Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor 1.9tdi 81kw

Od: bogi® odpovědí: 20 změna:
Zdravim, zamyslim koupit oktávku r.v. 2001 po stk
s tímto motorem a najeto má 340000.ZAjímá mě hlavně spolehlivost a vydrz motoru. Šli by ste do takového auta?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

šli šli, prvni otazka je, k čemu to auto chceš. já si ho třeba koupil, akorat ne v octavii, protože jezdím denně 90 km, takže chci auto, ktere moc nežere, něco malo jede a díly jsou poměrně levné.. jelikož je to stara mrcha tak nějake kosmeticke zaležitosti neřeším. měl by ses zamyslet nad tim, jestli ten motor využiješ.. jinak ty km nic nevypovidaji.. musiš to auto projet komplet v jakem je stavu, jestli neni prorezle, jak jsou na tom brzdy, motor atd. atd.. a hlavně pořad mit na vědomí že je to stará mrcha a nebýt pak zdeptany při nálezu rýhy, zamaskované rýhy, či rzi :D

vernon
Octávka s tímto motorem - pokud bude v cajku, není a ani nemůže být problém. Pro ježdění z bodu A do bodu B ideální a levné auto s levnými náhr. díly.

 

tycoon*
hodnocení

2x

Obecně je to jeden z nejlepších dieselů všech dob. Problém je, že je to 16leté auto po x-tém majiteli. Takže rozdoduje aktuální stav. Položte si otázku, proč někdo takové auto prodává.

 

vanad1*
hodnocení

1x

Některé odpovědi, že má motor např. 2x tolik nalítáno jsou hlouposti. Obecně motor s 340000 km už bude na konci živostnosti a spoléhat, jestli náhodou vydrží dál je jako věštba. Počítejte, že budou končit vstřikovací trysky, určitě komplet spojka se setrvákem, alternátor, startér, turbo.

Stojí vám za to se patlat s opravou? Pokud by byla Octávka za 10000, tak ano. Jinak ne.

hergott

Koukam ze vanad1 opet chytraci,u techto starsich dieslu neni 500 000km najezdu zadny problem.

vanad1*

Ale pane, pohybuji se v autoopravárenství a mám docela přehled o opravách a nákladech na ně. Podle vás je chytračení, když upozorňuji na téměř jisté poruchy vyběhaného motoru? 500000 má semtam nějaké auto, běžný jev to ale rozhodně není. Vstřiky to rozhodně nevydrží, převodovka nad 300000 km už potřebuje leckterá výměnu ložisek aj., ostatní, jak jsem uvedl. Píšete báchorky.

hergott

Podle tvych,dost casto odpovedi uplne mimo,se pohybujes v autoopravernstvi tak od klavesnice pocitace*zed*

Praxe je uplne jinde!

vanad1*

Vážně, a jak to víte? Umíte předělat píst na jiný typ pístních kroužků a proč to dělat? Vy jste asi znalec, co ví vše, všude byl. Ale proč ne. Váš problém, ne můj. Jedno je jisté, umím opravit věci, o kterých vy nemáte páru.

Např. repasovat katalyzátor?

vanad1*

Mimochodem lidi jako vy, co tvrdí že opravují auta, stojí zákazníky nemalé peníze. V tom asi bude háček.

hergott

Stupid is as stupid does. — Pro hlupáka každý hloupý...Forrest Gump:-D

 

danys*

vanad, ty budeš jeden z těch chytráků co auto hodnotí podle počtu km na tacháči co?*smich* Chápu, když to je o dalších 200-300k km stočený, že to je v kouři *smich*

vanad1*

Nemám k vašim nesmyslům co dodat. Dělejte jak umíte. Moje odpovědi vychází z toho, co jsem sám dělal nebo opravoval a bylo to funkční. Jinak mi je celkem lhostejné vaše fantazírování. Každý je odpovědný sám za sebe. Tak se mějte.

 

octavia
hodnocení

0x

Je to nejspolehlivější motorizace v poměru cena/výkon/spotřeba od škodovky, pak už jen OII 1,9 TDI 77kW. Sám ji mám, hlavně ne PD. Pokud člověk umí řadit a nejezdí jako hovado, tak spotřeba i pod 4 litry. Já mám na dálky 5-5,5 meziměsto 4-5 l/100km. Hlavně koupit ve full výbavě. První auto bylo výbava classic, takže vlastně nic, už bych to nikdy víc nechtěl. Hlavně nekupovat z autobazarů (z ruky se dají sehnat levněji) a tuplem ne z Mosteckých, jsou tam přetočené tachometry, falšované servisní knížky a komplet celá historie vozidel, sranda je, že ani sám šéf autobazaru při otázce na tělo se začervená a řekne, že to nemůže garantovat *smich* Hlavně sebou vzít někoho, kdo autům rozumí, nebo zajet na prohlídku do škodovky, dělají to zdarma či za nějaký malý poplatek.

možná jsem to nepochopil, ale 77kw je PD

danys*

Sám jí má, tak je nejlepší! A palubní pc mu ukazuje pod 4 *smich* Co ty víš o PD, že tak radíš? Asi moc ne..

pro tazatele: počítej, že ten motor má namotáno možná jednou tolik,ale to bych u těhle motorů neviděl jako problém, stejně jako některých pd

Nejlepsi je 1,9tdi 66kw , nema variabilni nataceni lopatek turba a tim padem je bez dalsich blbosti...
vernon
Jenom do r. 2000, potom má i 66kW turbo s rozváděcími lopatkami.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

hodně záleží na tom kdo stim jezdil před tebou,jak se k tomu kdo choval a jak stim budeš jezdit ty

já jí mám první cca 3 roky bežná udržba a pak to přišlo dnes jí mám 6 rokem a nasypal sem do ní 100000kč

v těchto km počítej stim že se může vysypat ůplně vše -turbo,vstřiky,těsnění pod hlavou,vačka,hydroštosy atd

osobně sem zas z ojetých dieslů vyléčen a příští auto bude benzín

věz že peníze za ušetřenou naftu spolehlivě vrazíš do oprav ;)

to bych tak uplně netvrdil.. spíš je to o štěstí. ja jsem najel 100 tis s PD a poruchy nula nula nic..běžná udržba je skoro na stejno.. pak už jedině fungl.. ale zase když si spočitač, jake prachy to stoji, a kolik do toho ještě nasypeš.. tak jsi zase nazačatku :D ty nafty se daji do roku 06-07.. pak už to je o ničem.. raději benzin a když jde o provozni naklady, tak v plynu.

 

hodnocení

0x

Tento typ je staršieho dáta a nové náhradné diely sú celkom v pohode.Mám tento motor v Alhambre. Normálna jazda,krátke trasy a priemer 5,6l na stovku a to je skoro 2-tonové auto.Hydroštely-20€,rozvody-od 55€,repas turba 250 €.Ak je dobre jazdené,tak motor toho dosť nabehá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]