Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nevím si uz rady ale mám tip

Od: tylerhall* odpovědí: 19 změna:
Auto mi jede na 3 válce. Když to nastartuju a vyndám kabel tak chod motoru se nezmění ale kdyz konec kabelu připojím na kostru tak jiskru dává, ale problém nastává kdyz ten konec kabelu přiložim ke svicce tak ani za nic. Mám podezření bud ma ventil nebo díra v pístu. Nepálí první válec. Auto má rozdelovac a jednobodove vstřikování

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ronyx*
hodnocení

1x

Zdravím,
co jsem tak četl rady, nikdo nezmínil zkusit vyměnit kabel. Tím nemyslím hned kupovat nový kabel, ale prostě vezmu kabel z jiného auta, z domácích zásob bez ohledu na délku (jestli je delší nevadí) a zkusím ho namontovat. Pokud to pomůže, je zrada v kabelu, pokud nepomůže, jdu na rozdělovač.
Moje rada pochází z dob, kdy tyhle měřáky ještě nebyly, takže se postupovalo běžně metodou pokus - omyl, protože to bylo nejrychlejší. Dříve bývala velmi často příčina svíčka, fajfka, u mých milovaných wartburgů také cívka (byl tam systém každý válec má svoji cívku). Postup je jednoduchý - nejde některý z válců a nevím který, tak
1) nastartuju
2) postupně stahuju fajfky ze svíček - tím určím nefunkční válec - jde jiskra, je to svíčkou, nejde jiskra, je to před svíčkou
3) nejde jiskra - pootočím fajfkou, zkusím, pokud se to nezlepší, pootočím kabelem v rozdělovači, pokud opět nic, následuje
4) vyměním fajfku za jinou (pokud nemám jinou fajfku, prohodím fajfky mezi válci) - zkusím, pokud bez úspěchu, tak
5) vyměním kabel za jiný (pokud nemám a mám dostatečně dlouhé kabely, zkusím prohodit kabely mezi válci - pokus bez úspěchu, tak
6) rozdělovač (a zde už musí radit někdo jiný, tím moje radící schopnosti končí)
K testu výměnou kabelů jsem se propracoval časem - dříve byly kabely s drátky, když byla fajfka v pořádku, první práce byla vyjmout kabel a dotáhnotu fajfku, pořádně dorazit kabel do rozdělovače, případně konec o pár mm zastřihnout - většinou to pomohlo. S nástupem současných kabelů (uhlíkové?) jsem kolikrát marně hledal - jednou to šlo, za chvíli zase nešlo, takže sem se propracoval právě k testu výměnou kabelů než složitě něco hledat. Zatím můžu říct, že za posledních cca 20let když nešel nějaký válec, tak v 90% byl vždycky problém v kabelu.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Když přiložíte ke svíčce, tak jiskra skáče? Zkusil jste svíčku zkontrolovat/vyměnit? Může mít upálenou elektrodu, například.

tylerhall*
hodnocení

Ano píši ze když přiložim kabel ke svicce tak jiskru nehazi ale kdyz ho přiložim ke kostre tak jo. Svíčku jsem koupil novou a furt to stejné jak se starou... Prostě nevím

Doufám, že je ti jasné, že závit svíčky při zkoušení musíš ukostřit. Jo ty ten kabel přikládáš na elektrodu zašroubované svíce? No tak to nemusí jiskřit, vyndej tu svíčku, nasaď fajfku a zkus to takhle

tylerhall*
hodnocení

To samozřejmě taky zkoušeno. Jiskři to vždy ale NE jen když je to připojené ke svíčce a svíčka je ve válci. Máte mě snad za hlupáka?
doplněno 04.05.17 21:02: Chtěl bych dodat že při volnoběhu padají z výfuku kapky asi benzinu ven na chodník

Jak jste poznal že zašroubená svíce nepálí?

Proč si myslíte, že vás mám za hlupáka do háje. Snažím se radit. Taky se mi někdy stalo, že jsem něco dělal a pak si nadával do blbců, že jsem to měl udělat jinak. Možná svíce ve válci pálí, ale je vadný vstřikovač.


doplněno 04.05.17 21:04:

To, co kape z výfuku není benzín, ale kondenzovaná vzdušná vlhkost (voda)

karelnovotny

Mě napadá buď fajfka na kabelu nebo svíčka.Kdyby byl prasklý válec nebo těsnění tak by stejně svíčka házela jiskru.Kolikrát se mi stalo že svíčka neházela pod tlakem,ale je divné že by to dělala nová a hlavně by jste netvrdil že vidíte že jiskru nehází

 

tylerhall*
hodnocení

A asi další důležitý fakt který jsem zapomněl napsat je ze svíčky byly černe jak uhel. Takže asi bohatá směs ale to furt nevysvetluje proč nechce skakat jiskra na prvním válci...

 

hodnocení

0x

Jednou z príčin môže byť prasknutá hlava válcov alebo tesnenie a dostáva sa do válca chladiaca kvapalina.

 

fik
hodnocení

0x

Vysvětlení může být zcela jednoduché. Kabel může jiskru házet,ale napětí je příliš NÍZKÉ. Proto když připojíš svíčku,která má vestavěný odpor,už jiskru nehodí. Vyměň palec rozdělovače,to může být celý tvůj problém-pokud ostatní svíčky pálí,je to i velmi pravděpodobný. Nebo může být špatný zapalovací kabel,špatný kontakt-tak vysoký odpor že napětí sníží natolik,že už to na vytvoření jiskry na svíčce nestačí

Často se i stává,pokud má zapalování nízké napětí,svíčka vyndaná z motoru jiskru háže,ale když je v motoru a má pálit při kompresi,už nízké napětí na přeskočení jiskry nestačí


doplněno 04.05.17 21:36:

Vyměň i víko rozdělovače a kabely

tylerhall*
hodnocení

Já uz nevim jak to mám napsat. Změřil jsem vseco se dá měřit multimetrem krome zapalovaciho napětí. Měřil jsem víko rozdelovace, palec rozdelovace, uhlík rozdelovace, kabely, jiskry od oka pěkné a skáčou daleko...jen prostě nevím co to že to nechce proste skočit i na nové svicce. Odpory kabelu jsou u všech cca 3,5 kOhms. Uhlík na pruzince má cca 7 ohms a přechody v rozdelovaci ke kabelum cca 1.4 coz je odpor vodičů multimetru... palec rozdelovace to samé.
fik

Právě,kromě zapalovacího napětí-já sice nejsem autoelektrikář,ale to je docela podstatná veličina pro fungování svíčky. Dle mě ti bude odcházet cívka. Zkus někde vzít jinou a prohodit,uvidíš sám. Pokud jsi vyloučil závadu na kabelech a rozdělovači,je to jediná možnost. Nebo může odcházet i hall snímač

 

realista*
hodnocení

0x

Tak jak to tu popisuješ (jaké auto? ...), tak nejlepší je s tím zajet do nějakého malého soukromého autoservisu. Věřím, že za 1/2 hodiny budou znát odpověď. Pokud má tvoje auto vstřikování, může být možností mnohem více. V org. servisu napojí na počítač a ten ukáže na chybu. Ale bývají drazí. Proto ti píšu, navštiv servis nějakého menšího soukromníka a máš to vyřešené. Tedy si myslím...

asd1

jasně ;)

Z diagnostiky vyleze nejspíš leda tak "missfire" a mechanik to přeloží "vynechává ti válec a příčin může být asi tak 50" :D Za to dá pětikilo a začne kolečko pokus - omyl dokud se mechanik netrefí...

Podle popisu je pravděpodobné buď probité vinutí cívky = nízké napětí pro dobrou jiskru na svíci pod tlakem ve válci, nebo probíjí kabel a zase slabá jiskra (to že naměřil odpor kabelu OK neznamená že je v pořádku)

 

 

hodnocení

0x

A že je vadná ta svíčka tu zatím nikoho nenapadlo...

Chytrák a ještě neumí číst.
karelnovotny

Napadlo 4.5.

 

tylerhall*
hodnocení

Chyba vyřešena! Probíjelo víko 1.válce přímo na rozdelovač ! Cesta ve víku vydřena šroubovákem a mezi víko a držák víka dána lepicí páska a jede to pěkně. A proměřil jsem snimac teploty a proto to tolik žere a proto jsou svíčky jak uhel. Je úplně na kaši odpor skáče jak chce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]