Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Audi a4 - po výměně brzd ,brzdy hřejou

Od: macek71® odpovědí: 32 změna:
avatar macek71

Dobrý den,potreboval bych poradit.Měnil jsem na Audi A4 B6 přední brzdove kotouče a desky ( Dělal jsem to už 3x a nikdy nebyl peoblém) . Vše jsem vyčistil. Váleček šel krásně zatlačit.Po ujeti cca 5 km kola hřejou a auto je zabržděné ,Po vychladnuti je vše Ok.Měl jsem tu 2 mechaniky,nebo spíše lidi co se tím baví v garaží a oba udělali rozborku,všechno znova vyčistili a namazal a vý sledek stejný. Ješte bych dodal ,že pedál má strášně rychlý nástup.Trošku ťuknu na brz.pedál a auto brzdí.Nestkal se někdo s pidobnou závadou.Ještě bych dodal,že brzdovku jsem odsál mezi rysky a je dost stará,ale myslím,že tímto to nebude .Děkuji za odpivěď.

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

když šlápneš na brzdu a pak zvedneš auto, tak je kolo zabržděné?

hodnocení

Když je to studené,tak ne.Auto se chová normálně.Našlapu pedal ,dám neutrál a auto z kopce jede Ujedu cca 5 km,kola se zahřejou,teda kotouče a auto je zabržděné.Zvednul jsem to na zvedák a fakt kolo brzdí.Po schladnutí je auto opět ok.

 

isteron
hodnocení

0x

Nie je náhodou zablokovaný hlavný brzdový valec, nemá ťažký chod?

doplněno 16.05.17 19:42:

Nie sú zadreté ložiská?

hodnocení

Jak to vyzkouším? A proč není zablokovaný ,když je auto ( kotouče ) studené?

 

fik
hodnocení

0x

To je tím že neměníš kapalinu. Teď máš hlavní válec nebo hadice na výměnu. Kapalina se tlakem tam dostane,ale zpět odtéká pomalu nebo vůbec. Když je brzda studená,nejsou kotouč a desky teplem tolik roztažené a malá mezírka stačí. Jak se zahřejí,zmenší se vůle mezi kotoučem a deskou a už to nestačí..tím pádem kolo přibrzďuje. Jak jsi zatlačoval pístky,nějaký bordel ti vlítl do hlavního válce,nebo se v něm utrhl kus těsnění.

Máš velký sikovky? Zkus trošku našlapat aby pístek vyjel,pak vem sikovky a zatlač jej o kousek zpět. Jestli bude pístek sám mírně povyjíždět,drží se v systému tlak a to je celý tvůj problém.

Pokud není pístek zarezlý,plovoucí čepy chodí a jsou namazané,žádná jiná závada než ucpaná trubka/hadice nebo hlavní válec KO být nemůže která by ti způsobila váznutí brzdy.

Stará kapalina je právě velmi častá příčina selhání brzd nebo problémů s brzdami,hodně lidí to podceňuje. Takový sračky nasáklý vodou ti snadno rozežerou kroužky ve válci nebo v pístkách,který tam pak všechno zacpou. Kapalina se mění co dva roky,myslím že těch pár korun za litrovku kapaliny a nový šroubky není tak moc


doplněno 16.05.17 20:26:

Tomu nasvědčuje i ten nepřirozeně malý mrtvý chod pedálu. Desky máš hrozně blízko kotouče tak to okamžitě brzdí. Když je normální vůle mezi deskou a kotoučem,chviličku trvá než pedál začne reagovat

hodnocení

To má logiku.Zkusím to .Tak velke siky nemám.Ale zatlačím to svěrkou

fik

To je právě na nic,protože to nepoznáš jesli vyjíždí. Můžeš to zkusit ještě jinak,vem pomocníka,rozdělej brzdu aby jsi dobře viděl na pístek. Pomocník šlápne na brzdu a pustí. Pístek musí po vyjetí viditelně zajet zpět(o kousek) Pokud zpět nezajede nebo jen opravdu nepatrně,je to taktéž potvrzení problému. Jen dávej pozor aby jsi pořád nešlapal a nešlapal a pístek ti nevylítl ven.

Jo zkus vyměnit tu kapalinu,opravdu přes šrouby a poctivě. Možná jak to vyšlapeš,ty rozdrolený kousky vyplavíš ven a zase to bude fungovat...otázka jestli se to povede a jak dlouho to bude fungovat,ale to už máš daň za zanetbanou údržbu

 

hodnocení

0x

Viz nedávno otázka na Octavii poradte.cz/... . Dělá to ABSko, které se patrně zavzdušnilo. K nápravě je potřeba diagnostika, tuším, že VAG stačí, a znát příslušný postup. Jelokož nemám ani Audi ani Octavii, tak ten postup neznám.

vanad1*

Vagem se brzdy neodvzdušňují ! Pouze standardním postupem. ABS se samo nemůže zavzdušnit. Logicky by při zavzdušnění brzdy brzdily hůře a ne že by blokovaly. To je naprostý nesmysl.

Viz citace z dílenské příručky Škoda Superb:

Všeobecná upozornění k odvzdušnění
brzdové soustavy
♦ Odvzdušnění brzdové soustavy je popsáno pro
přístroj pro plnění a odvzdušňování brzd
-ROMESS S15-.
♦ Odvzdušňování brzdové soustavy u vozidel s ABS se
provádí stejně jako u vozidel bez ABS.
♦ Používat jen novou brzdovou kapalinu ⇒ Kap. 00-3.

Pokud brzdy nastupují příliš brzo, většinou je problém v posilovači brzd. Za jízdy se dá nohou potáhnout brzdový pedál zpět. Pokud se změní nástup brzdného účinko, je to v této oblasti.

Ještě jedna věc: pokud byly brzdové třmeny rozmontovány a měněny např. gumičky ve třmenech pro píst, tyto gumičky jsou vnitřním průměrem zkosené. Při montáži se to pozná tak, že po namontování gumového kroužku do vnitřní drážky, namaže se píst, musí jít dvěma prsty lehce zasunout do třmenu. Pokud je kroužek otočený, píst jde špatně zasunout do třmenu. Pak se po uvolnění brzdového válce píst nevrátí o potřebnou vzdálenost a zůstává blízko brzdových destiček.

hergott

VAGem se brzdy a abs OVZDUSNUJE !

vanad1*

Pokud vám nestačí kopie textu dílenské příručky, kde se jasně píše, že se odvzdušňuje vše stejně, tak pak nevím. VAG mám a nemá žádnou funkci odvzdušňování. Pouze test akčních členů.

Tak doložte své tvrzení, teoretiku.


doplněno 20.05.17 21:13:

Vag-Com 304 Cz.

Jestli ve vyšší verzi, tak to netuším. Je to drahé a naprosto pro normální využití zbytečné.

hergott
Ovzdušňování brzdových systémů s ABSJako první uvolníme ruční brzdu, povypínáme všechny spotřebiče v autě jako např. autoradio, vyhřívání sedadel, ventilátor topení, vnitřní osvětlení atd. Skontrolujeme stav hladniny brzdové kapaliny popř. Ji doplníme podle potřeby. Postup při ovzdušnení pomocí diagnostického programu VagCom (VCDS):1.Připojíme kabel do diagnostické zásuvky.2.Zapneme zapalování3.Zapneme diagnostický program VCDS4.Připojíme se do ŘJ 03 – brzdy5.Po navázání komunikace vybereme 04 - základní nastavení6.Zvolíme kanál 001 a stiskneme START!7.Dále postupujeme dle instrukcíVanad1 musim konstatovat,ze nevis nic*zed*slusne receno

 

hodnocení

avatar macek71

Kolik tam je brzdovky? Litr stačí?

fik

Litr ti musí stačit na pohodu


doplněno 16.05.17 20:55:

Předpokládám na 95% že DOT 4

 

asd1
hodnocení

0x

Zavzdušněné ABS, ucpaná hadice k brzdiči/ hlavní brzdový válec - ověříš povolením odvzdušňováku - pokud tím odbrzdíš tak je to tlak v hydraulice.

Zatuhlý brzdič = otevření odvzdušňováku nepomůže.

Pokud jsi měl volnou hadici, tak bych šel po ABS (na odvzdušnění nutná diagnostika)

fik

Ale on pokud jsem správně pochopil dotaz s kapalinou nic nedělal,takže by se mu ani nemělo zavzdušnit ABS. To s tím šroubem je dobrý nápad,nechápu jak jsem to mohl opomenout

Na problém s ABSkem stačí podle vyjádření některých odborníků samotné zatlačení brzdových pístků do třmenů. Přiznám se, že to úplně dokonale nechápu, ale je fakt, že většina skutečných odborníků doporučuje u "postižených" koncernových aut použít ten diagnostický postup po jakémkoli zásahu na brzdách.

fik

U žádnýho auta se mi nikdy nestalo že by se mě zavzdušnilo ABS,hlídám si kapalinu,aby v nádobce pořád byla,pístky zatláčím pomalu přípravkem. Ani u koncernových nebyl nikdy problém. Pokud ti kapalina nevyteče,nemá se tam jak vzduch dostat. Zkusit to samozřejmě může,ale podle mě slepá ulička

hodnocení

Audi mám cca 15 let..Je to třetí auto,ale nikdy jsem takový problém neměl.Podotýkám,že to nejsiu žádné novinky,jde se všechno řeší přes Vag.

 

hodnocení

avatar macek71

Tak jsem vyměnil brzdovku( opravdu to byl hnus) Výsledek? Pravé kolo vypadá OK .Levé - šlapnu na pedál ,kolo je zabržděné.Povolím odvzdušňovák , brzda se povolí a kóo je OK.Našlapz a kolo je zabržděné. Takže podle méě zůstává v okruhu tlak.Jestli se nemýlím,tak okruh je rozdělen na předek a zadekPokud je levé přední kolo dobré,tak na pravém je vadná hadíčka.Kdyby byl vadný brzdový válec,tak nefunguji obě přední kola,ne? Chápu to di ře?Při výměně hadiček ,budu muset odvzdušnit ABS? Předem děkuji za rady

Hadička je asi jasná, nech vyměnit obě, nikdy nevíš, kdy to samé udělá druhá, stejně stará. A protože při výměně hadiček se asi nevyhneš případnému vniknutí vzduchu do systému, odvzdušnil bych po výměně celý systém.

fik

Přesně co jsem říkal,teď můžeš jen doufat že je to hadičkama. Vyměnit pro jistotu všechny. Pokud to nebude hadičkama,tak máš hlavní válec KO.

Pokud blokuje levé přední,mělo by při závadě hlavního válce blokovat i pravé zadní,brzdová soustava je do kříže. Ale na zadku to nemusíš tolik poznat jako na předku,na zadku nemáš tak silnou brzdu jako ve předu

A pro příště poučení že těch pár stovek jednou za dva roky za tu kapalinu stojí. Tam vznikne hrozný sajrajt co rozežírá těsnění,navíc je to nacucané vodou. A zatímco suchý bod varu kapaliny máš v závisloti na typu něco kolem 260°C,když je nacucaná vodou,může to být třeba jen 150. Pak z nějakého prudkého dlouhého kopce ohřeješ brzdy,kapalina začne vařit,v brzdách máš rázem plno plynu a při pokusu o zabrždění se ti pedál propadne na podlahu. A můžeš jen zatáhnout ručku-která není při jízdě zrovna nějak extrémně účinná a čekat na náraz

hodnocení

Tak nejprve blokovala obě přední .Je pravda,že na zadní kola jsem se nedíval.To by musela blokovat všechny kola. Zítra zkusím to kolo do kříže.Dodneška jsem si myslel,že ty okruhy jsou rozděleny na predek a zadek a ne do kříže. Upozorňuji,že jsem laik.Ale podle mě,když šlapnu na brzdu ,zvednu tlak v soustavě,tzn,že váleček vyjede a zatlači na desky.Kolo zabrzdí.Pustím pedál a tlak by měl " utéct" ,váleček se vrátí a kolo je odbržďené.Tlak ,ale zůstane,jUvolním tlak přes odvzdušnovák a váleček se zasune a kolo nebrzdí. Nechápu,jak může být hadička vadná, když jsem při výměně brzdovky přes hadičku protlačil brzdovku.

Při výměně hadiček se zavzdušní ABS?

fik

Hadička může být rozsypaná zevnitř. Když šlápneš na brzdu,vytvoříš vysoký tlak a do toho pístku to prorveš,zpátky to odtéká jen vlivem pružení gumičky v pístku a zpět se to neprorve,nebo jen pomalu. Stejně se chová i zborcený hlavní válec,tam to tlakem prorveš,zpátky to neodtéká..proto ti kolo brzdí.

Jak jsi měnil kapalinu,jeden okruh se uvolnil,druhý je stále ucpaný.

Okruhy máš vždycky zapojené do kříže,to je z důvodu kdyby jeden okruh selhal,aby ti nebrzdilo auto jen na jednu půlku..tím pádem by jsi šel okamžitě do hodin

hodnocení


Chapu, že okrzh není rozdělen na levá. -pravá.Myslel jsem ,že je ozdělen přední - zadní.Zkusím vyměnit hadičky.A při té výměně hadiček se zavzdušní ABS?

fik

Nezavzdušní pokud nenecháš kapalinu vytéct z nádobky. Když odmontuješ hadičku,kapalina z ní pořád vytéká,takže když je kapalina v nádobce,nemá se dovnitř vzduch jak dostat.

Bacha když budeš montovat hadičku,aby nebyla překroucená. Prvně se utáhne u karoserie,pak vezmeš třmen brzdy s pístkem a ten našroubuješ na hadičku až nejde dále otáčet, Složíš brzdu a když není hadička překroucená,s citem dotáhneš i na brzdiči. Pak musíš normálně klasickým způsobem brzdu odvzdušnit,do brzdiče se vzduch dostane.

Ono kdyby to bylo na přední a zadní a selhal ti přední,tak to taky nějak zrovna dobře brzdit nebude

mp*

Ano zavzdušní.Celý systém brzd se musí při domácí haťapadla odvzušnit a dát do pořádku.Nejlépe potom ihned okamžitě v servisu.

Nezavzdusni pokud budeš hlídat hladinu v nadrzce. Pak to klasicky odvzdusnis.kdyby to delalo porad, tak zkus vytahhnout poistku abs.

 

 

hodnocení

avatar macek71
Zatím děkuji všem za odpovědi.Tento týden objednám a vyměním.Pak dám vědět.
doplněno 29.05.17 20:35:

Tak bylo to brzdovýma hadičkama.

gars7

zdravim,mám stejný problém na golf 4, akorát na zadních brzdách.mechanik se tím nebude zabývat nejradši by tam dupl hned nové origo(brzdič přes 3000kč).to samé povolím odvzdušnovák desky povolí,sešlápnu pedál píst zatlačí a už nepovolí.na STK zjistil-hadičky na předních brzdách jsou na výměnu(popraskané)možná příčina?každopádně hadičky předek vyměněny,tak se uvidí.díky.

hlavně si nejprv vyměn i ty zadní hadičky.. kdyby to byl případ s tímposilovačem, tak musí brzdit i předek..pokud po povolení odvzdušnovaku se píst vrátí, tak neni chyba v brzdiči.. tudíž nechápu proč je chce měnit.. a nový brzdič stoji 1500

 

hodnocení

avatar macek71

Tak jen pro další,které to čeká.Z důvodu ucpaných odtokových kanálků v torpédu se dostala voda do posilovače brzd.Vyndání posilovače,vysušeno a vše je funkční.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]