Dobrý den, je horší za dne jet s nerozsvícenými světly denního svícení nebo mít rozsvíceno jen jedno z důvodu prasklé žárovky? Třeba když je policejní hlídka, nebo kamera.
svítit jedním = upozornění, že vám před minutkou praskla žárovka a musíte ji vyměnit
doplněno 20.05.17 23:00:
@mot - že ta funkce ve voze je, to policajt vědět nemusí. Také se dá říct - no chci právě někde zastavit, abych to bezpečně vyměnil, protože to přece nebudu měnit na dálnici... jedničkové silnici,... v noci mezi vesnicemi...
vzhledem k tomu, že po každém kilometru nebudete zastavovat, abyste světla zkontroloval, a policie vám asi nemá jak dokázat, že světlo nesvítilo už před započetím jízdy, tak tam ta benevolentnost je vcelku nutná
mot
moderni auta vam to hlasi, ktera presne zarovka nesviti, takze bych se automaticky nevymlouval, ze o tom nevim...
mp*
mot: Citroen anii Peugeot to nedělají.A víte co to stojí času dát novou žárovku na parkovišti u těch novej aut? To si raději zajedu do servisu a za půl hoďky jsem venku.
Doplním jmlc a mikihans a mp: Někdo se v podobném případě odvolává na zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, § 5 Povinnosti řidiče... e) odstranit na místě závadu, zjistí-li během jízdy, že vozidlo nebo náklad nesplňuje stanovené podmínky uvedené v § 52; nemůže-li tak učinit, smí v jízdě pokračovat přiměřenou rychlostí jen do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit; přitom musí učinit takové opatření, aby během jízdy nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nedošlo k poškození pozemní komunikace ani životního prostředí, . Už jsem jednou při pivu diskutoval s pomocníkem a ochráncem právě o tom §52, který pojednává o přepravě nákladu(!) a ne o světlech. Nakonec uznal moje argumenty, že za bílého dne není nesvítící pravý reflektor tak závažnou závadou, aby řidič nemohl dojet na místo, kde se dá žárovka bezpečně vyměnit. Ta formulace § 5e není zcela jednoznačná, myslím, že nadržuje jen závadám na nákladu. Slušné vystupování a trocha popelu na hlavu včetně rozumného vysvětlení a ujištění, že v nejbližším vhodném místě závadu odstraním, většinou vede k dohodě. U mnoha typů aut je výměna žárovek nejen či hlavně hlavních světlometů podmíněna dostatkem potřebného nářadí, vědomostí a hlavně také času. Nedovedu si dobře představit řidiče /čku v lepším oblečení a třeba i v časovém stresu, který si bez znalosti kde co jak udělat v horkém a většinou i špinavém prostoru motoru láme hlavu a ruce... Před pár lety bylo v solidním motoristickém časopise pojednání o množství času potřebného na výměnu žárovky v předním světlometu některých typů aut některých výrobců. Potřebný čas vyšel od pár minut až po více jak půl hodiny! Ovšem to byl čas pracovníka v servise! Vědoucího, zkušeného, vybaveného nářadím... . Nemusí to být jen výmluva, (i když někdo jede s nesvítící žárovkou vědomě) za bílého dne nevidím, že žárovka "odešla". V noci to zjistím rychle, jen podmínky na výměnu jak píše kolega výše nejsou vždy vhodné.
hergott
Vymena zarovky muze byt i pro sikovnejsiho ridice temer nemozna,napriklad starsi renault modus v dieslove verzi vyzaduje pri vymene zarovky demontaz narazniku a norma na tuto praci je v renaultu ca.1,5 hod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.