Šílená spotřeba

Od: Datum: 11.05.17 20:14 odpovědí: 19 změna: 21.05.17 09:05
Ahoj. Mám na starost renault twingo 1.2 40kw a má úplně šílenou spotřebu. Spočítal jsem to jak je to na obrázku na 11.4l na sto. Možná to ještě klesne ale pochybuji. Snímač teploty je nový a odpor má přesný podle tabulek. Lambda dává napětí taky přesné. Svíčky nové i rozdelovač. Jezdí se s tím s lenkou nohou, časté brzdění motorem. Žádné couracky po městě to jen občas. Já uz nevím co s tím. Olej ani chladička se neztrací. Zítra ještě zkusím kompresi. Nechci živit něco co žere jak 2.5 V6 a výkonu má jak kolo...

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.05.17 20:33

Z toho obrázku nejsem schopen spočítat spotřebu, chybí tam údaj o množsrví spotřebovaného benzínu na těch 350km.

Jestli auto jezdí normálně a nejezdíš s ním jen ty, tak je jen jedna možnost: Někdo ho krade.

Co takhle zajet na diagnostiku?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: drdre
Datum: 11.05.17 20:47
Nádrž na 40l. Nekrade, pamatuju si kolik tam bývá od poslední jízdy. Neteče ani nádrž. Diagnostiku to nemá. Jen nejaký konektor se čtyřmi piny ale nevím jak to měřit.
Datum: 11.05.17 20:52

Tak naplň zase nádrž do prvního vypnutí tankovací pistole, ujeď cca 350 km a u téže benzínky u téhož stojanu znovu dopúlň do prvního vypnutí pistole. Z toho spočítej spotřebu, která bude mnohem bližší skutečnosti, než to, co jsi tu spočítal ty na základě údaje o velikosti nádrže. A k tomu mi připiš rok výroby toho žrouta.

Teď jsem koukl na tech. údaje a myslím, že na deklarovanou spotřebu 9,1 l/100km se mým způsobem výpočtu v pohodě dostaneš a bude po záhadě.

To ale nic nemění na tom, že i s tou deklarovanou spotřebou je to žrout.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.05.17 21:12

Souhlasím se satemem. Přesnou spotřebu spočítáte, pokud dotankujete plnou do vycvaknutí pistole, vyjedete půl nebo klidně plnou nádrž a dotankutete opět podle předchozího postupu. Palivoměry jsou značně nepřesné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tonda234
Datum: 11.05.17 21:18

Dobrý den.můj otec kdysi měl taky takový problém.nikdy nato nepřišel čím to je.já to vím.chtěl jsem jezdit na pionýru a neměl na benzín.tak auto to jistilo třeba vám to pomůže

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.05.17 21:19

Tak si ještě zkontroluj víčko a krytku nádrže.

Pokud parkuješ venku, tak je možný, že ti někdo trochu benzínu z nádrže občas odčerpá.

A pokud plánuješ nějakou delší cestu, tak udělej měření jak radí ostatní. Naplň nádrž před cestou, pak jeď obvyklým způsobem jízdy a po třeba 100 nebo 200km opět natankuj plnou. Tak uvidíš skutečnou spotřebu.

Pak můžeš přemýšlet jestli je to nízkými teplotami venku a tedy delší fází sytiče a nebo třeba jestli ti funguje termostat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 12.05.17 10:10

Jak vypadaj svíce? Termostat seklý v otevřené poloze - motor se neohřeje a furt jede na sytič. Posunuté rozvody. Protékají vstřiky.

Pokud jsi tankoval plnou, tak odhadem ti to žere 10 (něco zbyde, na celou nádrž bys musel vyjet do sucha) - ve městě couračkama a přískokama by se to dalo i s motorem v pořádku.. Na přesnou spotřebu bys musel změřit litry = dotankovat znovu do plné.

Aspoň máš aspoň trochu pocit, že v autě máš tu 2,5 V6 ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.05.17 10:36

Promiň, ale pokud ten motor jede úplně normálně, tak prakticky nic z toho, co uvádíš, nepřipadá v úvahu. Každá z těch závad by měla další nepřehlédnutelné projevy.

Dokud nezměří skutečnou spotřebu tak, jak už mu tady nejméně 3 radíme, pak jen věštíme z křišťálové koule a motáme mu hlavu;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: drdre
Datum: 12.05.17 16:59
Asi to bude přidřený. Pozoruji u jiných aut ze kdyz vyradim tak se ještě chvíli točí klikovka. Tady vymacknu spojku a okamžitě otáčky spadnou...
Datum: 12.05.17 17:08

Spadnou, ale motor nechcípne, že? Tak to je úplně normální. Nic přidřeného tam není, jinak bys za pár minut dojezdil:-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.05.17 18:22
avatar

Pokud by byl motor přidřený tak to pak poznáte během chvíle!Jak se začně něco přidírat pak je do cca2km vymalováno a motor tak na GO nebo raději do šrotu.Jinak jak vidíte že se točí klikovka? Já to u svých aut nevidím,ale až do zhasnutí motoru vím že se točí!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: drdre
Datum: 12.05.17 19:11
Jak to poznám? Normálně. Když vyradim u jiných aut tak se otáčky ještě drží a neklesnou na volnobeh.Tady u mě vyradim a otáčky hned sletí az motor skoro neslysím. Navíc to se.ten motor začal nějak trepat na volnobeh... Prostě jde cítit ze se ten motor točí z tuha. Do té doby jsem to nepozoroval protoze jsem jezdil jen v tom a nejak jsem si na to zvykl.
Datum: 12.05.17 19:25

Otáčky po vyřazení rychlosti řídí řídící jednotka. A ta ovlivňuje rychlost poklesu otáček v závislosti na různých hodnotách vstupních veličin ŘJ. A podle toho, co jsem již vyzkoušel je ten poměrně rychlý pokles otáček u Twinga normální. Kdyby byl motor kdekoli přidřený a to způsobovalo rychlý pokles otáček, neměl by motor šanci přejít plynule do volnoběhu, ale naprosto plynule by chcípl. Takže na přidřený motor zapomeň a až změříš tu spotřebu námi navrženým způsobem, tak se ozvi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.17 12:56
avatar

Když to poznáš že máš přidřený motor díky padání otáček po vyřazení tak proč se zde na poradte ptáš a rovnou auto neopravíš nebo nenecháš opravit? Seš teda docela borec dle tohoto soudit na přidření-pár aut mi prošlo rukama a u každého se toto lišilo a navíc mám i osobní zkušenost se zadřením motoru!Na 1 kilometru-postupně po rozjezdu z 5°až do času kdy ani jednička nedokázala téměř hnout s autem a po vyřazení následovalo okamžité chcípnutí a tím to skončilo!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.05.17 16:58
avatar

Výpočet spotřeby se počítá podle vzorce:litry děleno počtem kilometrů krát 100.Natankuj plnou a po ujetí třeba 350 km tankuj znovu.Počet litrů vyděl počtem ujetých kilometrů a výsledek násob stovkou.Vyjde Ti poměrně přesná spotřeba.Dělám to tak již x let a protože si to zapisuji,mám přehled jak o ujetých kilometrech,ceně a spotřebě.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: besi
Datum: 20.05.17 09:34

a kdy jsi kontroloval nebo měnil vzduchový filtr?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: adi
Datum: 20.05.17 18:36

Dobrý den

Nemůže Vám někde unikat palivo? Palivo by mohlo unikat jenom při nastartovaném motoru, když tlačí čerpadlo. Při zhaslém motoru unikat nemusí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.17 08:47
avatar

Nevím,jak jsi vypočítal spotřebu na 11,4 litrů.Z fotky se dá vyčíst,že jsi ujel 350 km a z nádrže o obsahu 40 litrů ti zůstala polovina,tedy spotřeba je 20 litrů.Tedy podle vzorce,který jsem uvedl výše je průměrná spotřeba taková:20:350=0,057x100=5.71litrů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cl
Datum: 21.05.17 09:05
Mu tam zbyva pouze jedna plna tecka. To 1|2 tam sviti trvale a naznacuje pulku stupnice.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.