Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výkon Škoda Fabia

Od: mike1 odpovědí: 12 změna:

Mám Fabii 1,9 TDI PD 74kW s najetými 242 tis. km a v poslední době, za posledních cca 14 dní, pozoruji, že auto je znatelně živější, motor má o něco vyšší výkon, takže o něco lépe zrychluje a lépe reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Od doby, co jsem auto koupil, jsem najel cca 16 tis. km a teprve teď pozoruji, že motor má o něco vyšší výkon, předtím se mi zdálo, že výkon byl stejný. Tankuji většinou Optimal Diesel u EuroOilu a předtím jsem měl v nádrži párkrát prémiovou naftu Verva Diesel, ale zvýšení výkonu jsem nepozoroval, auto jelo stejně jako na obyčejnou naftu. Na autě se nedělaly žádné úpravy ani opravy, které by pomohly zvýšit výkon motoru. Zatížení auta je stejné, jezdím buď sám nebo ve dvou lidech a většinou s prázdným kufrem. Čím to může být, že se najednou zlepšil výkon motoru?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mike1
hodnocení

Poradí někdo?

 

vernon
hodnocení

0x
Pokud byly zalepené vstřikovače, mohlo se stát že se kvalitní aditivovanou naftou vyčistily. Je to dlouhodobý proces, rozhodně to netrvá jednu, dvě nádrže. Lépe rozprášená nafta lépe hoří. Pokud jezdíš ostřeji a ne jako případný pantáta, který to auto měl před tebou, na 1500-2000 otáček, mohlo taktéž dojít k rozhýbání regulace turba, a to je potom na výkonu hodně znát.
To se stalo mně, dědek jezdil na nízké otáčky a já auto potom 10 000km rozhýbával, než začalo jezdit normálně.

 

hodnocení

0x
avatar blesk1616

Velká možnost je, že člověk před Vámi to "zadědkovatěl". Netočil motor a bylo tak tedy turbo, egr zanesené. Pokud s ním jezdíte občas svižněji (nebo ho točíte), tak jste "saze vyházel" a motor teď má výkon jako když vyjelo z linky.

 

fik
hodnocení

0x

Velká většina řídících jednotek je adaptabilní. Pokud auto řídí někdo dědkovatým ležérním stylem,jednotka se tomu přizpůsobí a nějakou chvíli trvá než pak dostaneš z motoru 100% výkonu a lidově řečeno jej rozjezdíš. To je úplně normální jev.

Taky mohla dobrá nafta rozpustit usazeniny v palivovém systému

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Podle me se procistil motor , ridici jednotka se rozjela a muze byt i lepsi dodavka nafty od dodavatele.

 

mike1
hodnocení

Auto je dovezeno z Německa a předtím ho měl člověk, který je ročník 1951, takže je možné, že s autem jezdil v nízkých otáčkách a nevytáčel motor?

 

mike1
hodnocení

Proč si dost lidí kupuje motor TDI nebo i jiný přeplňovaný, když s tím potom jezdí v nízkých otáčkách a motor nevytáčí? Už jsem slyšel, že s motorem TDI bych měl jezdit maximálně na 2000 otáček, ale připadá mi to jako nesmysl, jelikož při tomto stylu jízdy bych mimo jiné ani nepředjel pomalejší vozidlo předemnou. Jaký je váš názor?

 

mike1
hodnocení

Jak je na tom tento motor 1,9 TDI 74kW PD v porovnání se starým motorem 1,9 TDI 81kW s rotačním čerpadlem? Který z těchto motorů je tišší a který má celkově lepší výkon a dynamiku? Někdo tvrdí, že i když ten druhý má 81kW, tak že má stejný výkon jako ten 74kW, ale nevím to jistě. Údajně je motor 1,9 TDI 74kW poruchovější než ten 1,9 TDI 81kW. Proč je poruchovější?

tycoon*

1.9 TDI PD je hlučnější, protože má vysokývstřikovací tlak s pouze dvěma vstřiky paliva během jednoho cyklu.

Je i poruchovější. Jednak z důvodu složitější konstrukce (vstřikovací jednotky PD, větší namáhání vačkových hřídelí) a také z důvodu, že hodně těchto motorů bylo provozováno s prodlouženým intervalem výměny oleje. Dynamika je plus minus stejná, protože TDI PD má sice nižší maximální výkon, ale ve středních otáčkách je výkonější. Hodně těch motorů je navíc načpovaných na vyšší výkon.

Rotacka 66 a 81 jsou jedny z nejlepsich dieslu. CR ani PD na nej nema. Jednoduchost a spolehlivost , zadne ekoblbosti.
Proc jezdi takhle? Aby to zralo 3l/100km...

 

mike1
hodnocení

Souhlasím s tím, že většina motorů 1,9 TDI PD byla provozována s prodlouženým intervalem výměny oleje, ale také jsem se setkal s tím, že podle štítku s kódy výbavy měly tyto motory pevný interval výměny oleje, ale majitelé stejně měnili olej až třeba po 25 tis. km, jako kdyby měly prodloužený interval výměny oleje. Proč si majitelé ten interval výměny oleje u těchto motorů prodlužovali, když z výroby měly tyto motory pevný interval?

tycoon*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]