Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Potřebuji poradit s koupí auta. V nynější době mám Felicii nějakých 20 let starou, ale jde o to, že v září nastupuji do školy do které budu několikrát do měsíce, nejraději bych po dálnici (cca. 50km tam a 50km zpět), na to si s felícií netroufnou, navíc je to mé první auto od rodičů především pro to, abych se naučila řídit (bylo to i jejich první auto) a po dvou letech už by to chtělo změnu.
Auto dražší 60tis si nemůžu dovolit. Bohužel, nemám nikoho známého, kdo by se v autech nějak vyznal, tak se nemám s kým poradit. Jediný známí" je přes třetí koleno (přítelovo nejlepší kamarád má přítelkyni a její táta má autobazar) - s nimi jsem domluvená, že mi sehnají nějakou fabii, ale jde o to, že mi teď od nich přišla nabídka na citroen c3 1.1i, 2004 (za nějakých 45tis, pravidelný servis apod.). Auto se mi vzhledově líbí víc, než fábie (ano, bohužel jsem ten typ ženský, pro kterou jsou auta španělská vesnice), ale zase mám strach, abych do toho neskočila po hlavě a pak si nevyčítala, že jsem nepočkala.
Na jejich odpověď, zda se mi vyplatí spíše počkat na fabii, nebo jít do citroenu a jaké jsou mezi nimi zásadní rozdíly ještě čekám, ale přece jenom bych pro jistotu chtěla znát i jiný názor.
Myslím, že nejsem nijak náročná, potřebuji jen auto, co mě doveze několikrát do měsíce do školy a téměř každý den do práce (ta je vzdálená cca 8km tam, 8km zpět). Hlavně abych to za půl roku zase neměla v servisu a nenacpala do auta dalších 50tis. Toho jsem si s za poslední dobu s felicií užila dost.
Takže, moje otázka zní, myslíte, že se vyplatí spíše citroen, nebo fabie?
Děkuji
Na tvém místě bych počkal na slušnou fábii. Problém je v tom, že většinou mají dost najeto a pokud jsou byť v dobrém stavu, před "velkou údržbou", můžeš do ní za nějaký čas vrazit slušný peníz. Na druhé straně přece jen je to české auto, poměrně spolehlivé a servis a ND také nestojí "balík".
Na druhé straně ta C3 je opravdu líbivější, obvykle mají při stejném stáří méně najeto, otázka je momentální stav. Zase může být dobrý, ale třeba rozvody mohou být 5.000km před výměnou, brzdy také a během cca 1/2 roku jsi tam v těchle 2 položkách i s prací za cca 5-6 tisíc Kč. Fóbie se to ale týká taky.
Není jednoduché na dálku ti poradit a bez hlubší znalosti konkrétního auta, které chceš koupit, si netroufnu.
Mockrát děkuji za odpověď.
Fábie by se teprve sháněla, takže nemám žádné detaily, info k citroenu předávám přímo z inzerátu
Citroen C3 1.1i, dovezen ze zahranici,nyni jiz cz TK E na dva roky,pravidelne servisovane,poctive km,je znat pravidelny servis,vin VF7FCHFXB26806815 v 135oookm vymena rozvodoveho remene vodni pumpy,v 15ooookm vymena pr.bzd.kotoucu desticky,cepy rizeni,novy vyfuk,v 16ooookm nova spojka, vymena svicek kabelu loziska pr.kol,nyni naj. 180oookm,jede moc hezky,nikde nic neboucha,netluce,nevrze,motor bezi hezky,prum.spotr. 5,5l/100km,karoserie bez koroze,hezky lak,jen lehka provozni kosmetika,vzhledem ke stari vozu velmi pekny stav i vzhled vozu. Vybava- servo,central Do,imobilizer Do,el.okna,4x airbag,orig.radio multifunkcni volant. TK E 12/2018
Jestli je na toho tvého známého spoleh a to, co píšeš potvrdil a auto prohlédl a žádné zádrhele nenašel, asi už bych nečekal a šel bych do něj.
Víš jak se to říká: Kdo dlouho vybírá, obvykle přebere. A mně už se to několikrát potvrdilo v tom dobrém slova smyslu. Ne zrovna v autech, ale jinak, prostě jsem z výběru hrábl po první věci, která mě zaujala a po podrobné prohlídce jsem na nic dalšího nečekal a vzal ji.
Nic ve zlém, ale pkud koupíte auto do 60 tisíc, musíte počítat s tím, že Vás bude i následně něco stát. Něco asi hned, něco průběžně po celou dobu, než půjde do šrotu. Tím, že vyměníte starou felicii za starou fabii (nebo jiné auto) si moc nepomůžete.
Fabie ani C3 nehnijou na rozdíl od 20 let staré feldy, která může být klidně těsně před fyzickým rozpadem. Rovněž rozdíl v použité technice mezi Feldou a Fóbií, resp. C3 je docela propastný, takže bych se moc nebál. Dneska 10 - 12 let staré auto, když není totálně vylítané, se dá považovat i za dobře zajeté, kór v našich českých podmínkám.
Samozřejmě počítám s tím, že se do auta průběžně bude muset něco investovat, jde mi především o to, abych do auta nedala dalších 50 tisíc a nemusela jsem s tím do servisu za měsíc.
Hned by mě to nic stát nemělo - jen kupní cenu auta - s prodávajícími je domluvené, že to auto dají před prodejem dohromady.
Felicie je ročník 1997 - nevím kolik přesně má naježděno, ale tři roky se s ní jezdilo téměř každý třetí měsíc Nizozemsko - Čr a za poslední dva roky, se do ní nacpalo přes nějakých 20 tisíc a je tam pořád něco...
Myslím, že by v těch autech nebyl takový cenový rozdíl, přece jenom felicie za 10tis a fabie (nebo jiné auto) za 60tis, tam už nějaký pokrok snad bude, nebo se pletu?
Navíc ta felicie, byla opravdu používané auto celých dvacet let, téměř každý den, když si před 10 lety naši koupily nové auto, používal táta felicii jako teréňák do lesa, tam si taky asi ta felicie zažila věci...
Pak si tedy táta pořídil opravdu auto do lesa a felicie nějaký rok a půl - dva roky stála, možná jen občas se projela.
Takže si myslím, že už je opravdu chvilku před "smrtí".
Já se omlouvám, jsem opravdu mimo, ale jak mám chápat slabý motor? Jde o to, že nepotřebuji žádné žihadlo, stačí mi když mi to na dálnici pojede 130km/h...
Tohle by ten motor zvládl?
Mockrát děkuji za odpověď, myslíte tedy, že fábie za stejný peníz, by v tomto ohledu byla optimálnější - nebo spíše jiný motor v citroenu?
Neměj obavy, není to divoch, není to na žádnou svižnou jízdu a velké předjíždění, ale 130km/h po dálnici úplně v pohodě zvládne, zváště při obsazení 1 - 2 osobami.
Maximální rychlost výrobce udává 157km/h, takže 130 trvale po dálnici opravdu není problém.
Nevím, jestli kuky hovoří z vlastní zkušenosti, ale já mohu říci, že jsem jezdil s tchánovým Hyundaiem Getz 1.1 s podobným výkonem motoru a to auto nemělo se 130 na dálnici nejmenší problém. Pravda je, že se při té rychlosti budeš muset smířit s trochu vyšší spotřebou, při plynulé jízdě to odhaduji cca 7l/100km.
Super, tohle mě celkem uklidnilo.
S vyšší spotřebou při jízdě na dálnici samozřejmě počítám, nevím jestli je to pravda či nikoli (mám to od mamky a ta je tuším stejný "znalec" jako já), ale mám zažito, že čím zběsilejší jízda, tím méně obsahu v nádrži ☺
Fabie/ Citrón C3 = jednoznačně Citrón. Fabka za tyhle peníze bude olítaná ohnilá plečka. Škodovka a koncern obecně koncern tu jsou hodně nadhodnocené a předražené. Fabka je malé auto s mizerným výhledem, bezporuchové taky až tak neni (elektrika, servo, motory HTP atd., hnije za předníma kolama atd.) To už radši Punto - prostornější, lepší výhled, technicky na tom vůbec není špatně a stojí o třetinu míň Motor 1,2 8V je jeden z nejlepších malých motorů vůbec.
C3 za 45k - jestli je pěkná tak to ber. Počítej že 1,1 je slabý motor, ale neboj 130 to pojede. Jen s tím nepůjde předjíždět, v delším kopci to budeš "žhavit" a podřazovat atd. Na druhou stranu levnější údržba, pojistka, spotřeba ve městě atd. Když nebude vyhovovat tak za stejné peníze prodáš..
Obecně pozor na korozi, závady v elektrice, správné údaje v dokladech (VIN, typ motoru, zapsaná kola, emisní třída - občas úředník udělá chybu a pak máš problém, nebo tam je jiný motor atd.), opravené bouračky, zamaskované vady "aby to při prodeji jelo", vyplatí se když není brzy termín na výměnu rozvodů a hlavně zimní gumy jsou ještě dobré tj. vzorek minimálně 5 lépe 6mm. Taky pozor na právní vady - kradené auto, auto v exekuci atd. Ale pokud to je od známého tak tam snad nic z tohoto nebude...
Dobře vyhází i Focus, ale to je spíš koupit za 20 a 30 si nechat na "fordí vychytávky", pozor na korozi.
Stilo 1,9 JTD - levné a dobré auto. Marea Weekend 1,9 JTD poslední roky výroby - výborné auto, levné, nikdo to nešlohne.
Papírově má jen o 1kW víc (45 x 46kW), ale máte pravdu, že je živější. To se ovšem ve 130 dost vytratí
1,1 nevím ale asi je to 1124ccm a což je 40 nebo 44kw motor (dle typu vstřikování ) na rozdíl od 1,4 (1360ccm) která začínaá na asi 50kW takže je to fakt slabší motor-tak do města nebo do malinké 106 či 1007 akorát,Na druhou starnu je to nenáročná motůrek který při pravidelné péči (výměna oleje,filtru...) slouží velmi dobře.Osobně i když jsem spíš proti Fóbiím bych si vzal to auto které je v lepším stavu ,bez ohledu na najeté km. Ta C3 oproti fábii nebude mít najeto tolik a když se ví kde kupovat ND tak díly za hubičku (nedávno jsem do 1,1 -40kW ve 106 kupoval těsnění pod hlavu,víko ,sánímvýfuk a šrouby hlavy s komplet rozvody-řemen kladka a VP-bratru za 250 s poštovným,těsnění Victor Reinz,rozvody Ina)Na fábii bych byl min na dvojnásobku!)
Fábii máme v rodině - nikdy bych ji nepřál kamarádovi, ale dokonce ani nepříteli... Tolik negativ jsem u auta neviděl. Kupováno bylo jako nové, 3x reklamace (výměna) startovací lišty, po najetí 60tis km prasklá hlava, nyní opakovaně voda v oleji a olej ve vodě... přitom chválený motor 1,4 16V... Další servis všeho možného, např. 2x stahovačka oken, elektřina... a ty mřížky / výduchy v palubovce nevydrží ani rok. Ostřikovač zadního stěrače je zajímavě řešen - hadička s vodou je v bužírce s elektrikou - jednou zamrzlo a voda tekla do svazků el.kabelů...
Přitom uvnitř C3 je pocitově více místa než ve fabii...
" citroen c3 1.1i, 2004 (za nějakých 45tis, pravidelný servis apod.)" - je výborná nabídka a já bych do toho šel ! Na hnusné vylítané fabie se vykašlete.
Kupujete přímo od majitele nebo přes toho pána, co inzeruje dalších 6 vozů? Pokud by to byl čerstvý dovoz (se v inzerci spletl) - tak ruce pryč a hledejte motor 1,4 i 55kW - je lepší. Ale citrona bych před fábii viděl vždy!
Papír snese všechno - pokud se nejedná o vůz se servisem v ČR doloženým fakturami nebo servisován v okolí, kde je možné ověřit, pak veškeré doklady o servisu (nejčastěji servisní knížka) jsou z 90% fiktivní. Záruka na tento servis neexistuje, takže budete první týden řešit rozvody, brzdy, kapaliny, filtry,... vše, co se při koupi ojetiny musí provádět. Nevěřil bych ničemu na papíře ze zahraničí, co si nemůžu ověřit přímo telefonicky nebo osobně v daném servisu.
Jinak VIN je čisté - bez leasingu či exekucí.
Kupuji přes toho pána, co inzeruje další auta, ale s tím, že jak jsem psala výše, je to "známý", takže by mi snad nic špatného nenabízel...
Mockrát děkuji za info, zeptám se, zda je to čestvý dovoz a uvidíme ☺
Vidíte a já měl jedničkovou fábii 6 let, teď mám dvojkovou 4 roky a naprosto žádný problém. Velmi spolehlivé auto.
Chápu, že můžete mít negativní zkušennost s konkrétním autem, ale nevztahoval bych to celkově na značku. Znám lidi, co podobné trable měli s novým vozem jakékoliv značky. Občas má prostě jen člověk smůlu na kus.
Jasné - němůžu podle jednoho hanět všechny... pokud se tedy nejedná o motor 1,2 HTP první řady . Ale celkově mi fabie nesedla - řízení s velmi citlivým posilovačem (stačí kýchnout a jste ve škarpě), neustále otlačená kolena od středového panelu palubky, ty mřížky větrání jsou na nasrání při každé jízdě,... je toho moc, co se mi nelíbilo... jsem rád, že jsem ho používal pouze krátce při aktuálním výpadku svého vozu...
Oproti tomu koho jsem v okolí znal s C3 (tři lidi), každý (vlastně každá) o tom svém autě jen básnila... dvakrát motor 1,4, jednou 1,1
Těch 90% ve druhém dodatku je hodně nadsazených, viděl bych to na max. 30%. Ale pokud je ta péče doložena originály faktur, což mj. Němci hodně často mívají, a dá se z nich vyčíst, že jsou skutečně k tomu konkrétnímu autu, vůbec bych se toho nebál. Není třeba vidět čerta za každým rohem a podvodníka v každém, kdo prodává auto/auta
Berte to , co bude v lepsim stavu a co se vam vice libi.
Oba dva auta na tu cestu co potrebujete se hodi , na dalnici se da v pohode jet 110-120 , tech 50km neni problem.
No, citroen se mi vzhledově líbí víc, překážkou je ale to, že Fábii budou shánět jen v případě, že nevezmu Citroena.. Takže stav fábie neznám...
Ber Citroena a dlouho nepřemýšlej. Budeš mít s čím jezdit a nakonec vždycky ho můžeš poslat do světa a koupit třeba tu Fóbii.
A ještě maličkost: U citroena je dost jedno jaký motor budete mít, jen se to odrazí trochu ve výkonu. U Fóbie už bych podle motoru vybíral dost, protože zrovna "haťapky", oficiálně motory HTP nejsou z nejpovedenějších, 6ti ventil je fakt už dost slabý a oba, 6ti i 12ti ventil se při delších jízdách vyšší rychlostí (viz dálnice) docela utahají. Nehledě na problémy s rozvodovým řetězem u některých z nich. Netuším, který motor ve Fóbii bych s klidným svědomím doporučil.
No, podle toho co píšete, i když tomu upřímně úplně na 100% nerozumím, se dám asi na Citroen ☺ Sice jsou to známí, ale o jaký si říct motor nevím, takže těžko říct s čím by to sehnali...
jj, Fabia X C3 bych taky bral jednoznačně Citróna. Akorát motor radši 1,4 nebo 1,6, určitě benzín. Za 45k to je normální cena, tak nemusíš brát hned první použitelné auto.. Pořádně si to v klidu prolez, prohlídni, projeď se v tom aspoň 20 kilometrů a uvidíš...
Nic proti tomu, ale:
1.4 8V je OHV motor konstrukčně starý letos 53 let, jeho první verze poháněla Š1000MB a měla jen 1.0 litru. Že je docela dobrý nepopírám.
Na koncernový 1.4 16V se občas na netu objevují nelichotivá hodnocení, vlastní zkušenost nemám, nevím, co si o něm myslet.
2.0 dělá z Fóbie dělo, myslím, že se montoval především (nebo jenom?) do verze RS. Není pro běžného řidiče na běžné ježdění.
1.9TDI - je to dobrý, relativně úsporný, ale taky už hodně starý motor. Závady motoru se dost prodraží při opravách, na ojetině s 200 tis. km, pokud nebylo ještě děláno, pravděpodobně brzy odejde turbo a hned je kam cpát. Pak žhavení, vstřiky, je to třeba můj blbý názor, ale diesla nemusím.
do jedničkové fabie jedině 1,4 16V ..to už tu bylo X krát omíláno...a zrovna Citrona s motorem 1,1?..ne děkuji...to si raději nech tu felicii...krom kastle a trochu víc elektroniky to bude uplně stejné...
Např. bezpečnost je úúúúúplně jinde. S Feldou ve 40 kmh drcneš a máš motor místo nohou, z C3 vylezeš jen napudrovanej.
Fabka nejlíp dvoulitr, pak 1,4, TDI jetou nevim nevim novou ano, klidně SDI sice lenochod, ale spolehlivej a nežere.
Jj rozvody i levněji lehce přes ticíc kč-viz odkaz : autodilyhulin.cz/...
Jinak ve zde vychvalované fábii 1,4 i16 V jsem se vezl a připadal jsem si jak na balíku polystyrenu potaženém látkou na autosadačky!
Zdravím,já bych šel radší do té fábia.Mám doma 2 fábia jednu mám 1.2 a druhou 1.4 16v.Tá fabia 1.2 dá v pohodě 180 km/h,ta 1.4 16v dá kolem 200km/h.Na tu fabia zeženete všude a hlavně levné náhradní díle.Servis je také za levno.Z fabia 1.2 jezdí něco kolem 5l/100km,ta 1.4 16v jezdí něco kolem 7l/100km.Fabia 1.2 hvavně používám na krátké trasy.Akorát na fabia je slabší podvozek,to je cítit každá díra,nebo výmol na cestě.Jinak motory jsou ok.fabia 1.2 pouze měním olej+filtry se 1.4 16v také pouze měním olej+filtry,ještě rozvody,jinak servís minimální.
Jelikož mám Fabii, doporučuji taky Fábii.
Promone, páč neznám Citroena, proto Fábku s dobrým motorem...
Jelikož jsem s Fabii najezdil cca 300 tisíc km rozhodně doporučuji Citroena byť s tím slabým motorem. Zejména jestli se bavíme o nejobvyklejší motorizaci u Fabie, což je HTP. Blbější motor je snad jen 1.5dCi od Renaultu.
Záleží asi na ročníku a klik do toho chceš investovat.Já do toho moc neinvestoval a hned jsem musel měnit baterku.V autobazaru NIKDY nenechávají dobrou baterii.Teď prodávám Fabii kombi se 160 000 km,po výměně oleje,nová baterka atd.s cenou za 38 tis.kč a musím říct,že cojsem investoval,je to prkotina oproti tomu,co mě dala.V největších mrazech ( -17° C),měsíc stání a naskočila okamžitě po prvním otočení.Ale na pár věcí je přece jen dobré dávat pozor.Především na zamlžování v autě.Odnáší to čalounění.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.