Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám asi 2tkm do pravidelné výměny oleje, rozsvítila se mi kontrolka a na rysce už je pod minimum.Chtěl jsem dolít a našel doma 5w30 Lukoil, s čím si nevím rady je jeho označení A5/B5. na internetu jsem vyčetl že je tohle označení udává oleje se sníženou viskozitou. Na ětítku z poslední výměny mam jen 5w30 a víc nic
V diskuzi jsem našel "oleje VW505.01 jsou A3/B3" a "tam kde je předpis A3/B3, tam snížená NESMÍ" tuším že jsem četl že do PD patří právě 505.01, znamená to tedy že a5/b5 použít nemůžu, je to tak?
Mám wv golf, PD 74kw rv.2003
Olejáři si vymyslí první poslední, aby vydělali. Prosím tě, 2 tisíce km před výměnou není co řešit, nech udělat komplet výměnu a požádej toho, co ti to bude měnit, aby ti dal do kanystru 2 l toho oleje na dolévání. A jestli trváš na dolití, tak na ty dva tisíce tam dolej cokoli (míněno olej, nejlépe 10W-40). Neboj se, během těch 2 tisíc motor ani nestačí poznat, že "papá"něco jiného (i když zdaleka ne úplně, přece jen doliješ).
A ten Lukoil 5W-30 tam na ty 2 tisíce klidně dolij.
Pozor,do PD opravdu jen co tam patří,ty motory jsou na to velmi citlivé a vydřené vačky po neschválených olejích to jen dokazují. Kup normálně litr oleje 5w-30 PD,to už tě nezruinuje a dolej
Ano, máš pravdu, ale uvědom si, že tam má dost původního oleje, který se dolévaným jen lehce "naředí". A PD motory pak musí mít vačky z jiného materiálu, než ostatní diesely, protože jinak to nesouvisí a není důvod k vydření. Tam bude důvod závady někde jinde.
Do PD motoru jedine norma 505.01,nebo 507.00/menit max.po 15 000 km/.Jinak se vydira vacka,jak tady bylo zmineno.
Dva tisice do vymeny uz udelej komplet vymenu s filtrem,tomu motoru to jedine prospeje.
Koukam,ze satam opet kometuje,to ocem nic nevi
Kdyby jsi o něco věděl o konstrukci motorů, tak by ti bylo jasné, že u PD navíc vačka tlakuje vstřikovače i přes 2000bar. A i přes svou mohutnost je mnohonásobně namáhána oproti CR či klasické rotačce. Dále ještě svazek babelů na ovládání vstřikovačů leží v oleji, takže ten nesmí tyto kabely naleptávat.
Příště raději neradit, když nevíš.
PD motor musí mít i speciální rozvod,řemen se zvýšeným zatížením a mezery mezi zuby na kolečku klikové hřídele na dvou místech prodloužené. Protože když vačka zrovna tlakuje vstřik PD,je to takový záběr že se ten řemen nepatrně vyšponuje a kdyby nebyla prodloužená mezera na zubu,tak se bude řemen velmi rychle opotřebovávat. Proto tenhle motor potřebuje jedině svůj přesně definovaný olej,který má aditiva právě kvůli obrovskému zatížení vačky. I když by to bylo jen naředěný a jen na 2 tisíce kilometrů,neriskoval bych to
Díky moc, předčasnou výměnu jsem chtěl, ale shodou okolnosti to teď nejde, takže bych jí udělal příští víkend, tzn za 800km, je mi to docela proti srsti, ale do min. rysky chybí 1 max 2dcl, přemýšlím že bych nutný minimum dolil tu b5, protože tu v okolí na konci světa benziny 505.01 vubec nevedou a musel bych ho vzít (snad) v autokelly, tzn 30km jízdy s olejem pod min rysku, mohla by být relná šance že mi ty 2dcl motor promine? říkám, nedělám to rád, ale..
tak vem 507 00 ta je univerzální...to budou mít snad vsude. ozhodne bych do PD nelil neco co tam nepatri
Tak zrovna 507 00 tam nepatří.
Sem vůl, nevím co píšu. Myslím 505 00, píšu 507 00. Máte pravdu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.