Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím o radu. Chystám se koupit ojeté 7-místné auto a rozhoduji se mezi:
Citroen C4 Grand, robotická převodovka (1.6 HDI nebo 2.0 HDI)
Citroen C8 /Popř. Peugeot 807/ (2.0 nebo 2.2?)
Opel Zafira, manuál, (1,9-80 nebo 1,7?)
Hodně jsem již přečetl, ale nikde to není jednoznačně určené, tudíž bych se raději chtěl zeptat někoho se zkušenostmi.
Zatím je můj favorit Citroen C4 Grand, nevím, zda-li volit dieslový motor 1.6 nebo 2.0. Každý den dojíždím do práce přes 30 km jedna cesta + běžné přejezdy. Má 1.6 HDI robot 6 rychlostí?
Nebo by byla lepší volba C8 popř. Zafira? Jelikož máme 3 děti, tak u Zafiry vychází nejméně místa.
Předem děkuji za Vaše rady.
Zafíra má posledné sedačky,tak akurát pre deti.U toho citroena to vyzerá rovnako.Pozrite niečo ako Sharan,Galaxy,Alhambra.Tam sú plnohodnotné sedačky.
Za mne taky saran,galaxy,nebo alhambra 2001 - 2010.Velke auto uvnitr,spotreba super,levne dily,mnohem mene kurvitek,nez maji francouzka auta.Variabilni vnitrni prostor.Kecy teoretiku o nevhodnosti diesla na kratke trati vubec neposlouchat,sam mam galaxy 2001,motor pd 1,9 85 kw a uz 5 let s nim jezdim denne do prace,3 km tam,3 km zpet,bez jedineho problemu s motorem.Plus samozrejme jizdy kam potrebuji,dvakrat rocne dovolena na jihu.
Tak teď bylo v televizi, že všechny auta budou do 15ti let robotická. No to podrž koště. Když vidím, jak mě radí můj nový motor 1,6 hdi, jak přeřazovat, tak to bych jezdil tak furt na 1500 otáček. NIKDY!. Stop and Go - nikdy! Není nad vlastní rozum. Citroeny jsou plné elektroniky. U mě problém Xsara Picasso - klekla klimatizace - ve 150000 km. Jednou se zlomil klíček v zapalování (80 tis km). Teď nejhorší závada při 170 tis km - nejde páčka mlhovek a dálkového světla - oprava deset tisíc. kdo chce jezdit musí na to mít, to říkám pořád. Nové Picasso mě připadá jako hračka - doufám, že vydrží - stejně to zaplatí Babiš - odečítám si jí z daní (tento výraz nemá třeba Yvzes ráda, ale je to tak)
Citroen C8, manuální převodovka, 2.0 HDI
Osobně bych volil dvojčata C8 - P807 (identická auta,P o něco dražší) nebo C4-G u všech variant spíše 2,0HDi a manuál!
Co se týče koroze no nevím jak tato velká auta.Syn má P106 rv 1996-mimo měněnou a podruhé rozbitou příčku pod chladičem se koroze snad ani nekoná,tam kde jsem na stopy koroze přišel je bezvýznamná (PSA má pozink od asi 80 let)Osobně mám dvě xantie benál 1,8-81kw rv 1996 cca250tkm poprvé vloni vyvařeni kritcké místo xantí,jinak totéž jako 106.Druhá je 2,0HDi 66kW (slabší,do xa dávali ještě s 80kW) rv 2000 najeto 400tkm (tachometrově 360 ale to měla najeto již přede dvěmi roky v A při jejich poslední STK)a je docela dosti rezavá-na výměnu prahů (v létě se bude dělat pokud to ještě bude mít cenu dle celkového stavu koroze) Měl jsem BX rv 87 a když jsem jej prodával cca8let z5 bez koroeze. P405 GRD break rv 88 (7 roků z5) opět bez koroze.Mně přijde že čím novější tím víc odfláknuté ale také záleží na místě provozu péči atd, Takže pokud vyberete dobře bude sloužit velmi dobře samozřejmě že s poctivou údržbou!
Všeobecně u PSA (nevím jak C8-P807) trpí zadní náprava (při přetěžování kombíků-zejména!což se asi C8 netýká nnevím!) a někdy potrápí elektroinstalace.
trochu mimo mísu, ale - tipcars.com/...
pokud možno v benzínu ...
v rodině máme jednu - manželé a 4 děti - bez potíží tam vlezou, na auto nenechají dopustit... benzín 1,8
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.