Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení jedničky

Od: petron odpovědí: 44 změna:

Zdravím všechny,

mám problém s řazením prvního stupně u Peugeotu 107. Při vypnutém motoru je vše ok. Za jízdy jedníčka nejde zařadit vůbec i při rychlosti velice se blížící nule. Až při zastavení zařadím jedničku, když vymáčknu a znovu zmáčknu spojku. Někdy dokonce musím zařadit dvojku a pak zařadím jedníčku. Netušíte, kde může být problém?

Díky, Petr.

 

 

44 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar promon

Ale to je naprosto normální, osobáky většinou nemají na jedničce synchro - on taky není důvod, proč řadit jedničku za jízdy. Pokud přesto máte potřebu ji tam řadit, tak nacvičte řazení s meziplynem.

petron
hodnocení

A vy nemáte potřebu řadit jedníčku za jízdy? Třeba, když jste v koloně a nebo na křižovatce nebo popojíždíte krokem? Nechci diskutovat o blbostech. Pokud nemáte nic kloudného k otázce, nespamujte.
Petr

Spam je nevyžádaná zpráva - takže nemám pocit, že bych Vám nějaké nevyžádané zprávy posílal. Chtěl jste radu, dostal jste ji. Pokud se Vám nehodí - no problem. Třeba až uděláte řidičák a najedete pár km, zjistíte, že při troše šikovnosti tam tu jedničku dostanete i za jízdy - holt je to o cviku.

petron
hodnocení

Přečtěte si, na co jsem se ptal a pak, co jste napsal. A když neumíte odpovědět, tak nedělejte chytráka.

Petr

 

fik
hodnocení

2x

Jestli jdou ostatní rychlosti lehce,tak můžeš spojku vyloučit. Máš opotřebený synchron na 1 stupni

petron
hodnocení

S ostatními rychlostmi není problém. Jenom jednička. Jak jsem psal, musím zastavit, jinak jedníčku nezařadím.

Petr

fik

Tak to je pak výše popsaná závada,synchornizační kroužek zkrátka nevyrovná rychlosti ozubených koleček a jedničku tam nedostaneš. Nebo může být problém i v mechanizmu řazení přímo v převodovce nebo na táhlech od řadící páky.

Zase synchron odchází postupně,pokud to začlo najednou,hledal bych problém spíš v těch táhlech/lanovodech řazení. Pokud nebude problém tam,bude problém v řadících vidličkách přímo v převodovce

petron
hodnocení

Ke zhoršení došlo před čvrt rokem, kdy jednička šla řadit při rychlosti srovnatelné s velice pomalou chůzí, kdy auto už na dvojku nebylo schopné jet. Ale na to jsem si nějak zvykl, ale před týdnem nastal ten problém, který popisuji. Jedníčku nezařadim, dokud auto uplně nestojí. I tak si musím pomoci vymáčknutím spojky a/nebo zařazením dvojky a znovu jedničky.

Děkuji za výbornou odpověď!

Petr

vanad1*

Odkdy má převodovka synchronizaci od 1. převodového stupně? 1 se řadí od 0 nebo při téměř stojícím vozidle. Tam by byla synchronizace k ničemu.

fik

Má,protože jedničku musíš být schopný zařadit lehce i za jízdy bez škrčení. V převodovce jsou většinou synchrony společné pro dvě rychlosti a jednotlivé rychlosti se dostávají do záběru jen přesouváním objímky. Jediná rychlost bez synchronizace je zpátečka,kterou zařadíš jen zasunutím přídavného kolečka kterým měníš smysl otáčení. Jednička většinou nejde zařadit za vyšší rychlosti,což je opatření aby při velké rychlosti z motoru nevylítali písty až na měsíc*smich* Ale z dvojky na jedničku při nižší rychlosti musí synchronizace fungovat. Kdyby ne,ozve se buď škrčení nebo nepůjde rychlost vůbec zařadit-viz problém

petron
hodnocení

Podle dokumentace Peugeot Service Box má převodovka "synchronizační spojku 1 a 2 stupně" plus další stupně. Takže je to tak, jak říká fik - převodovka je synchronizovaná a má synchron společný pro dvě rychlosti. Díky!

Petr

cicky

Nevím co si pod pojmem "synchron"představujete, ale názor, že "má synchron společný pro dvě rychlosti" je naprostá hloupost. Na obrázku je synchronizační kroužek prvního převodového stupně mechanické převodovky P 107 a tato opotřebovaná či jinak poškozená součástka bývá hlavní příčinou popisovaného jevu.


doplněno 07.05.17 00:26:

automobilovedily24.cz/...

fik

Samotný synchronní kroužek je jen jedna ze součástek synchronizační spojky,která je společná pro dvě rychlosti. V jedné spojce jsou dva tyto kroužky,každý pro danou rychlost

Vanad1 - "Odkdy má převodovka synchronizaci od 1. převodového stupně?"

U škodovek tuším cca od roku 1965 (Š 1000 MB?), u jiných aut nevím. ;)


doplněno 07.05.17 09:16:

Cicky - synchron opravdu může být jeden na 2 rychlosti. To na Vašem obrázku není synchron, ale jen jeho část (kroužek). Ty koroužky jsou samozřejmě pro každou rychlost samostatné.

jabraka*

Skurečně se synchronizace používá od 2 převodového stupně.Na jedničce jezbytečná.Jednička slouží k uvedení vozidla do pohybu a hned se řadí dvojka.

JB

 

hodnocení

1x
avatar jenyk
Předpokládám, že se jedná o řazení jedničky z dvojky. Za pomalé jízdy. Trochu mi uniká smysl tohoto snažení, ale budiž. Je to přesně tak, jak píše promon. S meziplynem to půjde snadno.
petron
hodnocení

Na každém autě lze zařadit jedničku, pokud jedete krokem. Já ji tam nedám. Jedná se o závadu, jelikož do minulého týdne to šlo, a teď už to nejde. Když se táhne kolona a jede hooodně pomalu a já si třeba vyřadím nedostanu tam jedníčku, dokud nezastavím.

Petr.

bbbb

Promon vám odpovědel správně já to mám u auta stejně bez meziplynu tam jedničku nenarvu ani když jedu krokem.

petron
hodnocení

Neodpověděl mi správně, protože jsem ji tam 4 roky řadil bez problému. A neptal jsem se jak tam mám řadit jedničku, ale co se mohlo stát za závadu. Jestli má někdo zkušenosti z něčím podobným. Mám pocit, že někteří chtějí odpovídat a ani neví na co...

Petr

Jedinou radu- buďt se poučte od rady rádce p. Promona nebo vyměnte auto,přejděte od koncernu PSA k jinému nejlépe k VW .Osobně neznám ani (mimo stařičkou 105) žádný koncern ,ale řídil jsem hejno aut od PSA ,sedlal jsem novější ,starší (za vše 106 308,partner,Xantie 1 ,2 ...benzín,nafta.) atd ale u všech to šlo přesně jak popisujete.Prostě je to vlastnost převodovek od nich!


doplněno 07.05.17 15:26:

Víš vůbec jaký typ převodovky tam máš?Je to typ C550 nebo typ C553 či dokonce typ C550P?Víš jak je ovládání převodovky? Zda-li táhly nebo lanky?To sem napiš a pak se možná dá poradit víc!

petron
hodnocení

Jestli neumíte odpovědět na můj dotaz, tak nepište. Nezajímá mě (a z dotazem to nemá nic společného), co jste řídil za auta. A nevím, proč bych měl přecházet k VW, když se mi pokazilo (tzn. předtím OK, teď ne) řazení? Můžu vás ujistit, že mnou popsané chování není standardní chování u žádného auta a to ani francouzského.

Píšete tady o nějaké "vlastnosti převodovek", já přitom se ptám na závadu :-D

Petr

 

pavlos1*
hodnocení

1x
Mám na Peugeotu 306 nalitano 100000km ale ještě jsem nikdy neřadil z dvojky na jedničku.na jedničku se pouze rozjizdim, při pomalé jízdě v koloně jedu na dvojku,auto jede v pohodě nezdecha,asi neumíš jezdit
petron
hodnocení

Jestli nemáš odpověď na mou otázku, tak tady netapetuj.

Petr

gjgf
Taky mi to je divný. Na jedničku se prostě nejezdí. Leda extrémně pomalu do prudkého kopce.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Odpověď tu padla už několikrát, ale protože pro Vás nebyla dost stručná a konkrétní, tak to shrnu.

Máte opotřebovaný třecí kroužek synchronu, nebo vyběhaný řadící mechanizmus.

Tečka.


doplněno 07.05.17 09:27:

A pochybuju, že s tím sám něco naděláte.

 

hodnocení

0x
No jestli cekas ze tam tu jedničku nacpes v 50 tak to těžko. Snad na všech autech to jde jen pri jízdě krokem. Pokud ti to nejde na místě tak muze byt problém ve spojce nebo v prevodovce.
petron
hodnocení

Proč bych měl cpát jedníčku v 50? Psal jsem že se rychlost blíží nule. Raději už nic nepiš...
Petr

Jo tak si to po sobě precti. Psal jsi za jízdy. Na to jsem reagoval ze to tak proste nefunguje. Si zkus výměnu olej v prevodovce.
petron
hodnocení

Ano. Protože i jízda krokem je "zajízdy". Teď si napsal nějakou radu. Díky!

Petr

 

dusger*
hodnocení

0x

Už druhá odpověď v pořadí řeší podstatu tvé otázky, nevím, co jiného čekáš, že se tady dozvíš. Budeš muset jít a převodovku rozdělat, u počitače a útočením na zdejší rádce ji rozhodně nespravíš.

petron
hodnocení

Čekám, že mi odpoví fundovaná osoba, která umí číst, rozumí problematice a odpoví NA MOJI OTÁZKU. Jediný takový byl uživatel fik (jemuž patří mé díky). Ostatní jsou jenom kecálkové. Takové "rádce" nepotřebuji. Napsali jen balast, přes který budou muset projít všichni ti, kterým se pokazilo auto stejným způsobem a hledají na internetu nějaké solidní informace a zkušenosti.

Petr

 

hodnocení

0x

Neměnil se v převodovce olej?

petron
hodnocení

Neměnil. Měnila se spojka a kontrolovala hladina. Asi před rokem.

Petr

vanad1*

Zřejmě jste dost blízko pravdě. Důležitý je druh oleje podle typu a určení výrobcem auta. Např. GL-5 je vyšší hodnota pro větší zatížení ale nejde dát do každé převodovky.

 

hodnocení

0x

Jsem již starší pán a pamatuji doby, kdy jednička v převodovce automobilu synchrokroužek vůbec neměla, neměla ani šikmé ozubení a řadila se ZÁSADNĚ v úplném klidu vozidla. V autoškole se za to i vyhazovalo od zkoušek.

Doba pokročila, technika také, ale fyzikální principy se nezměnily. A vzhledem k vysokému převodovému poměru "jedničky" pokud se tato řadí za pohybu vozidla, může dojít a dochází k relativně rychlému opotřebení synchronizačního kroužku, což v důsledku vede k tebou popsané "závadě". Takže se na mě klidně i zlob, nevím, kolikátý jsi majitel toho auta, ale patrně ses podle tvého popisu i ty aktivně podílel na vzniku té závady.

petron
hodnocení

Jsem první majitel. Nevím, podle čeho usuzuješ, že jsem se podílel na vzniku závady, ale to je celkem jedno. Potřebuji se dopátrat příčině, abych to mohl řešit.

Petr

Citace z tvé otázky: "Za jízdy jedníčka nejde zařadit vůbec i při rychlosti velice se blížící nule". Z toho pro mě plyne, že řadíš jedničku i za jízdy a tedy s přihlédnutím k tomu, co jsem před chvílí napsal, máš na vzniku závady také nějaký svůj podíl. Příčina tedy bude s největší pravděpodopbností nefunkční synchron 1. rychlostního stupně (každý RS má svůj synchron, není jeden společný pro dva RS, jak tu taky padlo), řešením je vyndat převodovku, rozebrat a vyměnit synchronizační kroužek 1. RS. Pokud se do toho pustíš, je na místě kontrola a repase celé převodovky, hlavně pokud už má něco za sebou.

petron
hodnocení

Ano za jízdy. To znamená za jízdy. To znamená, že auto nestojí, že? Ale tehdy, když je to potřeba. A to je naprosto legitimní. Nevím, co napadlo tebe, ale neřadím jedníčku v padesátce. Podle tvojí logiky můžou všichni za opotřebení auta, protože s ním jezdí. Což je pravda, ale nepatří to do odborné diskuze :-D

Petr

Škoda, že se chytáš hlavně toho, že jsem tě "učinil spoluzodpovědným" za vznik závady, ale odborné věci, o kterých píšu v řekněme odborné diskuzi a které objasňují pravděpodobnou příčinu tvých potíží i návrh na jejich řešení, tě ponechávají naprosto chladným. Ale to je jen tvoje věc a tvoje rozhodnutí.

petron
hodnocení

Protože si napsal to, co už tady padlo. Navíc není pravda, že má každý stupeň svůj synchron. To už napsal fik a já to potvrdil z dokumentace převodovky.

Petr

 

 

hodnocení

0x

Nelieta vám rychlostná páka voľne? Môže byť vybehaná kulisa pod ňou.Ďalej uhnutá alebo opotrebovaná vidlička v prevodovke.

petron
hodnocení

Je to poměrně dost vyběhané. Dějuji za názor.

Petr

 

hodnocení

0x
avatar pest
Jak už psali výše šel bych po synchronu, to lze vyzkoušet přeřazení s meziplynem, ale spíše bych sel po vůlich na páce, špatná táhla, lanka. Může být jen něco volného, zkouknout olej, promazat kloubky to chce vidět a hledat co se tam děje.
Zákaz ježdění na jedničku a řazení na jízdy...to je něco proste zaziteho...ano v autoškole se to učí, protože lidi neumí moc používat hlavu...ale nikdo kdo to tvrdí mi ještě nedokázal odpovědět v čem je ta jednička jiná oproti ostatním rychlostem a co se tam tak hrozného děje při jízdě. To že se snadno přetoči motor to je jasné ale to je o hlavě. Jedu v prudkém kopci potřebuji jet pomaleji, mám tedy zastavit a znovu se rozjíždět? Jedu někde v podzemních garážích co je lepší podtacet motor a nebo tam opět při šneci rychlosti dat jedničku. Radim s meziplynem i v osobáku a jedničku není problém zařadit ani ve dvaceti km za hodinu a kupodivu se nic nestane motor nazarve...divné co? Traktorem se třeba celý den jezdí po poli na jedničku a nic se tomu nestane a v čem je převodovka jiná, no někdy v tom ze nemá synchron a stejně tak tam jednička jde zařadit za jízdy, jak nic a jak je za ni někdy člověk rád :)

 

mirekrenegat
hodnocení

0x

Mám prakticky stejný problém (taky P 107). Taky tedy neřadím za jízdy z dvojky jedničku, ale při rozjíždění tam často nejsem schopen jedničku dostat - musím s řadící pákou přes dvojku a nebo s ní v neutrálu tak nějak "zakvedlat" a pak tam jde. Vidím to taky buď na špatnou kulisu řazení (řadící páka se volně kývá libovolným směrem = o nějakých "drahách" pro rychlosti ani stopa). Myslel jsem prvně že je to v táhlech - jako by to šlo trochu mimo než by bylo třeba, ale automechanik mi řekl že u tohoto auta se to nijak nastavit nedá. Ale auto sem mu tam přesto nechal - že se na to ještě podívá. Je to šikovný opravář - jednou mi už takhle "našel" zpátečku na Fiatu Stilo 1.9 Jtd Multijet 110 kW. Už sem se tehdy se Stilem "loučil" a chystal mu poslední cestu (do hutí) a on mi ho tím zachránil - a bylo to tehdy ještě super auto = šlo nádherně za plynem - a šrotovat ho se mi tedy rozhodně nechtělo. Tak jsem se na něj obrátil i v tomto svém novém trápení. Pokud se to povede, s tímto trpaslíkem z Kolína (P107), rád sem napíšu co tam bylo za problém.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]