Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyoseny volant po vymene pneu

Od: mojorising odpovědí: 18 změna:
dobry den.
vcera mi na stare disky davali nove letni pneu. po vyjeti ze servisu mam volant o cca 10-15% doleva (viz. foto) . predtim byl volant rovne. auto nikam netahne takze predpokladam, ze geo je v poradku. byl jsem tam znovu. koukali na me jak na blazna,prehodili prave kolo za leve ale beze zmeny. jedna se o Hyundai H-1.
jestli mate tuseni co se mohlo stat, podelte se prosim.

Vyoseny volant po vymene pneu

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fik
hodnocení

3x

Drobná změna ve volantu bývá po přezutí celkem častá,zvlášť pokud se přezouvají už jetá kola a nedají se přesně na místa kde byla minulou sezónu,ale to jsou odchylky malý,rozhodně ne takhle a rozhodně ne u nových pneu.

Něco se zkrátka muselo stát,buď jim auto hupslo ze zvedáku a náprava se poškodila. Nebo se při zvedání utrhlo už silně narušené lůžko ramene v silentbloku. Nebo nějaké jiné nedopatření,například přirezlý disk,špatně mířená rána kladivem,zasáhli tyčku řízení a teď dělají blbý.

Zajet někam na kontrolu podvozku a poté na seřízení geometrie

 

asd1
hodnocení

2x

Drobná změna natočení je častá, může za to nerovnoměrnost sjetí pneu - každé jsou sjeté trochu jinak a má to vliv na směr jízdy. Ale 12°už je hodně (a na fotce to je o 45°)

Pojezdil bych 100 km ať se to usadí a pak udělal geometrii = volant ve středové poloze, řízení ve středové poloze (to by mělo být OK) a k tomu nastavit kola v přímém směru. = Zadej "zkontrolovat kompletní geometrii a srovnat volant". Pozor jsou exoti kteří tohle chtějí řešit natočením volantu na tisícihranu, od těch co nejrychleji pryč!

mojorising
hodnocení

ty letni pneu jsou fungl nove. nedelalo se nic, jen prezuti zimnich pneu na letni, na stejnych discich. nikdo nechape co se mohlo stat nebo co to mohlo zpusobit. ten volant je ted opravdu tak jak na fotce. tzn. o 45°.
no masakr.
asd1

Kdoví co s tim dělali... Zajel bych zkontrolovat kompletní geometrii, někam kde to umí.. Určitě ne tam kde to dělali - už beztak neví co dál. Je potřeba jiný pohled na věc... Hledal bych i případné další práce - poštelované řídicí tyče atd., na šroubech by ještě mohlo být vidět jestli na něm byl klíč.. Hledej i ruplý silentbloky, ohlou nápravnici atd. - třeba s tim při zkušební jízdě vymetl díru, což samozřejmě nepřizná. I takový věci se dějou...

 

hodnocení

2x

Podařilo se jim deformovat řídící tyč ! Reklamovat a nechat si všechno zaplatit. Nejezdil bych do jiného servisu, ale vrátil bych se tam, kde měnili pneu.

 

jirkamatapat*
hodnocení

1x

Podobný případ jsem řešil na Nexii.Vyosení volantu způsobilo utržení jednoho ze dvou držáků převodky řízení.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Já bych nechal skouknout geometrii na přední nápravě
Nebo poposadit volant
doplněno 12.04.17 10:50: Koukám mobil si píš co chce *smich*
Klucí klid mělo to bejt
Někdo poposadil volant *smich *
asd1

tvl další exot. Poposadit volant opravdu ne. Tím naopak rozhodíš nastavení řízení a navíc často se u toho poškodí kontakty pro airbag*zed*

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

to se opravdu někdo musel rýpat ve volantu a nasadit ho zase zpět špatně... jinak to nechápu... resp. nedemontovali kompletní nápravu? Nebyla výměna poloosy nebo tak? ...

 

fran56ris*
hodnocení

0x

Vyzkoušel bych někde na volné ploše projet párkrát osmičky s plným rejdem, doprava a doleva.Třeba se to pohne a když ne, tak na geometrii.

I když o tomto jsem ještě neslyšel.Je možné, že se to někde dole na hřídeli pohnulo, jestli točili volantem bez zapnutého klíče. ( posilovač nebyl v provozu ).

mojorising
hodnocení

dekuji za tip. vyzkousim.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Dobra zahada.
Fyzicky pokud se nedaval volant dolu , nebo se nehnulo s napravou u tyci , tak to proste nejde udelat...
hubas*

Nebo tam byly přirezlé plecháče a dolů to šlo násilím...

 

prazskejpepik*
hodnocení

0x

to se musel někdo hrabat do řízení (táhla řízení), nebo přesadit volant. sice nevím, proč by to dělal, ale výměna kol na to nemůže mít vliv. nemáte tam nějakou vůli v řízení?

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

Tam bude něco dost špatně. Asi opravdu došlo k poškození přední nápravy při násilné demontáži disků, protože jen tak se řízení samo od sebe takhle nehne. Určitě bych v první řadě nechal udělat geometrii, příp zkouknout, jestli něco ,,vodborníci´´ neohli.

Sám jsem to nikdy u svého ani služebního auta nezažil, protože při každé výměně kol (zimní/letní) mažu vazelínou středový kroužek a, pochopitelně, i šrouby.

prazskejpepik*

to by museli při odrážení disku kladivem omylem trefit tyč řízení :-D

ale i to se dá

 

tomas7
hodnocení

0x
Zdravím, klasika...prirezly disk, palice, pár blbě mířených ran a hotovo. Je zřejmé ohla tyč řízení. Radim vlézt pod auto a hned bude jasno...Následně fofrem do skutečného servisu, kde provedou patricne opravy.

 

hodnocení

0x

K vyoseniu volantu došlo preto,že bol vyosený volant a ku tejto polohe tyče v radení bola spravená geometria ako aj ustanovený servoválec na strednú polohu,pokiaľ naozaj niečo nezohli.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]