Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 1,6mpi problém se startováním

Od: roxor odpovědí: 9 změna:

Zdravím chlapi, za studena motor (najeto 109t) chytá krásně, jakmile je ale zahřátý, je to jako sázka do loterie, někdy ano, někdy ne. Chytne tak na 5-6 pokus a to musím startér nechat chvíli točit, jakoby to bylo přechlastané, nebo co. Stalo se, že mi to chcíplo na křižovatce (moje chyba) a problém, nebo zastavím, po cca 15-20min chci nastartovat a zase problém :( Z toho to zkouším u baráku několikrát po sobě hned po příjezdu i po chvíli a startuje jako nové. Opravdu nevím na čem to záleží, nevíte čím ta "náladovost" při startování může být? Předem díky za případné rady či tipy.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Tak úplně nejlépe to ví diagnostika. Já ti tu mohu říci +/- 10 pravděpodobných příčin a stejně to bude věštění z křišťálové koule;)

 

vernon
hodnocení

0x
U tohohle motoru občas chčijou vstřikovače, může to být tím. Ale nejdřív jdi na diagnostiku.

 

tycoon*
hodnocení

0x

Tipuju "zalepené" vstřikovače nebo sání vlivem nekvalitního benzínu nebo vlivem EGR ventilu. Nenechávejte benzín v nádrži déle než měsíc, vlivem bioethanolu se rozkládá, vznikají pryskyřice atd. Zkuste natankovat kvalitní aditivovaný benzín nebo přidávat do benzínu aditiva. Po pár měsících by se to mělo zlepšit. Pokud ne, je nějaké chyba v motoru.

Když startujete se zahřátým motorem a nechce to chytnout, zkuste během startování přidat plyn, většinou to pomůže. U studeného motoru si přidává plyn sama řídící jednotka a proto to za studena snadno chytá.

S tím benzínem to není pravda. Jednak nepřidávej do benzínu žádný sajrajt, kterému někdo říká aditiva a jednak sice je pravda, že benzín stárne, ale jezdím na LPG, benzín mám v nádrži obvykle více než 1/2 roku a nerozkládá se ani nevznikají pryskyřice (ani nemají z čeho). Takže s benzínem si hlavu nedělej.

A zalepené vstřikovače? To bys nenastartoval studené, teplem se to "zalepení uvolňuje, takže teplé bys nastartoval.

tycoon*

To máš docela štěstí. Zeptej se v LPG servisu a uvidíš, že ti řeknou, že s tím hodně lidí má problémy. V práci máme Oktávky CNG a Škodovka rozesílala doporučení, ať se nenchává benzín dlouho v nádrži. Třeba to nejsou pryskyřice, ale něco jiného, ale to není až tak důležité, co konkrétně to je. Když jsem dělal přestavbu, tak to byla první věc, na kterou mě upozorňovali. Jsou samozřejmě aditiva a "aditiva". Já používám to, co používají výrobci do prémiových benzínů. Doporučil jsem to jednomu kolegovi, kterému to na benzín už vůbec nejelo, zhasínalo to i za jízdy, musel jezdit jen na LPG ... začal to aplikovat a už mu to na benzín normálně jezdí.

Tak to měl ten kolega smůlu. Na LPG jezdím 17 let s různými auty, spolupracuji s odbornou dílnou, která přestavby dělá a zatím jsme se s takovým problémem nesetkali. Přitom vždy tankuji plnou nádrž benzínu, kterou opět do plna doplňuji cca po 3/4 roce, když tam zbývá cca 1/4 benzínu. A doplňková aditiva do benzinu neuznávám, protože jsem je zatím nikdy nepotřeboval.

Takže máme každý úplně jiné zkušenosti (tedy alespoň já, ty zřejmě vlastní praktické zkušenosti nemáš) a nemá cenu v téhle diskuzi pokračovat.

tycoon*

Měl jsem přesně stejný problém jako tazatel. Za tepla to na benzín nechtělo startovat, pořád se to zhoršovalo, začal jsem dávat aditivum a zlepšilo se to. Dával jsem příklad kolegy, protože tam ten rozdíl byl opravdu markantní. Neříkám, že to tak je u každého. Jen říkám, že bych nejdřív začal benzínem a pokud to nepomůže, tak bych začal hledat problém v motoru.

vanad1*

Nejdříve se začíná čidlem. To je otázka 1 minuty. Pak se může jít dál. Zalepení vstřikovacích ventilů je nepravděpodobné. Ani po roce stojící vozidlo nemá s benzínem žádný problém. Teď jsem zrovna rozdělával jeden motor, čili to mám z první ruky. Naopak s čidly je u Škodovek docela častý problém.

vanad1*

Tak to typujete špatně. Za studena chytá krásně, za tepla rozhodně zalepené nebudou !

Bude nejspíše vada na teplotním čidle.

cc-autodily.cz/...

Po ohřátí motoru opatrně odpojte konektor z čidla. Pokud chytí nadrb i teplý motor, není co řešit.


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]