Nejste přihlášen/a.
Mám Fabii 1,9 TDI PD 74kW s najetými 242 tis. km a v poslední době, za posledních cca 14 dní, pozoruji, že auto je znatelně živější, motor má o něco vyšší výkon, takže o něco lépe zrychluje a lépe reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Od doby, co jsem auto koupil, jsem najel cca 16 tis. km a teprve teď pozoruji, že motor má o něco vyšší výkon, předtím se mi zdálo, že výkon byl stejný. Tankuji většinou Optimal Diesel u EuroOilu a předtím jsem měl v nádrži párkrát prémiovou naftu Verva Diesel, ale zvýšení výkonu jsem nepozoroval, auto jelo stejně jako na obyčejnou naftu. Na autě se nedělaly žádné úpravy ani opravy, které by pomohly zvýšit výkon motoru. Zatížení auta je stejné, jezdím buď sám nebo ve dvou lidech a většinou s prázdným kufrem. Čím to může být, že se najednou zlepšil výkon motoru?
Velká většina řídících jednotek je adaptabilní. Pokud auto řídí někdo dědkovatým ležérním stylem,jednotka se tomu přizpůsobí a nějakou chvíli trvá než pak dostaneš z motoru 100% výkonu a lidově řečeno jej rozjezdíš. To je úplně normální jev.
Taky mohla dobrá nafta rozpustit usazeniny v palivovém systému
Proč si dost lidí kupuje motor TDI nebo i jiný přeplňovaný, když s tím potom jezdí v nízkých otáčkách a motor nevytáčí? Už jsem slyšel, že s motorem TDI bych měl jezdit maximálně na 2000 otáček, ale připadá mi to jako nesmysl, jelikož při tomto stylu jízdy bych mimo jiné ani nepředjel pomalejší vozidlo předemnou. Jaký je váš názor?
Jak je na tom tento motor 1,9 TDI 74kW PD v porovnání se starým motorem 1,9 TDI 81kW s rotačním čerpadlem? Který z těchto motorů je tišší a který má celkově lepší výkon a dynamiku? Někdo tvrdí, že i když ten druhý má 81kW, tak že má stejný výkon jako ten 74kW, ale nevím to jistě. Údajně je motor 1,9 TDI 74kW poruchovější než ten 1,9 TDI 81kW. Proč je poruchovější?
1.9 TDI PD je hlučnější, protože má vysokývstřikovací tlak s pouze dvěma vstřiky paliva během jednoho cyklu.
Je i poruchovější. Jednak z důvodu složitější konstrukce (vstřikovací jednotky PD, větší namáhání vačkových hřídelí) a také z důvodu, že hodně těchto motorů bylo provozováno s prodlouženým intervalem výměny oleje. Dynamika je plus minus stejná, protože TDI PD má sice nižší maximální výkon, ale ve středních otáčkách je výkonější. Hodně těch motorů je navíc načpovaných na vyšší výkon.
Souhlasím s tím, že většina motorů 1,9 TDI PD byla provozována s prodlouženým intervalem výměny oleje, ale také jsem se setkal s tím, že podle štítku s kódy výbavy měly tyto motory pevný interval výměny oleje, ale majitelé stejně měnili olej až třeba po 25 tis. km, jako kdyby měly prodloužený interval výměny oleje. Proč si majitelé ten interval výměny oleje u těchto motorů prodlužovali, když z výroby měly tyto motory pevný interval?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.