Nejste přihlášen/a.
Pokud je zbytek oleje v ložiscích a místech kde je potřeba,tak maximálně 20 metrů nebo 2-3 sekundy závisí na otáčkách,pak se začíná zadírat. Turbo se začne nenávratně ničit okamžitě po snížení tlaku oleje,tam žádná prodleva není. Pokud je motor suchý-totálně bez oleje,tak se motor zadírá okamžitě
Bez chladící kapaliny ujedeš tak 200 metrů,za předpokladu že byl motor před startem studený. Pokud byl zahřátý a ztratil jsi chladící kapalinu,tak taktéž velmi málo,teplota vemi brzo dosáhne takových hodnot,že se motor začne ničit.
Než se motor zadře totálně,trvá obvykle tak minutu až dvě,nakonec to dopadne tak že se z motoru valí hustý kouř,vnitřní části se začnou tavit vlivem obrovského tepla vzniklého třením a motor se prostě zakousne a už s ním nehneš. Když je motor výkonný,může to klidně dopadnout jeho explozí,ojnice už nemůžou napětí vydržet a zkrátka vylítají blokem ven
Podle toho co píšete, tak tam ještě nějaký olej a voda byly, takže si myslím, že to mohl motor přežít bez újmy.
Podle popisu motor přežil bez poškození.
Bez oleje to nejelo - to by svítila kontrolka tlaku oleje. A pokud kotrolka vody byla na množství, tak to i chladilo.
A co konkrétně v servisu kontrolovali? Jestli měli sundané šály na klikovce a kontrolovali axiální ložiska? Protože tam to nejčastěji motor schytá. Píst ani ne, hlavně klika.
Je mi líto, ale to je debata o ho.ně. Když jsem normální, tak v okamžiku, kdy mně přestane motor mazat("bez oleje"), popř. chladit (teplota leze "nad rysku"), okamžitě zastavím, vypínám motor a volám pomoc, já osobně manželku nebo syna, aby mě odtáhli tam, kde vadu opraví (a zase: Jen pokud to nezvládnu sám).
Na otázku z titulu mi nezbývá, než odpovědět: Hodně málo! Nějaké údaje v metrech/kilometrech jsou nesmysl.
Pokud se ti rozsvítí hladový voko oleje (tlak), tak si sací koš lokne vzduchu = ve vaně je už jen zbytek oleje = dávno nefunguje mazání spodku pístů rozstřikem a už klidně můžeš mít přidřeno To platí hlavně pro dlouhodobě nízkou hladinu oleje, u rychlého úniku se to přidírat nestačí.
A jestli sis nevšiml, tak on hned po rozsvícení kontrolky vody zastavil. Dotaz byl, jestli se mohl motor poškodit ještě před rozsvícením kontrolky a to vůbec není dotaz o h..ě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.