Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna pneu-můžu?

Od: jardak odpovědí: 18 změna:
Zdravím chci se zeptat,na autě mám na všech 4 zimní pneu,zadni jsou "dobrý" 3mm takže na dojetí v létě bych je použil ale přední jsou total k.o sjety , mám doma dvě nový letní gumy stejný značky můžu je tam dát?jde o to zda nevadí že vzadu budou stejné značky akorát zimní a ve předu to samé akorát letní?diky

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar h0nz490
Jo muzes , musis mit stejne na naprave. Zimaky bych dal dozadu a bylo by to ok.

 

hodnocení

0x

můžete-stejné musí být na nápravě

 

fik
hodnocení

0x

Podle zákona asi můžeš,protože zákon říká že musí být stejné pneu na nápravě Ovšem vážně nedoporučuju. Naprosto rozdílné jízdní vlastnosti na každé nápravě může skončit katastrofálně,zejména na mokru.

Doporučoval bych sehnat si nějaký jetý zimáče,přes léto je ojezdit,pak na zimu koupit nový a tyhle nový letní použít až další sezónu a obout je všechny

 

mnd®
hodnocení

0x

Zdravím,na nápravu stejný ( dle TP) sjetý zimní dozadu a letní dopředu pokud je hnaná.Osobně i když se to nedoporučuje mám auto pořád i v létě na zimákách a krom větší spotřebě a hlučnosti je mi to jedno.Dávám si jen pozor při brždění.Stejně se svým Fiatem jedu tak dvakrát/třikrát do týdne cca 10km.Ostatní i zařídím jinak.

fik

Zimní v létě nejsou problém. Samozřejmě mají vlastnosti od letních odlišné,ale pokud tomu člověk adekvátně přizpůsobí svoji jízdu,nic se neděje. Tady bude dle mě problém velký. Pneumatiky s naprosto odlišnými vlastnosmi na každé nápravě. Zatímco dobré letní ve předu budou krásně stíhat,zadek ve stejné situaci už bude na hranici svých možností. Ono se bude zdát že to jede dobře,protože ta přední náprava to podrží,ale jakmile najede na vodě rychleji do nějaké zatáčky,tak zatímco přední budou dobře držet,zadní se utrhnou a poletí do pangejtu.

To už bych dal radši do předu nějaký 3mm sholený zimáče,než tuhle kombinaci

Pokud ma zimni 3mm tak bych se vody nebal. 3mm je dost vzorku , ktomu zimni maji vice mista v drazkach.
Ja jezdil na zimnich 5roku , jezdim primerene a nikdy jsem nemel problem. Clovek musi pocitat a brzdit ne na posledni chvili.
Ktomu za tech par let uz stejne ty gumy budou uz tvrdsi ...
Ktomu na 10km a na jizdy okolo komina , pohoda. Takhle jezdi a ma zimaky 90% lidi.
fik

No samotný zimní až takový problém nejsou,problém je tady ta kombinace letní x zimní

Ja myslím ze problém tady není vůbec žádný, pokud s tim dotyčný nebude jezdit závody. Na běžnou jízdu je to úplně jedno. Důležité je aby byl dostatečný vzorek. Pri sjete pneu je to o drzku na vodě.
Pokud je ma na dojeti , tak budou stejne uz tvrde , proto nevidim zadny problem...
vanad1*

tvrdíte naprostý nesmysl. Zimní gumy jsou v létě více přilnavější z důvodu měkší směsi. I na vodě nedělají vůbec žádné problémy. V zatáčce se nebude dít vůbec nic, pokud pojede řidič normálně. Pokud má vozidlo tazatele přední náhon, tak je jako většina takových vozů nedotáčivá a tím spíše se nic neděje. Ani pokusy s brzdnou dráhou nevykazují rozdíly více jak několik cm, ke prospěchu zimních gum. V létě se díky měkčí směsi jen poněkud rychleji ojedou. To je celé. Kdo vám takovou hloupost nakukal snad ani sám netušíte. Z praxe jistě ani omylem.

fik

Z praxe právě velmi často. Takových EASY RÁJDER jsem tahal ze škarpy nepočítaně,co měli obuté pneumatiky na dráty,nebo právě různé zmiňované hrůzné kombinace. Letní drží v létě znatelně lépe,na každým autě jde pozorovat rozdíl,i na felicii. Jízda po zimních v létě je jako jet po žvejkačce,pokud to už nejsou nějaký 10 let starý totálně tvrdý šunty. A ať si tvrdí kdo chce co chce,jízdní vlastnosti jsou na nich zkrátka horší,a to znatelně.

Tím nechci říct že je to jak tvrdí výrobci pneumatik,je jasné že chtějí prodat co nejvíc svého zboží.

Problém nastává právě při té zmíněné kombinaci. Když máš obuté zimní na všech kolech,tak zachvíli zjistíš jaké mají ty pneumatiky limity a pokud nejsi vyloženě *** tak na nich neblbneš. Tady je problém že obuté nové letní na předku,při určité rychlosti budou ještě naprosto stabilní,poněvadž jsou určené na letní podmínky,ale zadní zimní už ne. A při krizovce,rychlejším průjezdu zatáčkou atd atd to velmi nepříjemně překvapí

Fíku pokud jsou na dráty jak píšeš-pak je úplně jedno zda-li zimní či letní! a pokud sjede na zimních v létě do škarpy,tak raději ani nedomýšlím co by udělal na letních co údajně "lépe držej"! Já mám úpřesně opačné zkušenosti-zimní v létě mi moje auto drží lépe než letníA nemám jen feldu s nějakámi 50 kW a 900kg hmotnosti ale krapet silnější ,jen 81kW, a 1800kg !

 

jabraka*
hodnocení

0x

Zimní pneu mají velmi rozdílné vlastnosti od letních.Jde o to,že v létě měkký materiál pneumatik zhoršuje jízdní vlastnosti.Samozřejmě i spotřebu.Já osobně ani na zimu nepřezouvám,protože skoro nejezdím.Na teplé letní silnice se rozhodně nemají zimní gumy používat.

JABRAKA

Janbrako zase nesmyslMateriál zimních v létě NEZHORŠUJE jízdní vlastnosti,jezdím takto hejno sezon!Ano nedoporučuje se používání zimních v létě neboť výrobci pneu takto ojížděním zimních přichází jen o peníze za jednu sadu pneu!Proto se také mj. prosadilo používání "zimních"pneu v zimě!

 

Ja tak jezdil 5roku a jde to , clovek pokud nejezdi zavody tak to jde uplne v pohode. Takhle jezdi 70% lidi. Staci obcas se podivat na parkoviste.
Ktomu jsem hazel rec s majitelem pneuservisu , ktery rikal , ze ted prodava bud celorocky , nebo zimni a to i kdyz je venku 40°C. Kdo jezdi malo , tak by vyhazoval zimni gumy skoro nesjete po 4rech rokach...
doplněno 14.04.17 18:42: Formule 1 taktez maji mekkou a tvrdou smes.
Motorky taktez , znamy ma motorku a ma tam tak mekkou gumu , ze mu udelate jednim prstem dulek do pneu. Az jsem cumel.
vanad1*

Jabrako, už těch nesmyslů nechejte. Kdyby jste někdy měl silniční motocykl, zjistil by jste, že směs je měkká a tím velmi dobře drží stopu. Ani školáka nepřekvapí, že mazací guma měkšího typu více drhne na papíře, tvrdí klouže více. Na zimních pneumatikách v létě nepoznáte při jízdě nic, jen při velkých vedrech trochu rychleji ubydou, nikoli však nějak extrémně, to ani náhodou.

Měkký materiál vždy zvyšuje přilnavost, což je zásadní předpoklad pneumatik. Možná u vás na vsi to u traktorů neřešíte...

alten*

Když jsem před lety poprvé jezdil zimní sezonu na zimních gumách (felicie, Barum polaris II), pozoroval jsem výrazně horší držení stopy oproti letním gumám (matador) v zatáčkách (suchá silnice, podzim, teploty 10 stupňů a výše). Poslední dva roky jezdím na zimních gumách (Sava eskimo+) a rozdíl mezi zimními a letními (Logan MCV, Debica) nepozoruji (přisuzuji to tomu, že jsem si prostě zvykl - nepřezouvám , necítím rozdíl).

Chci se jen zeptat na vaše názory - když nechci přezouvat, co byste zvolili a z jakého důvodu : celoroční, nebo zimní gumy? ( Já jsem zvolil celoroční Blacklion 4 Seasons 185/65 R15 88H - Čína , nejsem závodník a za rok najedu 8-10 tis.km , i když s čínou Goodride na Felicii jsem měl špatné zkušenosti - nesouměrný vzorek, "zmije").


doplněno 16.04.17 08:12:

Jinak - o vlastnostech zimní/letní se vůbec nepřu (záleží na autě a stylu jízdy, jak to kdo individuálně cítí. Na tvrzení "nezávislých" testů moc nevěřím, tam rozhodují komerční zájmy výrobců/prodejců. Každopádně z vlastní zkušenosti vím, že při projetí zatáčky, kdy je rychlost "na hraně" , nebo při náhlé změně směru jízdy, letní guma "drží" výrazně lépe. Jinak řečeno - při normálním stylu jízdy nevidím v zimních gumách (na léto) problém. Myslím si ale, že brzdná dráha v kritické situaci je přece jen delší, než na letních gumách. V zimě, samozřejmě zimáky. Ve sněhu (25cm) se v pohodě i v nerovném terénu otočím, zaparkuji apod. , na letních je to značně nesnadné až nemožné. (Dobře pamatuji zimy na letních (Š 120) - zimní gumy jsou výrazně lepší, zejména při brzdění na sněhu).


doplněno 16.04.17 08:16:

( V první větě měla být čárka místo závorky - neumím to opravit, jde to vůbec? ).

Bral bych kvalitni celorocky.

Libi se mi moc michelin crossclimate , jsou sice drazsi. Ale kvalitni , firma do toho dala dost penez na vyvoj a zkusenosti bandy jsou fakt hodne hodne dobre.

Ale samozrejme jak se rika , jezdit se ma hlavne hlavou a pri velkem snezeni , nebo hrozicimu naledi jezdit opatrne.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]