Čím přebarvit chrom?

Od: Datum: 20.11.12 21:14 odpovědí: 14 změna: 23.11.12 20:44

Dobrý den,

už mě omrzely orezlé chromované ráfky na motorce, chtěl bych je černé mat. Ale jak na to? jakou použít barvu? děkuji


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 20.11.12 22:06
 

Nejlíp opískovat a stříknout žáruvzdornou barvou...

 
Datum: 20.11.12 22:33
 

Kdysi dávno jsem chomové nárazníky natíral černou barvou na školní tabule - jestli se ještě dělá. Byla mat a odolná proti otěru.

 
Datum: 21.11.12 07:23
 
avatar

A údajně, tenkrát,jediná co na chromovanýh dílech držela.

 
Od: nu*
Datum: 21.11.12 09:49
 

je zima a času dost, kup si ráfky nové a udělejk si výplet

 
Datum: 21.11.12 17:24
 
avatar

chrom "nepřebarvovat"(ono to ani není dost dopře možné),ale odstranit-pokud je ještě k dispozici Barvožrout(barvy Hostivař) vyrobený před rokem a dříve(pak museli změnit recepturu a už to není ono),tak fajn...,jinak mechanicky-opískování...,výjde to pořád levnějí než kupovat nové ráfky(nu-to umí každej...*smich*)

 
Od: dvdr5*
Datum: 21.11.12 21:02
 

Díky zkusím se zeptat. Jiné ráfky určitě shánět nebudu ;)

Od: ladaadal*
Datum: 21.11.12 20:54
 

Taky nechápu, proč by měl pořizovat nové ráfky. Co by dělal s těma současnýma? Když je přes zimu čas, tak je může opískovat a nalakovat. Ty když si chceš přidat mlhovky na auto, tak ho taky radši prodáš a koupíš jiný s mlhovkama?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dvdr5*
Datum: 21.11.12 21:04
 

zatim všem díky za nápady ale další jsou také vítány ;)

Od: nu*
Datum: 21.11.12 23:06
 

nápad je koupit celá kola od někoho kdo je má s dobrým chromem, a ta orezlá prodat na aukru...když to dáš opískovat a stříknout komaxitem, bude to vypadat hnusně, tak nejlepší bude obrousit rez, srazit vrchní vrstvu chromu, odmastit, rez natřít antikorozní základovkou, srovnat jemným smirkem a pak stříknout dvakrát kvalitním sprejem na disky kol, já tak udělal dvě jawetty a stadiona, včetně zlaté linky a vypadalo to dobře, ale ta práce...a celé kolo - replika se dalo sehnat za 1200 - 1500...

Jiank i na omaštěném trochu zdrsněném chromu ta barva držela dobře a drží už 5 let

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dvdr5*
Datum: 23.11.12 17:41
 

Asi zatim nejlepší odpověď ;) je to stroj taky přibližně starý jako stadion a nové ráfky se mi kupovat nechce ;) a ještě bych se chtěl poradit čím to odmastit? ;) díky

Od: nu*
Datum: 23.11.12 18:19
 

http://www.jawamania.info/por…/detail.aspx?questionid=38301

podívej se na stránky jawamanie nebo na dlší fichtlkluby či fichtkramek, pošle tě to na dalí diskuse, na staré pařezy se dají sehnat slušné repliky, i zachovalé originály

Kdysi jsem si nechal na velké jawě pochromovat nádrž, také poniklovat nějaké kastlíkly, předtím se to namáčelo v nějaké kyselinové lázni, ta to vše sežrala, asi chlorovodíková, původní barvu a daslší vrstvy rozpustila, ale také nějaký svár, musel jsem to pak svařit, jinak jsem měl kanystr jakéhosi trichloru, jak tomu říkali ve fabrice kde se v tom odmašťovala nějaké příze

ale podívej na ty jawamaníky, tam něco najdeš, teď jsem dělal starou babetu a koupil jsem na inzerát další asi za 1300, kola jsou ok, motor také, zbytek prodám

 
Datum: 23.11.12 19:11
 
avatar

Trichlor-v malém byl ke koupení jako Čikuli (nevím jeho složení,ale asi to nebyl čistý) - čistič skvrn na oděvech.Stejně poslouží i toluen.

 
Od: moto®
Datum: 23.11.12 20:44
 
avatar

V Mototechnách když dělávali generálky motorek, rozpoušteli barvy v lázni vařícího louhu. Viděl jsem to na vlastní oči a také jsem si svého času takovou lázeň udělal, jen menší. V Mototechnách tam dávali i rámy. Bohužel se s následným čištěním moc nepárali a louh který se dostal do rámu občas vytékal i na opravené mnotorce.

Jinde se zase pískovalo, s tím se ale musí opatrně, při větším proudu písku se i slabé plechy často pokroutily. Třeba bočníce na kývačkách. U ráfku je to fuk.

Kdybych chtěl kolo motorky pískovat, ostatně jsem to již také párktát dělal, napřed kolo přecentrují, vyndám nebo zadeklují ložiska, nechám opískovat, nastříkám základovkou a nějakou stříbrnou barvou na ráfky aut. Stačí i slušný spray.

 
Od: moto®
Datum: 23.11.12 20:33
 
avatar

No nevim, hodně jsem jezdíval v zimě a sůl ze silnic urychlovala rezavění, tak jsem to na zimu natíral ráfky a špice voskem na stříkání dutin. Na jaře jsem utřel hadrem namočeným v benzinu. A když ráfek začal rezavět, očistil jsem většinou Silichromem, případně jemným brusným papírem a namazal dobrým voskem na karoserie a trochu přeleštil. Vosk udělal vrstvičku která odpuzovala vodu a bylo po rezavění.

Barva se bude stejně za čas loupat a vypadá to hnusněji než horší chrom. Dost často začně rezavět jen bodově v místě kde je narušen povrch chromu, rez ale udělá skvrny kolem direk a tak to vypadá hůře, než je chrom skutečně poškozen.

Údržba voskem se dlouhodobě vyplatí i u nových ráfků. Výrobci šetří na všem možném a chrom bývá často jen symbolický, aby se motorka leskla než vypadne z krámu. Zvláště u levných motorek.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.