Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chevrolet Aveo závada P0300

Od: mixam* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

Auto Chevrolet Aveo sedan T250 1.4 16V ( F14D3 ) 69kW auto je v rodině, takže vm co se s ním kdy dělo. Tankována Verva 100

Prvně se mi, tahle závada stala už někde na podzim roku 2016. Zavada se objevila asi 10x s větším či menším rozestupem. Šlo o to, že jsem ráno přijel do práce, auto stálo 9h a pak jsme vyrazil domů. Během cesty domů, po asi 2-5 minutách cesty auto ztratilo výkon (pravděpodobně motor přešel do nouzového režimu) a auto jelo jen silou vůle, to bylo doprovázeno rozklepáním celého auta. Kontrolka motoru blikala a po chvili už jen svítila. Ze začátku jsem zastavil a po chvíli opět nastartoval, jenže po druhé i po zastavení a nastartování auto opět nemělo výkon a klepalo se. Začam jsem to řešit. Dále při opětovném projevení závady jsem pokračoval v jízdě a auto se srovnalo do normálního výkonu, přestalo se klepat poté, co kontrolka motoru přestala blikat a už jen svítila. Zdálo se mi, že jde o nějakou vlhkost, ale doposud se mi to nepotvrdilo. V ofi. servise na mě vypálili opravu 20.000 za výměnu 16 ventilů, to jsem zamítl a odešel, jelikož motor to dělal jen někdy a vždy při cestě z práce, ale nikdy jindy a už při cestě k autu jsem poznal, že se ten den rozsvítí, podle vlhkého počasí. Odstupy byly týdny, den a někdy měsíc. Ventily chtěli měnit kvuli karbonu, jenže já měl motor rozdělaný a vím, že tam žádné velké usazeniny nejsou a radši bych si je vyčistil než je za 20k měnil. Jako nejlevnější variantu jsem zvolil výměnu svíček, které se stejně blížili ke konci životnosti, to nepomohlo. Od té doby jsme uvažovali, co by to mohlo být, Lambda, EGR, cívka, katalizátor, kabely ale nic se nám neprokázalo nebo nezdálo, jako vadné ač jsem ještě neproměřil kabely. Závada se ještě několikrát ukázala a najednou, jsou to minimálně dva měsíce, je klid i za chladného a vlhkého počasí. Měl jsem prosakující plnící hadici paliva nádrže, tak jsem netankoval plnou a závada se ukazovala i po její výměně, tudíž ani to pravděpodobně nebyla ona závada. V průběhu závady na motoru se mi rozbilo i řazení, které jsem opravil už v době kdy se závada motoru neprojevovala, to by podle mě neukazovalo chybu P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected tudíž ani to pravděpodobně nebyla ona závada. Teď se potýkám s občasným klepáním auta, ale nijak velkého, každopádně asi by to chtělo vyřešit jelikož to může souviset s původní závadou, kdyby měl nekdo odpověď i k tomu. Klepe se mi volant a slyším, pouze za jízdy, zvuky, které odpovídají podle mě i dalších odcházejícímu ložisku nějakého kola. Potřebuji také vyměnit tyčky a z těch našich silnic bude nejspíš krapet rozhozená i geometrie což by mohlo být zodpovědné za volant. Nicméně jako hlavní si dávám za úkol vyřešit předešlou závadu s motorem bohužel sám jsem v koncích a servisy samozřejmě také nevědí, preventivně menit EGR, lambdu a podobně nejsou malé investice tudíž se mi do nich nechce. Našel by se někdo kdo by po přečtení mého možná zmatečného slohu měl nápad, co by mohla být ta závada? nebo mám prostě vrážet prachy do jednotlivých součástek a doufat, že to nakonec nebude až ten poslední díl, když se teď nijak závažně neprojevuje.

Díky předem všem odpovědím

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

Včera jsem si "po webu" diagnostikoval závadu Lambda sondy...a v servisu se na diagnostice pouze potvrdila.

Jinak by mne celkem zajímalo proč do Avea dáváte Vervu 100. To mi nepřijde že je zcela ideální.

mixam*
hodnocení

Tam na fóru jsem se ptal, ze dvou odpovědí jsem se nedozvěděl nic nového a nic co by mi pomohlo jelikož vše z toho jsem už zkoumal před tím. Verva, no nevidím důvod proč by se tam nemohlo dávat kvalitnější palivo? Co jsem se bavil s lidma co měli chevrolet tak mi jen potvrdili že kvalitnější palivo neuškodí (dokonce jsem to někde v diskuzi četl že právě do těhle aut doporučují aditiva nebo kvalitnější paliva kvuli karbonu a já ho prakticky nemám, takže možná v té diskuzi bylo něco pravdy možná ne.), Jezdím krátké trasy každý den 12km jedním a 12km druhým směrem, pokud nejedu zrovna někam do větších měst. Věřím že i palivo má vliv na to že v motoru a na válcích nemám žádný karbon. Nicméně se opět objevila aditivovaná 95 takže přecházím na ní, já byl jen línej si koupit aditiva a dolívat je tam samostatně. Jinak netuším jestli je verva ideální nebo ne, nikdy s ní problém nebyl a věřím, že ani teď za to palivo nemůže.

Ano, tak jsem to myslel. Benzina má aditivovanou Efectu 95. Podle testů je rozdíl mezi 95 a 100 oktanovým benzínem cca 1,4-2% (což je ovšem na hranici chybovosti měřícího zařízení.

auto.cz/...

Proto jsem se ptal.

 

asd1
hodnocení

0x

autocodes.com/...

- obecně špatně pálí = svíce kabely cívka. Pak nízký tlak paliva, vstřikovače mechanika/ elektrika, nízká komprese - netěsní ventily nebo kruhy. Chce to řešit co nejdřív, jinak odpálíš katalyzátor. Napoví vzhled svíce, měření odporu kabelů/ vinutí cívky, změření tlaku paliva, změření komprese atd. Změnit servis! Asi nejpravděpodobnější je cívka.

Verva je "perly sviním", ale neuškodí. Nejlepší poměr výkon/ cena je normální benzín od značkové pumpy s velkou výtočí (Čepro, OMV, klidně i ONO) a přidat VIF.

Klepe volant - málo popisu, často vnější homokloub.

 

hodnocení

0x

"P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected"
A tobě nestačí, když ti to napíše "Náhodná chyba zapalování ve více válcích"?

Mohl sis ušetřit spoustu práce. Takže svíčky, kabely a zapalovací modul zkontrolovat, přezkoušet, vyměnit (něco už jsi dělal), když to nepomůže a dělaloto hlavně za vlhka (tipoval bych ty kabely), mohla by být i vada po vniknutí vlhkosti do ŘJ právě v ŘJ, ale to by měla odhalit dignostika.

Jinde by vada být na 99% neměla, takže palivem bych se celkem nezabýval.

mixam*
hodnocení

Zrovna jsem psal reakci na předchozí příspěvek takže ji zkrátím sem, palivem se ani nejak nezabývám když to spoustu let nic nedělalo.

Jak jsem doufám zmínil, to co zminujěte jsem kontroloval svíčky jsem vyměnil ty už měli pomalu na čase, to nepomohlo. Zatím neproběhlo měření kabelů pokud vím i když možná, že jsem to nechal dělat hned na začátku u známého to fatk už nevíme ani jeden, přeci jen je to dlouho zpět. Kontrola ŘJ neproběhla určitě, ale diagnostika neukázala nic víc, než P0300. Vzpomněl jsem si ještě na odešlé těsnění pod hlavou, které jsem měnil. Teď si ale nejsem jistý, zda po jeho výměně ještě motor blbl nebo ne, myslím ale že jsem ho měnil ještě před hadicí po níž to blblo. Každopádně jak jsem řekl, přes dva, no ono to bude už 3 měsíce, jede auto v pohodě až na drobné občasné rozklepání, kterého si mnohdy ani nevsimnu pokud se na to výžně nezaměřím tudíž tam možná něco, ale jinak to neovlivňuje. Vlhké, chladné počasí u nás už je v poslední době docela dlouho a srovnatelné s tím, co bylo na podzim a přes zimu, ale i tak nic. Každopádně stále se bojím většího poškození, proto sem radši píšu i přes to, že se teď dobu nic neděje. Zvažuji návštěvu 4 servisu (druhej offi.) o kus dál, na diagnostiku a měření kabelů, tlaku paliva atp... Zatím ale díky za odpovědi, a dál bych poprosil alternativní možnosti, pokud by někdo věděl.


doplněno 28.04.17 13:16:

***Diagnostika neukázala nic víc, než P0300 (diagnostika offi. servisu). Diagnostikou už teda ne přímo na moje aut, ale OBDčkem a TorquePro, jsem měřil podmínky za provozu a podle toho co jsem dohledal bylo vše v pořadku. Samozřejmě to se nedá brat jako odborné měření a měřil jsem to už po tom co to ustalo.

asd1

Začni kabelama, pozor i pokud naměříš správné hodnoty tak OK být nemusí. Ideálně vyměnit a zkusit projet. Ovšem vadný kabel by měl být jeden = závada by byla na jednom válci, ostatní OK. To nejlíp uvidíš na svíčkách. Cívka - často je okruh společný pro dva válce, pak vynechávají oba (ne vždy, někdy jeden zapálí a druhý ne, i když je cívka společná)

Náhodně může vypadávat signál a ŘJ to nepozná. Tlak paliva taky ŘJ neměří.

Načíst číslo chyby zdaleka neznamená konkrétní problém, často je příčina jinda a chyba je až následek. Např. vadná svíce a chyba lambdy.

Tlak paliva/ ucpané vstřiky to být může taky - pak je malá dávka paliva a nezapálí. Ale projevuje se hlavně při startu (na start je potřeba nejvíc paliva)

Citlivost na vlhko a blbne jen občas = šel bych po zapalování.

mixam*

Jasně kouknu na to, nechám to zkouknout v jiném autorizovaném servise, abych u toho mohl bejt a snad se to konečně vyjasní.

Ale nevím jak ten jeden kabel, kdyby to byl jeden kabel, tak by to mělo vykazovat chybu na jednom válci tudíž P0301-4 ale třeba to ŘJ nepoznala. Cívka se po prohlédnutí zdála v pořadku, proto jsme se po výměně svíček zaměřili na EGR a Lambdu.

 

chevroletaveo
hodnocení

0x
Dobrý den, prosím vyřešil jste tento problém?Protože mám též Chevrolet aveo, 1,4 a mám ten samý problém, vyměnili jsme všemožné hadičky, svíčky, katalyzátor, výfuk,lambda sondu,... když se to hodí na diagnostiku, ukáže se chyba též P300. Když se chyba na diagnostice smaže, chvíli to jezdí, ale kontrolka se brzy zase rozsvítí a auto ztrácí výkon, někdy i chcípne za jízdy, klepe se volant i řadící páka. Ale jen, pokud se auto nezahřeje.
Prosím, víte co s tím? Děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]