Nejste přihlášen/a.
To není dotaz do poradny, to je na školení
Ale vážně: syntetika a polosyntetika - rozdíl je zřejmý z názvu. Polosyntetika obsahuje minerální i syntetické složky, syntetika jen syntetické. Minerální jsou ty přírodní, převážně z ropy, syntetické jsou vyrobeny z jiných "surovin".
Syntetiku a polosyntetiku stejných parametrů můžete obvykle zaměnit.
5W-30 a podobné značení označuje viskozitu (hustotu) oleje za stanovených teplot. Obecně oleje s nižším prvním číslem (5) jsou řídké a vhodné pro použití za nižších teplot, čím je toto číslo vyšší, tím jsou oleje hustší a pro vyšší teploty.
Pak jsou ještě další způsoby hodnocení a značení olejů, ale těmi vás jako laika nebudu zatěžovat. Pokud byste měla zájem, ozvěte se sem a pokusím se tady trochu pokračovat na vyšší úrovni.
To je z čeho jsou ty oleje vyrobené. Dříve to bylo že čím víc syntetický,tím víc výkonný,ale dnes už to platit vůbec nemusí,klidně může být 0W-30 víc minerální než než 10W-40.
Minerální oleje mají hlavní podíl minerálních složek-ropa. Syntetické jsou vyráběny uměle z různých složek..které jsou ovšem většinou také vzniklé z ropy.
Ono všechno o olejích nevím ani já a to jsem automechanik,to je tak široký obor že aby jsi to celý pochopil,musel by jsi na to mít celý školení
Výrobci do aut nepředepisují minerální nebo syntetický,každé auto má přesně stanovený svůj tip oleje-podle viskozity,podle výkonosti,podle interních norem výrobce a musíš použít ten stejný,pokud nechceš zničit motor
Syntetický a polosyntetický jsou jen marketingové nesmysly. 5W30 a 5W-30 není žádný rozdíl, někdo tam tu pomlčku dává, někdo ne.
Odpověď platí i pro diesela: Syntetika a polosyntetika je stejný marketinkový nesmysl, jako když o potravinářském výrobku napíšu třeba že je v něm použité máslo nebo rostlinný tuk s podílem másla. Na motor to pak může mít podobný vliv, jako na zdraví člověka.
Přeberte si to jak chcete.
Takže výrobci syntetických olejů už brzy zkrachují, pokud už nezkrachovali, protože kdo by je za ty peníze kupoval, když stačí levnější polosysntetika, že?
Ale mezi námi: Už před dvaceti lety jsem do relativně výkonného motoru lil polosyntetiku s lepší specifikací, než měla předepsaná syntetika a "odborníci" u Forda se chytali za hlavu s tím, že to motor nepřežije. Přežil, a jak jezdil!
Takže snad pochopíš, že o olejích něco vím a jsem celkem naladěn na podobnou strunu jako ty. To ovšem neznamená, že bezhlavě věřím všemu, co nám marketink na straně jedné a firemní technici na straně druhé nabulíkují a když se tu někdo na něco zeptá, snažím se odpovědět na jeho otázku podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
A že jsi na jeho otázku odpověděl že?Jsi v tom případě napsal téměř totéž ale ve skutečnosti jsi tazateli na jeho dotaz neodpověděl.Na rozdíl ode mne kde píšu o dalších normách, ne jen o viskózní normě,ale důležitějších normách
Jednak tu o dolévání oleje nic není a jednak je to blábol. Dolévat lze jakýkoli olej STEJNÉ specifikace, jako ten, který v motoru je.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.