Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, cca týden mě trápí rachocení motoru při rozjedu. Tento zvuk při rozjedzu trvá cca 1-2 sekundy a po tuto dobu se z výfuku hodně kouří. Zvuk bych asi přirovnal starému dieselovému motoru. Podobný rachot slyším i například když jedu z kopce, bez plynu a po cca 10 sekundách přidám plyn, opět uslyším po dobu 1 sekundy hodně podobný zvuk, z výfuku se zakouří a poté ustane a auto zas přestane kouřit. Auto dost žere olej. Je možné, že by byla špatná gufera ventilů a olej který se spálí ve válcích toto způsobil?
Auto Ford Focus r.v. 1999, 1.6 benzín
Děkuji za odpovědi.
Dobrý den, rád bych ještě navázal na moji předchozí otázku. Auto mám v servisu a bude se dělat repase hlavy (gufera, zabroušení ventilů, těsnění, srovnání hlavy, vůle ventilů...) + možná výměna zapalovací cívky/ kabelů ke svíčkám. Moje otázka je, zda už rovnou nenechat vyměnit pístní kroužky? Auto dost žralo olej a nejsem si jistý jestli to bylo právě guferama ventilů. Tlaky změřené před sundáním hlavy pro studený motor: 13,0 12,4 12,2 12,4 Bar, zahřátý motor 13,9 14,0 13,5 14,5 Bar. Tlaky na zahřátém motoru měřeny bez vstříknutého oleje do válců. Lze nějak zjistit bez demontáže pístů, zda jsou stírací kroužky v pořádku?
Děkuji za odpovědi.
To, co popisuješ, nejspíš nedělají gufera, to by nevypadalo tak katastroficky. Co nejříve, nejlépe ihned dej auto na posouzení odborníkům, abys pak nemusel shánět jiný motor.
Nejspíš se ti do některého válce dostává olej, který se pak při startu spálí a protože jako kapalina je nestlačitelný, může se ozvat tebou popsaný zvuk. Při větším množství oleje ve válci by pak mohlo dojít až k zablokování motoru, v krajním případě i ohnutí ojnice.
Zkus vyndat svíčky, na nich bys měl poznat, do kterého válce jde olej. Ale přesto bych doporučil urychlenou kontrolu odborníkem, můžeš zabránit dalším škodám.
Kouknout na svíce jestli to je jeden válec nebo všechny to ano, ale kontrola odborníkem budou jen vyhozený prachy...
Teoreticky i těsnění pod hlavou a propojený olejový kanál s válcem, za studena propouští za tepla ne... Opět sundavat hlavu je ekonomicky nesmysl, resp. jedině to udělat sám = nutno umět rozvody a mít na to přípravky (trn na kliku)
Spíš něco na kruhách než gufera... V každém případě je nesmysl do toho motou cokoliv investovat, rovnou sháněj jiný motor (aktuílně seženeš kompletní motor do 5k, za to ani nerozebereš/nesložíš ten tvůj). Nebo celý auto, spousta jich je total shnilých a motor ještě funguje. Pozor na typ motoru, Zetec SE je ve spoustě 1,6 Focusů, blok je sice fyzicky stejný ale typ motru je jiný, ty bys mohl mít FYDB?
Levně by možná by šel použít blok z potkaného motoru a dát svojí hlavu, ale to se vyplatí jedině pokud bys to přehodil sám + udělal i rozvody (ty jsou na 1,6 problém, snadno jdou nastavit chybně!), navíc se bude špatně shánět.
Pokud to jinak jede, žere ještě přijatelně a nejezdíš extra daleko, tak lej hustý olej a jezdi dokud to nezdechne (jakoukoliv 10W40, pokud žere hodně tak i 15W40 nebo i M6A = cokoliv mastnýho - písty/ válce už beztak jsou šišky a hydroštely to nemá).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.