Práce pod autem

Od: Datum: 09.05.17 02:43 odpovědí: 47 změna: 09.05.17 19:59
Zdravím,
čím dál častěji se dostávám do situace kdy by se mi hodilo mít možnost zvednout celé auto aby se pod ním dalo rozumně dělat drobné opravy. (olej, výfuk, atd)
Pod dodávku ještě jakžtakž vlezu, ale pod 407 se prostě nenacpu
Kanál a velkej zvedak nemám kam dát, takže maximálně nějaké nájezdy/kozy
Jak u vás toto řešíte?

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.05.17 06:59
avatar

Já jsem našel místo na zvedák, který jsem si udělal se synky. Já myslel, starší synek maloval, druhý vařit železo. Já jen kontroloval a platil.

Pokud chcete opravdu jen nájezdy kozy, zašel bych k autosalonu, kde často vystavují takové kozy pod autem, nafotil a podle toho bych je udělal.

Vy je určtě nekupujte, páč máte na to možnosti si je udělat. Ve Vašem případě bych šel ještě dále, udělal hydraulický hever, jen nízký, místo obyčených nájezdů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 15:02
Něco kupovat mě nikdy ani nenapadlo :)
Zvedak nemám bohužel kam dát, jinak bych ho dávno postavil.
U baráku mám málo místa a potrebuju něco rozebiratelneho aby to šlo uklidit a případně převézt.
Ty nájezdy jsou asi na výrobu. nejjednodušší, ale ta 407 má ve předu tak malej úhel, že by nájezdy musely být hodně dlouhé.
Doufal jsem že někdo používá něco sofistikovanějšího, abych nemusel vymýšlet nějakou svoji konstrukci a místo toho se tady strhla nesmyslná diskuze o olejich.
Datum: 09.05.17 15:16

Máš pravdu, do té nesmyslné diskuze bohužel taky aktivně přispívám.

Ale k věci: Nemáš někde blízko baráku terénní nerovnost, zlom, břeh, kde by šlo postavit nájezdovou rampu s přístupem zespodu? A ta rampa by myslím šla vymyslet i rozebiratelná, na místě samotném jen instalovat jakési kotvy, na něž by ta rampa šla namontovat.

Možná vymýšlím nesmysly, ale každý máme jiné možnosti a třeba by to pro tebe bylo relativně jednoduché.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 19:59

My jsme na ty moje nájezdy najížděli s 406 Coupe, která na tom byla docela blbě. Každopádně by to asi chtělo vyzkoušet, jakej úhel je v tvým případě použitelnej.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: krtek6*
Datum: 09.05.17 07:43

já si nechal od zámečníka udělat nájezdy vyšší než jsou obvyklé, abych se taky pod to narval...zatím je mám u něj..ještě nemám vyzkoušeno...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: satak
Datum: 09.05.17 07:46
S olejem asi do servisu...kam dáváte vyjetý olej?
Na drobné opravy jezdím ke kamarádovi,který má zvedáky dva...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vyjetyolej
Datum: 09.05.17 08:01
Do svěrného dvora stejně jako ten jedlý
Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek6*
Datum: 09.05.17 08:31

No zrovna s olejem bych teda do servisu nejel..zvednout auto, povolit jeden šroubek nechat vytýct někde do nádoby, pak povolit druhej šroubek, vyměnit filtr, zašroubovat 2 šroubky a dolít olej umí každej...olej ti vemou na každé benzínce nebo mechanik má na to nádoby... 500,- + olej za takovou službu bych fakt nedal

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 08:47

Že ty máš "stodvacítku" nebo "fanouše"? Nebo něco s podobným rokem výroby.

Je zřejmé, že moderní auto je pro tebe španělská vesnice. Jsou auta, u kterých se mění olej pomocí odsátí otvorem na měrku, pokud ho chceš měnit klasicky, znamená to minimálně demontáž občas slušně velkého krytu pod motorem. A to nemluvím o tom, ža ta auta jsou mnohdy tak nízká, že pod ně tak akorát strčíš ruku, ale už ne rameno.

Výměna filtru je občas oříškem i pro zkušené mechaniky a když nevyžaduje demontáž jedné nebo několika dalších součástí, pak vyžaduje alespoň ruce velikosti drobné japonky, ruce, v kterých je síla slona a v ideálním případě ruce 3x zalomené.

Zkus si na takovém autě vyměnit olej doma*haha*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: satak
Datum: 09.05.17 08:52
A jednou za rok,se to opravdu vyplatí...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek6*
Datum: 09.05.17 08:54

no tak to teda nemám..mam Fabii...a to je takovej problém oddělat jeden plastovej kryt co je pod motorem navíc? Je to furt jen pár šroubků...A je jedno jestli je to nový nebo starý auto..u těchto banálních věcí to musí být jednoduché...to nejsou rozvody nebo nebo klika motoru...ano, auta jsou nízká a proto stačí obyčejné nájezdy díky kterým se pod auto vleze i takový člověk jako já, který má skoro metrák..a s tím filtrem to je to samé...akorát dekl za kterým to je..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 09:23

Spodní kryty jsou celkově za trest.

Hlavně u aut, které mají hliníkovou nápravnici, kde šroub dokáže zareznou takovým způsobem, že ho prostě musíš urvat a pak odvrtat. A to se dělá v hliníku, taky super. Když urveš každý druhý, máš o zábavu postaráno.Dále jsou super přibodované matky v nápravnici, které se při povolování utrhnou a pak se volně protáčí. To potěší také.

Výměna olejových fitrů jde většinou dobře. Ale najde se také pár aut, kde hledali nejméně dostupné místo a tam ho dali.*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 08:57
avatar

satam, že se do toho míchám, které vozidla mají tak složitý přístup k výměně olejů, která auta se musí odsávat?

Děkuji


doplněno 09.05.17 10:14:

satam, velice se Vám omlouvám, že jsem vložit jedno slovo navíc

Váš text "Jsou auta, u kterých se mění olej pomocí odsátí otvorem na měrku
můj text "která auta se musí odsávat"

správně jsem měl napsat dotaz takto "která auta se musí odsávatjí"

omlouvám se a děkuji za vysvětlení

Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek6*
Datum: 09.05.17 09:01

též by mě to zajímalo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 09:16

Zase mi vkládáš do úst něco, co jsem neřekl, viz " která auta se musí odsávat?" O tom, že "musí" nic nevím.

Ale budiž, vyhovím ti: V minulém roce měl můj "osobní mechanik" na dílně Smarta, přesný typ si bohužel už nepamatuje ani on. Ten Smart nakonec vůbec neměl vypouštěcí šroub a výměna oleje se musela realizovat otvorem pro měrku odsátím.

Běžně se mění olej pomocí odsávání u koncernových vozů s diesely 1.9 TDI a 2.0 TDI, kde jde olej odsát až do nuly a filtr je na rozdíl od mnou posané situace dobře přístupný shora, takže ani nízká auta se nemusí zvedat a celý proces je jednodušší. Totéž lze říci o některých Fordech.

Co se přístupu k fitru týká, tak v poslední době třeba jeden z VW Transportér, tuším, že to byla T5, motorizaci si přesně nepamatuji. Pro vyndání filtru bylo nakonec nutné jej prorazit, do vzniklého otvoru provléci na míru udělaný trn a těma rukama 3x zalomenýma sloní silou filtr vytočit*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 10:10

Není problém najet na nájezdy, aby ses dostal pod auto. A těch pár šroubků na šusplechu není až takovej problém. Odsávání oleje je zhovadilost pro ulehčení práce. Nikdy ho nevysaješ všechen. Vždycky je lepší ho vypustit, poněvadž vypoušťák bývá nejníž. O tom, jestli některý vozítko má nebo nemá vypoušťák se hádat nebudu. Já osobně jsem se s tím nesetkal. S filtrama to někdy je těžký, ale dá se to. A co si budeme povídat o pečlivosti v servisech. Dělal jsem v servisu a vím, jak se tam mění oleje. Za tohle prachy rozhodně dávat nebudu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 18:35
avatar

Ano jsou auta u nichž opravdu není vypouštěcí šroub či respektive je ale i když jím vypustíš olej,zůstane tam asi tak půl litru starého oleje,pže otvor není na nejnižším místě!Konkrétní typ nevím jen že jde o peu amotor (asi 1,6) HDi !Samo i ostatní které tento motor používají .

Jiank na rampách kdy je autí zešikma? nevím ale u mého bych nevypustil také všechen ,díky škiké poloze by tam docela dost zůstalo,naštěstí toto neřeším a zvednu autí do nejvyšší servisní polohy.Být tyčka a ne přes metrák pořez,tak poté podlezu pod celým autem a jinak olej dodávám bývalému kolegovi-měním je za med.On starý vyjetý olej využije jako ochranný nátěr vrat stodoly a plotů a co já vím čeho ještě!.

Tazteli-máme s kamarádem udělané rampičky (já sehnal materiál,myšlenku ,on zpracoval a vytvořil) šířka cca 40cm,výška cca30cm -rovina asi 40 cm, celková délka je cca 100cm.příčky po nichž se najíždí a výztuhy jsou vinkly zbytek trubky. Pže kolega měl v té době lancera a zjistil že na ně nevyjede ,udělal z trubek a dalších vinklů prodloužení rampiček které přikládá na pojezdovou olochu a tím se snižuje nájezdový úhel .Až se k němu dostanu -nafotím pro insopiraci!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 19:52

Tím odsátím ti tam zůstane vždycky minimálně čtvrt litru a to se musí snažit, takže žádná výhra. Ale vzhledem k tomu, že v servisech jsou prasata, který jsou schopný tam nechat třeba tři deci, i když maj vypoušťák, tak je vlastně vcelku jedno, jak ti to tam dělají. *smich*

Pokud se budem bavit o příčně uloženým motoru vepředu, tak jsou většinou vypoušťáky vzadu. Takže pro většinu případů je ta šikmá poloha dokonce výhoda. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 10:17

Já jsem začal tím, že jsem postavil dva komínky, každej ze třech cihel a na ně položil fošny asi 120 cm dlouhý. Později, abych se tak nenadřel jsem uřezal pod úhlem špalky a použil je místo cihel. Bohužel už mi ale tohle dřevěný příslušenství pomalu odchází, takže si svařím nájezdy z vinklů a pororoštu, který už budou mít na konci i vodorovnou plochu.

Hlavně dbej na bezpečnost. Ta je vždy na prvním místě!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: satak
Datum: 09.05.17 10:40
Komínky z cihel...bezpečnost především...co se tady ještě nedočtu...
Samej kolenovrt...rohliky si doma taky pečete?
Ohodnoceno: 1x
 
Od: krtek6*
Datum: 09.05.17 10:46

No nevím nevím...kolenovrt...kdyby to stálo pár korun...mávnu nad tím rukou..ale 500,- je pro mě docela už dost peněz..za to mám dalších 5l oleje na další rok..kdyby za to chtěl 100,- neřeknu ani půl slova..jsou prostě práce, které se nevyplatí dělat v servise z důvodu jednoduchosti a předraženosti..a tohle je jedna z nich

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 12:28

Chudák motor té Fabie, když ho krmíš olejem za 100,-Kč/l. Můžeš zde uvést, co je to za olej a především jeho specifikace a normy? Možná se ti pak i omluvím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 09.05.17 13:32

Nepracuješ náhodou ve značkovém servisu? Kvalitní olej do normálního motoru za stovku seženeš naprosto běžně.

Rozdíl servis/ doma je nejen v ceně, ale často i v kvalitě - servisy často odsávaj měrkou (zjednodušení práce - přece nepoleze montovat šroub pod auto), odsajou jen půl oleje, přelejou nad horní rysku, filtr nechaj původní atd. A rozdíl v ceně je často servis 2000,- / doma materiál olej + filtr včetně dopravy 800,-. Dát 1200,- kaček za půl hodiny práce mi přijde dost, obzvlášť když musím s autem do servisu = další náklady navíc a ztráta času tam je taky.

Co máš proti nájezdům z cihel a fošny? Jen těch cihel nesmí být málo a fošny prkýnka. Nájezd z dvaceti cihel, fošna 5 cm tlustá 20 cm široká, zaklínovaný auto = bezpečnost srovnatelná s profi heverem.

avatar
Upozornění od sys milancukrar 09. 05. 2017 14:33:25
asd, taky se mi to pletlo, satam a satak jsou dva poradci s podobným nickem
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 13:43

Ve značkovém servisu nepracuji, jsem absolvent VŠ zemědělské, obor mechanizace zemědělství a mám 2 roky do důchodu.

Pořád nevím specifikace těch "kvalitních" olejů. Až je budu vědět, můžeme pokračovat.

A s těmi nájezdy si mě s někým pleteš, k těm jsem se tady vůbec nevyjadřoval;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 09.05.17 13:59

A1/B1, A5/B5, A3/B3/B4, C2, C3, SN/CF 5W30, 5W40, 10W40, příp. i odpovídající normy VW, MB, Ford,PSA atd. - tohle všechno běžně koupíš 5 litrů za 600,- Kč i s dopravou... Podoběn filtry, např. Mann bývá podle auta od 60 po 200,- za kus

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 14:12

Dobře. Řekni mi, kde za tuhle cenu koupím olej s normou 505.01. Ať hledám jak hledám, do 600,-Kč s dopravou se nevejdu.


doplněno 09.05.17 14:14:

A o "šmejd" servisech se tu nemíním bavit. Pokud výměnu oleje včetně výměny filtru dělají poctivě, je výměna odsáním srovnatelná s klasikou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 14:36

nejlevnější 505.01 seženeš tak 120/litr. s dopravou samozřejmě tě to vyjde dráž, pokud nemáš možnost osobního odběru. . odsáním, když si dáš záležet, tak ten olej odsaješ komplet, druhá věc je, jestli na spodku té vany nezůstane bordel, který by se přes výpušťák spláchl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 14:41

Já řeším dopravu? Přečti si příspěvek asd1, cenu s dopravou uvádí on.

A ten "bordel" na spodku vany se jednak nemusí přes výpušťák spláchnout (je to jen naše zbožné přání) a jednak se při troše šikovnosti manipulací s odsávací jehlou dá i odsát. Takže nula od nuly pojde, že;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 13:40
ja liju do aut, které žerou hodně olej paramo za 75kč/l a bez problemu.. normy to má :SL, A3/B3, CF, 229.1, 500.00, 505.00
Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek6*
Datum: 09.05.17 15:27

satam: prosím např. zde: https://www.skoda-dily.cz/nah…x-hx7-10w-40-shell-23970.html ještě něco?

btw..ano vím, že je to 4L a já psal 5L, ale tohle je internet..u nás v mototechně to má týpek jako pernamentní akci..kde dává 1L grátis..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 15:41

Už řešíme voloviny.

Co takhle se vrátit k původní otázce?


doplněno 09.05.17 18:50:

Sice původní otázka neměla s druhy olejů moc společného, ale jsem docela rád, že se mi cenami z Autokelly podařilo rozpoutat takovou debatu. A ceny, které se tu objevily, zaujaly i mě a začínám o nich uvažovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 18:43
avatar

Satame jen pro formu-kupuji Total Quartz 7000 10W40 kde mne vychází litr tototo oleje splnujícího normy pro motory PSA v mých třech autech na i s poštovným lehce přes stovku na rozdíl od nynějšího akčního letáku Kelly kde by vyšel tento olej na skoro 2000kč.Takže cena není nikdy kritériem kvality oleje,navíc pkud v kelly není v akci stojí tento olej u nás 1110 kč/5l na rozdíl 444/5l kč od mého dodavatele!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 10:51

Ano, rohlíky si doma pečeme. Jednu dobu jsme si pekli i chleba. Jen nechápu, jak to souvisí s dotazem.

Jinak se omlouvám za nevhodně použitý výraz. Samozřejmě jsem měl na mysli STAVBU z cihel, která už působí mnohem bezpečněji. Jinak nevidím důvod k urážkám. A nemyslím si , že to, že nechci platit za něco, co si můžu udělat sám, je nějaká vada charakteru. Vada charakteru by mohla být, když bych si tohle, jako původně vyučený automechanik, neudělal sám.

Má úcta.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.05.17 12:03
avatar

radajz, před desítky lety se toto dělalo normálně, páč nájezdy neměl každý. Sice několik aut popadalo, ale to byli auta i z heveru..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 12:09

S tím naprosto souhlasím. Já jsem to nevymyslel, to jen jednomu z přispěvatelů se to zdá divný.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 13:20
avatar
Přez dvacet let co se motam okolo aut se u toho válim po zemi
Mám nájezdy z fošen a za kolo dávám dřevěné kliny,ještě se nestalo že by ruply nebo že by mi to z nich spadlo a to na těch autech dělam kde co
Představa že bych svoje auto někomu svěřil na výměnu oleje to kurna ani omylem *smich*
doplněno 09.05.17 14:00: V mínus 16 sem letos tahal z jedný oktávky startér a dělal repas a potvrzuju že už takovýhle hrdinský kousky dělat nebudu *smich*
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 13:26

Okolo aut se motám 45 let a z toho jsem se nejméně 25 let válel po zemi. Mám už toho dost a i na výměnu oleje auto klidně svěřím jednomu kamarádovi - automechanikovi a vím, proč a za kolik to dělám.

A kdo někdy v mrazu -16°C a na zmrzlém sněhu měnil zamrzlou strunu plynu na Š1000MB, pochopí, o čem mluvím a že ve svých více než 60 letech toho mám už dost.

Mimochodem, vzhledem k vytíženosti mého auta ten olej měním 3-4x ročně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 16:17
Takže jak tak o tom přemýšlím, asi by se mi líbilo něco takového.
2sloupky s jezdcem, který by se zvedal heverem.
Samozřejmě by se to muselo zavetrovat a dole propojit mezi sebou, nicméně si myslím že by to klidně mohlo fungovat.
Datum: 09.05.17 16:28

Kde bude ten hever?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 16:30
z boku pod packou toho zeleného dílu.
Datum: 09.05.17 17:38
avatar

Requiede, Vy s Vaší šikovností a možností to přeci uděláte na pohon elektrikou, hydrátem atd. Viděl jsem podobné, ale zvedalo se na bok, za přední a zadní kolo. Páč pokud je u auta nízká světlost, tak se moc nezvedne, aby se přední nárazník nedotýkal podlahy. Ale naklonit na bok, to je něco jiného...


doplněno 09.05.17 19:18:

satame, kolíbku samozřejmě znám, ale když jsem projektoval sloupák, tak jsem našel i podobné zdvihání vozidla, nikoliv za předek nebo zadek, ale za boční kola. Naklopilo se auto. Něco jak navrhuje tazatel za celou nápravu.

Klidně i rychlozvedák na páku, že zvedne (přes páku) zadní kolo, pak i přední, klidně o 15 cm.

Jsem rád za plodnou debatu.Hlavně pro kutění.

http://cukrar.rajce.idnes.cz/sloupak#P1020147.JPG

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 17:49

Milane, ty určitě pamatuješ autokolébky. A já jsem to kdysi u Š120 vylepšil tak, že jsem ani tu kolébku nepotřeboval. Prostě jsem vzal dva slamníky, položil je vedle auta v místech zadního a předního sloupku, houknul na 2-3 kamarády a za minutu bylo auto bez poškození na slamnících na boku, zapřené trámkem/trámky tak, aby na mě nespadlo a už se zespodu pohodlně makalo*smich*

Levnější a jednodušší už to být nemůže;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 17:52
když do toho začnu cpát elektriku, tak už to ztratí tu krásnou jednoduchost.
potrebuju to párkrát ročně, takže tím heverem to stačí.
spíš se bojím aby se mi to během zvedani neohlo na auto
Datum: 09.05.17 18:42
Ja kdybych to dělal, tak raději pod kastli ve stejném duchu. Bude ti to tam zavazet pod motorem.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 18:51
Právě že tohle mužů dat jak pod kola, tak pod prahy.
Dodávku za prahy zvedať nemůžu :)
Když se ty sloupky pak udelaji 4, tak to zvedne celé auto najednou.
Zdvih bych viděl tak kolem 1m
Datum: 09.05.17 18:56

Tak tomu přestávám rozumět.

4 sloupky = 4 hevery, každý zvedá zvlášť, nic najednou.

Zdvih kolem 1 metru - co to bude za hevery, které při základní odhadované výšce max 30 cm budou mít zdvih 1 m?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.05.17 19:05
Když to budou zvedat 4 lidi, tak pak 4hevery a půjde celé najednou...
Jinak jeden člověk - jeden hever a postupně obejít všechny 4.
Samozřejmě že hever s 1m zdvihem nemám, takže logicky se bude muset něčím nastavit nebo ve většině případů si vystačím s 15-20cm.
A ani by nebylo tak složité udělat zvedání zavitovou tyčí buď klikou, nebo opravdu motoricky

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.