Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda fabia 2 1,2tsi chlazení

Od: lukas123456 odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, dnes jsem byl s autem v servisu a byl jsem upozorněn, že mám nejspíše závadu na čerpadle u chlazení ve fabii...

Dle vyjádření servisníhotechnika motor píše nějakou závadu ohledně chlazení, že by mohl mít motor problémy s chlazením a mluvil že může být špatné relátko a nebo někde překousnutý drát, ovšem žádná kontrolka se nerozbliká a teploměr ukazuje furt 90 co by ukazovat měl, teplota nelítá nahoru nebo dolu, můžete mi to někdo vysvětlit čeho se tedy závada může týkat?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Ten servisní technik byl buď po opici nebo zkouřenej marjánkou. Motor nenapíše vůbec nic, diagnostika buď napíše kódem problém z chlazením, z kódu lze odhadnout jaký, nebo nenapíše nic. Určitě ale nenapíše, "že by mohl mít motor problémy s chlazením". Jinak pokud opravdu řekl to, co píšeš, tak nemá co dělat servisního technika. "Vodní pumpa" (čerpadlo chlazení), relátko a nějaký překousnutý drát mají společné to samé, co Einstein a orangutan.Z toho, cos napsal, mi vychází jediné: Možnost, že není funkční ventilátor chlazení, což může mj. způsobovat vadné spínací relátko nebo přerušený kabel. Nech auto stát se spuštěným motorem na volnoběh, zavřeným topením (otevřené působí částečně jako chladič) a hlídej teploměr. Pokud teplota přeleze 105°C, popř. vleze do červeného pole teploměru, měl by se rozběhnout ventilátor. Když se nerozběhne, je patrně vada v relátku nebo kabelu, evetuálně může být vadný motor ventilátoru.

 

tycoon*
hodnocení

0x

To se musíte zeptat toho technika. Ale může být problém v čerpadle chlazení, ventilátoru chlazení, termostatu. Nejnovější auta mívají více okruhů chlazení, než bývalo kdysi zvykem, může tam být elektrické čerpadlo chlazení, které běží i po vypnutí motoru atd.

Teploměry moderních aut lžou, podle těch se nemůžete orientovat. Kontrolka chlazení začne blikat až když teplota chladicí kapaliny přesáhne cca 115°C. To už pak raději rychle vypněte motor.

 

hergott
hodnocení

0x

Motory 1.2tsi maji dva okruhy chlazni.Klasiku na motor a druhy ,ktery chladi sani a turbo,pres elektricke cerpadlo.To mel technik namysli,na diagnostice videl zvysenou teplotu tohoto okruhu.Takze nebyl zkourenej,jak tady chytrak pise.

Chytrák to píše správně podle údajů uvedených v otázce. Chytrák nemůže za to, že technik (možná až tazatel) neumí řádně vyjádřit to, co je třeba. A jelikož chytrák nemá Fóbii TSI a nemůže detailně znát všechna auta na trhu, odpověděl obecně, snad trochu expresivně, ale není nutné ho proto ironicky napadat a titulovat chytrákem*cert*

Každý neni takový chytrak aby to napsal presne odborne. A majitel si asi těžko zapsal slovo od slova. Tak se chytraku zbytecne nevzrusuj. Je potřeba dat auto do servisu. Tam si s tím poradi.

Chytrák si dokonce dokonce i všiml, že ten pán v servisu byl. Čili něco není v přádku, když mu tam řekli nekonkrétní věci a nenabídli mu rovnou opravu.

A s tím chytrákem mi už dejte pokoj, nejsem na něj zvědavej a tady taky nikoho blbě netituluji.

lukas123456
hodnocení

Dobrý den, něco takového jsem také postřehl, ale jaksi už neřekl který okruh špatně popř vůbec chladí, když chcípnu motor tak čerpadlo ješte klasicky běží na dochlazení motoru, ale zatím jsem nikdy neměl problém že by motor špatně chladil předpokládám kdyby špatně chladil tak by tokontrolka ukázala... Jezdím každý týden delší trasu cca 30 km a na tuto vzdálenost by se již ukázal problém v chlazení?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]