Dobrý den, rád bych se zeptal jak na svém autě více šetřit brzdy. Prakticky vždy když dojiždím na nějakou křižovatku, případně k semaforu tak brzdím na neutrál. Dřív mi řízení s manuálem vůbec nešlo, tak si to snažím ulehčit a brzdit jako v automatu. Navíc mám diesel který se mi rozjede jen na spojku a dost mi to tím ulehčuje. Když jsem dělal autoškolu a brzdil se zařazenou rychlostí tak jsem zbytečně dlouho stál na spojce, protože jsem měl strach že mi to zdechne. A to si zase u svého auta říkám, lepší si víc opotřebit brzdy než spojku. V poslední době jsem se zamyslel, a radši se chci zeptat jestli to tak je, než to zkoušet v praxi. Když budu brzdit a už budu mít hodně nízké otáčky třeba k 1000x, může mi to z ničeho nic zdechnout, nebo dokud se točí kola tak ne, a musel bych uplně zastavit. Když někam dojíždím ve městě a řeknu si že teda že tam dojedu s kvaltem, tak ani nemám tendenci podřazovat. Prostě brzdím s trojkou a když už jsou otáčky nízko tak vyřadim. Jo, těším se až budu mít automat :D
Nehroťte to - jezděte dle platných pravidel / vyhlášky. A hlavně byste měl předvídat - tj. netůrovat na každé křižovatce, neletět hned 50tkou a pak stát jak tydýt... o 100 metrů dál.
Když jezdím téměř denně do Brna, jsem vlastně skoro pravidelně na konci kolony.. než dojedu poslední auto, to se začne divoce rozjíždět na zelenou ... počká mne za 10 vteřin na další červené ...
Brzdy jsou na většině aut tak levným spotřebním zbožím, že nějaká snaha o jejich šetření mi přijde zbytečná, zvlášť ve městě. Důležité je jezdit plynule a předvídat při jízdě mimo město - po okreskách je možné při správném řazení a využívání setrvačnosti jezdit jen s minimálním bržděním. Správně by se samozřejmě mělo brzdit se zařazeným kvaltem a ideálně postupně podřazovat. Já osobně podřazuji do trojky, níže už brzdím se spojkou nebo neutrálem. Nerozumím větě "zbytečně dlouho stál na spojce". Pokud jste po celou dobu brždění stál na spojce, tak jste mohl rovnou vyřadit...
andretti
V autoskole jsem prave nesměl vyřazovat do neutrálu.
Nejhorší pro brzdy není brždění zamotné, ale stání na brzdovém pedálu když jsou kotouče rozehřáté. Řešit dojíždění na křižovatku na motor nebo na brzdy je opravdu nesmysl, úspora obložení naprosto zanedbatelná.
Myslím že to moc hrotíš. Dojíždět na křižovatku div to neudusím tím tomu autu moc nepomůžeš. Ano v autoškole nám taky říkali že se má na křižovatku dojíždět se zařazeným kvaltem,ale pokud nezpomaluju třeba víc než s 40km/h,tak si normálně taky vyřadím a dobržďuju. Brzdy mě vydržely 90 tis km.
Na křižovatku můžeš z nižší rychlosti klidně dojíždět na neutrál,rozhodně nestát na spojce a používat ruční brzdu ! Místo stání na pedálu nožní brzdy. Přední brzdy ti chytají nejvíc brzdného účinku a jsou nejvíc rozpálené-když přijedeš na křižovatku a stojíš na brzdě,zbytek kotouče chladne,zatímco ta část zmáčknutá deskama chladnout nemůže. Tím dochází k velkému tepelnému namáhání a časem se může kotouč i zvlnit a pak ti to háže do pedálu a do volantu. Zatímco zadní brzdy zdaleka tak rozpálené nejsou,a když použiješ ruční brzdu,zadní brzda to tolik nepozná
Nac setrit brzdy? Ty stoji par kacek , to neres. Uvidis az ti odejdou vstrikovace , dvouhmotka , dpf , nebo automaticka spojka. To teprv uvidis ty palky a budes se tomu smat , ze jsi nekdy resil vrzdy.
Nešetřete jen brzdové destičky. Nechte auto před barákem, pěsti na prsa a poklusem klus do práce. Ušetříte benzín, všechny pohyblivé části, náplně a vyvarujete se nabourání toho plecho-plastové škatule - A TO SE VYPLATÍ !
fik
No a od čeho by pak to auto bylo? Abych se do práce dostával pěšky a auto mě stálo v garáži? Auto na vrakáč musí jít zhuntovaný
Ak chcete šetriť brzdy,tak dávajte nohu skôr z plynu,jazdite plynulo.Ak svieti červená,tak vyhoďte rýchlosť a trochu pribrzte tak,aby ste došli ku križovatke.Bežne sa dá najazdiť aj 120 000 na doštičkách.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.