Nejste přihlášen/a.
Dobrý den je mi 18 a budu si pořizovat řidičský průkaz a auto. Auto mám už zamluvenou Škoda Yeti bazarové s manuálem, benzín.
A chci se zeptat jelikož jsem ještě student a nepracuji na plný úvazek a mám jen brigádu. Kolik tak auto potřebuje peněz. Auto budu používat do školy, do práce, na cesty. Moc jezdit nebudu.
Kolik stojí udělat SPZ, jak často a kolik se platí pojištění a kolik stojí přezutí a pneumatiky a zda se dá jezdit i na zimní v léťě. A co všechno je potřeba. Abych věděl kolik tak měsíčně za auto dám. Výdělky nemám moc velké a rodiče přispějí jen minimum.
Děkuji za odpovědi
auto je nejhorší investice (po nepovedeném manželství) - na nové nemáte, starší budete jen servisovat... Moc jezdit nebudete - proč ho chcete? Kde budete parkovat? Jaké máte vlastně měsíční příjmy?
Servis je nárazová věc, u některých kousků na týdenní bázi. Stovky až tisíce měsíčně ...
jedna pneu 800 / 8000,-Kč
povinné ručení - já platím 2600,- s připojištěním skel, někteří (zvláště mladí) můžou platit 10tis ročně
Pokud to spočítáte, taxík vás může vyjít (a často vyjde) levněji.
Před cca 14 dny jsem předělával pojištění na auta a motorku a schválně jsem zkusil, co by se stalo, kdybych byl mladý ucho bez bonusu a koupil si své vozidlo. A ty částky mě dostali. Těch 61 586 Kč . To je vysloveně likvidační.
Jedná se pouze o základní nejlevnější pojištění. Bez malusu či bonusu.
Jsi to klidně vyplň, vyjde ti to samé. Kalkulačka na TOP pojištění.
Věk 18let. Bez bonusu. Vozidlo Volvo V50 169kw r.v.2007, bydliště Praha.
Tak ono také není divu, když by si měl někdo, kdo má ještě vlhké papíry a sotva 18 let v Praze kupovat vozidlo s výkonem přes 200 koní. Ale je to zajímavé, protože sám jsem si kupoval jaké své první vlastní auto BMW e39 523i, tedy šestiválec se 125kw a platil jsem za povinné ručení asi 3500,-. Na druhou stranu, už tehdy byla Axa snad nejdražší ze všech. Je otázka, jestli je to i reálná cena, podpultovky se řeší i tady.
To spojení že nebudu moc jezdit mělo spíš říct že nebudu jezdit jako nějací výletníci 2000km za měsíc, budu jen občasně jezdit ale i na to se mi auto hodí a to podstatně. Měsíční příjmy jsou od 1000-4000 Kč, záleží podle směn mám to takovou menší brigádu.
Opravdu se platí tolik? nevím jak často se platí pojištění (ročně, půlročně), tam si myslím že pokud platíte 2600 tak já bych se na 2000 dostal. Parkovat budu hned u domu v garáži. V práci máme zas parkovné zdarma. Servis si myslím že nebude potřeba tolik, auto je v pořádku a i dkyž se muze něco stat tak to nebude tak drastické abych měsíčně platil stále nějakou opravu. Pneumatiky tedy stačí jednou rocně a jen zimní?
Já si myslím, že bych se mohl dostat na 1500 měsíčně? Benzín pak pojištění našetřím. Co je tedy potřeba pro normálního řidiče u normálního auta? Mi neříkejte že budu platit 20 000 měsíčně.
Tedy povinné ručení nikoli pojištění pardon. Co je tedy povinné platit měsíčně?
Auto mám už zařízené dlouho od rodinného známého které pro mě kupoval. Takze auto byl jediný dar zbytek je na mě.
Měsíčne neplatíš nic,povinné ručení si najdi na porovnavači pojištění bez bunusu,ukáže ti přesně cenu,co zaplatíš.Některé pojiš´tovny dají slevu z ceny,když ho zaplatíš naráz ročně.Převod SPZ stojí 800,-kč,na zimních gumách múžeš jezdit celoročně když chceš ušetřit.Jestli je to auto v dobrém stavu,kromě výměny oleje/interval výměny bývá na olejovém víčku/,výměny filtrú,brzdové kapaliny,chladící/každé 4 roky/, STKčka stojí co 2 roky cca 1100,-kč.
Takže měsíčne platíš akorát palivo.
Zdravím, zase ho tady všichni neděste s těmi náklady. Je pravda, že auto je jedna z nejhorších investic a je třeba počítat s tím, že se ty peníze nikdy nevrátí. Hodně záleží na štěstí na auto...pokud znáš původ toho auta, kde bylo servisováno, co tam bylo měněno a kdy, ten co ti jej dohodil je automechanik? Znáš toho kdo na něm jezdil a jak? Pokud ne, tak je třeba určitě počítat s nějakou vstupní kontrolou u automechanika plus výměna rozvodů, filtrů, oleje (jen za tyhle úkony jsem teď ve Fordu dala 10 tis, ale pokud máš šikovného známého automechanika jde to i za mnohem méně), dále povinné ručení, jak tady uvádíš, určitě jako řidič-začátečník nestáhneš na 2 tis ročně. Já si teď kupovala starý FoFo 1.6 RV 1999 a jako své první auto tam byla nejnižší možná cena u pojišťovny Direct za cca 5 tis, plus připojištění skel a jsme na 7 tis/rok...každým rokem když se vyjezdíš tak bude cena za pojištění postupně klesat, pokud tedy nezpůsobíš nikde žádnou nehodu, takže třeba za pět let můžeš být na půlce (odhadem). Dále pneumatiky - v létě můžeš jezdit na zimních, za nové levnější pneumatiky dáš tak 5000 tis celkem, spíš více, zrovna do pneumatik se vyplatí trochu zainvestovat, přecejen to ovlivňuje jízdní vlastnosti vozu, spotřebu...Samozřejmě že pokud je to nějaké starší auto, je potřeba počítat s tím, že se na něm bude něco kazit. Obecně se říká, že pokud jdeš kupovat ojeté auto a máš nějaký finanční rozpočet, tak si z něj odečti min. 20 tis, kup auto a těch 20 tis (v lepším případě) si nechej na nutné opravy. Co se týká benzínu, tak i když moc nenajedeš, těch 1000 měsíčně dáš ani nevíš jak (30 km denně, to je nic). Jestli je to benzín, ten bude jezdit tak za 2,20 Kč/km (zase odhaduji, nevím jakou má Yeti spotřebu), takže minimálně ty 2 tis za benzín asi dáš. Pokud ale jezdíš do školy, můžeš brát spolužáky a ti ti mohou na benzín přispívat a část se tí vrátí. Na auto se hodně rychle zvyká, takže když bude volba mezi auto/autobus, je to jasné (vlastní zkušenost ). No a pak počítat s nečekanými výdaji, když něco odejde, tam už je pak cena různá, od svíček za 500 Kč přes výměnu kdejakých čidel za tisíce, to pak hodně záleží na tom štěstí no, co se kde vysere. Znám lidi, co koupili auto a kromě vstupních nutných oprav na něj nesáhli, no a pak jsou takoví, co musí do auta sypat horem dolem, aby vůbec jelo. Pokud máš možnost mít auto, nech si ho zkontrolovat ať ti někdo znalý řekne, co tam bude nutné všechno vyměnit kromě těch rozvodů, filtrů a oleje. Na to bych minimálně 10 tis odložila. No a pokud budeš mít štěstí, budeš jezdit...A jestli jsi šikovný, můžeš si spoustu drobných oprav na autě udělat sám a ušetříš a ještě se naučís spoustu technických věcí...většina autodílů je na internetu běžně dostupná...Já koupila staré auto za 30 a 20 už jsem do něj dala (plus povinné), a konečná částka to hádám nebude. Hlavně mysli na to, že v prvním případě je bezpečnost a to nejen tvoje, ale i ostatních kolem tebe. Takže pokud tam něco někde randá, nebo se to chová jinak než obvykle, hned nechat opravit a zkontrolovat a nečekat, než se kde co "vysere". Takže když to shrnu, investice to určitě je, ale na druhou stranu už od 18 budeš řídit a postupně si to osvojíš, a řízení je v dnešní době naprostná nezbytnost. A ještě mě napadá, bylo by dobré, kdyby pár týdnu ze začátku jezdil někdo s tebou, protože se v autoškole ani zdaleka nesetkáš se všemi situacemi, které mohou nastat, a když jde do tuhého, je fajn mít vedle sebe někoho kdo poradí, nebo zasahne, pokud je to nutné. Jak už jsem psala, bezpečnost tvoje, ale i těch kolem tebe. Hezký večer přeji.
Ještě doplním, za přepis auta se platí 800 Kč, musíš mít s sebou kupní smlouvu, velký a malý techničák a ideálně toho, s kým jsi tu smlouvu uzavřel - tedy s tím kdo je uveden v techničáku jako původní majitel (nebo plnou moc) a doklad o evidenční kontrole, tu si nechej udělat před podpisem smlouvy, ať máš jistotu ohledně původu auta. Ta evidenčka stojí nějak kolem 500 Kč, tuším, že si za to každý bere jinak...Kolik stojí udělat SPZ to nevím, ale určitě google bude vědět. No a pak jsou tam ještě poplatky za ekodaň, tak pokud tvoje auto nesplňuje EURO normu, je nutné ji zaplatit, tam je to od 3 do 10 tis (na internetu ty tabulky určitě taky budou). Pokud to eko už někdo před tebou zaplatil, tak je to ok, platí se to jen jednou.
jen oprava pár nesmyslů a doplnění !Při převodu auta NENÍ nutné mít kupní smlouvu-ta lze i ústní a nikdy se mne na ni neptali (průběžně za přepis 8 aut ).Je nutno mít ne plnou moc ale OVĚŘENOU plnou moc a ještě i doklad o povinném -Zelenou Kartu!. SPZ nic nestojí neboť ta se "nedělá" (pokud budu slovíčkařit tak dnes již většinou jde o RZ).Zkrátka a jasně značky se měni jen při ztrátě nebo jejím poškození a pak to stojí 400kč za 2 tabulky RZ+ asi 50kč spr.poplatek,teda pokud není na příní jako třeba značka 2BE HAPY (mj. takovou jsem už viděl).
Ahoj, je mi dvacet. V listopadě jsem si kupoval VW Golf iv 1.9TDI 81KW 103 koní. Nejvíc přijatelná pojistka mě vyšla na 6500 ročně Jestli máš tak malé příjmy, tak si nejsem jist, jak to zvládneš. Sám vidím, že auto je kasička na peníze
Toho golfa máš ze zlata?... Když pominu, že ten golf je dneska starej přes 15let tak to je kotel...chápu, že je to 1,9, ale tohle je mazec...ja platím 2200,- za F1 1,4 16v 74kw a to máme určitě +/- stejnej rok výroby..poměrově k mému motoru to máš 3x dražší..
lucie: 10let..tzn..jsem oproti kolegovi starší o 9let..tak či tak..první moje auto v 19 byl favorit a tam se platilo myslím 700,- za 1/4letí...ve 20 jsem si pořidil tu F1..a tu mám do dneška..pojistka byla vždycky +-/ 3000,- ...loni jsem se rozloučil s Kooperativou, páč mi ji furt zvedali a šel jsem k Directu takže ..stav... 29let ..pojistník jsem 10let..a pojistku mam 2220,-/rok za F1 1,4 16V 74kw r.v.2000
hmm...zajímavé..bavíme se tu čistě o povinném ručení? tohle se mi nezdá..na 20let starý auto je to pálka..chápu, že věk je pro ně taky měřítko..ale když to furt srovnám s tím co jsem měl já když jsem byl mladší a připočtu k tomu něco za to, že ty motory jsou silnější tak tohle bych za 1,6 nedal ani za boha..
no..co na to říct..je vidět, že jsem tehda udělal dobře, že jsem si nechal auto napsat na sebe hned v 19, aby mi skákaly bonusy a zaplať pan buh, že jsem si nekoupil nějaky 2litrovy tdi jak dneska mají borečci ve zvyku.. bych se nedoplatil..nehledě na to, že by to bylo silně neekomický.. holt každej by chtěl mít v autě motor z letadla..ale kupovat naftu/benzín a platit pojistky a servisy to neee
Borečci na to asi mají, taky na to možná dojedou. Sám jsem se celý život ve výběru aut držel při zemi. A včera, když jsem projel Pražský okruh stošedesátkou (mimo teda tunelů - tam se bliká a měří) se svým Picassem, tak mě manželka upozorňovala na možnost pokuty. Odvětil jsem, že zkouším nový motor a stejně policajti chytaj na padesádce v Chuchli, a tudíž na mě nemají čas.
Nevím proč sis vybral zrovna Yetiho, ale budiž... náklady:
jednorázové:
400,- evidenčka
800,- značky
roční:
xxx pojistka (podle toho co vše pojistíš a kde, nelze říct)
500,- olej
200,- filtr
+ případná výměna (doporučuji dělat sám)
nepravidelné:
benzin
spotřební věci (gumy, stěrače, filtry...)
servis
Takže zase bez konkrétní částky
Olej 400,- až 1200,-, filtry 300-600,- benzín + - 3,- za litr, spotřební věci (to je na autě vše - vše se opotřebovává) dle potřeby tj. 100,- až 10.000,- měsíčně. Vše záleží na zakoupeném autě, jeho opotřebení..
Neznám nikoho, kdo by auto prodával právě proto, že ho zrovna opravil generální opravou vlastně všeho a v budoucích 10tis km nedá nový majitel do servisu korunu... A i kdyby takový blázen byl a před prodejem dal vůz do stavu nového, za týden rupne stahovačka, za měsíc praskne čelní sklo, za dva měsíce začne blbnout elektrika...
NIKDO a ani @nikdo nemůže napsat měsíční náklady na servis, provoz auta. Rozmězí může být 100,- - 10.000,- za týden - záleží jen na řidiči a vozidle, jaké náklady budou.
V zaměstnání mám několik kolegů, kteří sice mají ŘP, ale nevyplatí se jim vlastnit auto, tak ho prostě nemají! Jednou za čas jedou taxíkem, jinak MHD. Je rozdíl dát za roční šalinkartu 4000,- a dávat 3800,- za provoz auta měsíčně...
Když tazatel nemá peníze, má si nechat zajít chuť na auto... Nebo se jen zadluží a bude mít bezednou pokladničku.
Ahoj,
Dám ti přímo vlastní zkušenost z minulého roku. Začal jsem pracovat, tak jsem se rozhodl pro auto.
Koupil jsem opel vectra 1.8 16v 90kw (2002). Jeden z těch odolnějších motorů, který nemají špatnou reputaci. Každopádně začnu penězmi:
Auto = 45 000,-
Povinný = 7600 ,- (mohlo to být přes 11 000, protože je to moje první auto a jsem stále v rizikové kategorii (20 let) + 1.8 motor)
Každý měsíc 2500 - 3000,- za benzín
Po 2 měsících se zjistilo, že je něco s klikovkou = investice 10 000 do nového motoru s klik. hřídělí + 4500 za práci
Dále jsem do konce roku 2016 zaplatil = 2500 (baterka), 1400 (disky), zadní vzpěry kufru (500), zimní gumy (5000), termostat (2000), chladič (3200), baterka (2400) a tenhle rok k tomu přišly letní pneu (8000).
Prostě jsem narazil na trochu horší auto, i když jsem se s tím předtím projel, dovezl do servisu ke známému a zdálo se vše bez problému. Každopádně pokud nechceš počítat každou korunu a mít problémy s penězi jinde, tak auto s takovým příjmem nekupuj. Spíš si pomalu šetři. Alespoň já bych do toho nešel, abych s tím vyžíval od výplaty k výplatě a kdyby se něco rozbilo, tak bych třeba měsíc nemohl jezdit.
Zdravím, abych se podělil o svoji zkušenost, tak řidíčák jsem udělal na poprvé v lednu. Hned na to jsem si koupil nový Seat Toledo, protože jsem chtěl eleminovat investice do servisu ojetých aut. Kdybych neměl zaměstnání s nadstandardní výplatou, tak bych asi přemýšlel jinak. Nicméně počátečním nákladům jsem úplně stejně nevyhnul. Nové zimní pneu s alu disky 12 000 Kč, POV+HAV u Koop 10 000 Kč, registrace a věci kolem jsou 00 prdlačky stejně jako benzin, olej, provozní kapaliny na dolítí. No a aby toho nebylo málo, tak jsem hned v 1. měsící zramoval zadní nárazník za 13 000 Kč, což šlo z HAV, ale spoluúčast byla 5 000 Kč. Hlavně teda mít i rezervu na neočekávané výdaje.
Celkově auto rozhodně není nic levného a je to v podstatě jako si pořidit dítě. Každopádně doporučuji hned po autoškole jezdit, nebát se a ten pocit vlastnit auto je k nezaplacení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.