Nejste přihlášen/a.
Prosím vás všechny, kdo dokážete poradit o každou sebemenší radu. Mám skutr Honda X8R-S. Je ve výborném stavu, jelikož o ni pečuji, ale pár menším závadám se člověk díky provozu nevyhne a vždycky jsem si nějak poradil sám. Ale jel jsem do práce, v pohodě nastartoval a po tři sta metrech, se mi skutr začal dusit, při přidání plynu a samozřejmě bez patřičných otáček nesepne variátor, takže nejel. Napadlo mě jedno a to vím že ikdyž není nový, tak shodit vzduchový filtr a nasát a fouknout do něho. Je úplně čistý a nepoznal jsem, že by kladl nějaký odpor a byl zanešený. Proč se zminuji jen o filtru? Protože jsem bez něho nastartoval a skutr bez něho oživnul a jede! Nevěřím ale tomu, že by to byl filtr! Kamarád mi říká- tak kup novej, zase tolik nestojí a zatím přez hrdlo sání natáhni punčochu, at ti tam nevlítne nějaký bordel a do práce a zpátky to bude v pohodě. Natáhl jsem punčochu stáhnul páskou a skutr opět nic! startuje v pohodě, na volnoběh krásně bublá, ale jen přidám plyn, dusí to. Nechce se mi věřit, že i přez tak tenký a prodyšný materiál, jako je silonka, že by nenasál karburátor dostatečné množství vzduchu, aby se skutr dostal do otáček. Shodil jsem silonku a jede v pohodě. Tak nevím, jestli má smysl kupovat nový filtr, ale bez něho jezdit nemůžu. Prosím, poradte mi. Budu vděčnej za každou sebemenší radu. Děkuji!
Čtyři možnosti pro závadu:
1. Prouděním vzduchu v karburátoru vzniká podtlak, který si k sobě přisává benzín. Nasazením filtru se podtlak zvýší a benzínu se nasává tolik, že se motor bohatou směsí zahltí a nejede. Lze řešit maličkým snížením hladiny benzínu v plovákové komoře. Pokud je zapalovací svíčka mokrá od benzínu poté, co to chcíplo, tak to je ono.
2. Mezi karburátorem a motorem si to ve vyšších otáčkách přisává vzduch, směs je pak chudá bez dostatku benzínu a motor se zastaví. Svíčka je po chcípnutí motoru suchá.
3. K filtru a ke karburátoru občas vedou různé hadičky z odvětrání klikové skříně motoru. Třeba bude problém u nich. Upadlé, ucpané atd.
4. Zahlcení motoru benzínem může dělat i porouchaný automatický sytič (váleček na boku karburátoru, vedou do něj dva dráty), který se po prohřátí motoru nevypne.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.