou v příčinné souvislosti s nehodou.

Příčinný vliv až tak nezajímá ani policii. Viděl jsem, jak pomahači měřili vzorek pneumatik autu, které zastavilo na červenou a zezadu o něj zastavilo druhé. Formulář je formulář ..

 

hodnocení

0x

některé pojištovny mají službu, že tyto nepřijemností řeší za vás.. bohužel těmto cavykum se nemusite vyhnout ani u renomovanějších pojištoven. akorat nechapu smysl toho, pokud byl uznán viník, jakožto druhý řidič, tak proč řeší takové věci.. navíc jestli vozidlo při srážce stálo. asi to jen zkoušejí zdržovat, něco vyždárat..

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]