Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nove pneu prilis drzi... Spotreba

Od: ivlis odpovědí: 16 změna:
Dobry den, mam uplne nove pneu na 17 litych kolech, bylo vyrobeno v unoru tohoto roku. Oproti zimnim 15kam, mi stoupla o neco spotreba, pneu jakoby pribrzduji auto a jsou k silnici uplne prilepeny. Rozmer pneu mam 225/45. Zimni pneu mam 195/50 asi tak nejak. Je to normalni? Dekuji

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

albatros498022*
hodnocení

1x

Širší pneumatika má větší valivý odpor a z toho plyne i navýšená spotřeba.

Závislost valivého odporu na šířce pneumatiky odhalil kdo?

lll*

Že by pan Newton...?

Jéžišmarjá a kdy?

vanad1*

A proto výrobci snižují valivý odpor změnou konstrukce pneumatiky. Důležitý je tlak v pneu, který převážně ovlivňuje valivý odpor.

 

hodnocení

0x
avatar hejkal
Proto třeba cyklisti jezdí na "galuskách", teda uzounkých pneumatikách, které mají malý odpor.
Dovedete si představit třeba Sagana na bantamech nebo cyklokrosových traktorkách?
.
Zimní gumy jsou lepší užší, široké na sněhu ujíždí jako lyže.
ivlis
hodnocení

Jeste dodam ze maji pneu vysokou prilnavost na mokru a ja jel v desti... Zkusim potom na suchu, ale myslim ze to pojede lepe...
asd1

Budeš se divit, ale čím užší tím nmenší valivý odpor až tak neplatí. Úzké galusky se už nevozí, dřív se jezdilo na šířce 20 nebo 19mm. Pak se zjistilo, že to jen drncá a rychlejší to není. Dnes se jezdí nejužší 23mm, spousta lidí vozí 25 nebo i 28mm - jede to prakticky stejně rychle, ale je to výrazně pohodlnější. To samý MTB, taky se přechází na širší pneu i v Cross country, běžné je 2,0 - 2,2 palce/ dřív to bylo 1,9

Na autě - větší spotřeba není až tak kvůli většímu valivému odporu, ale hlavně kvůli hmotnosti - na roztočení těžšího kola = setrvačníku spotřebuješ víc energie (tu pak většinou nevyužiješ, ale bržděním přeměníš na teplo.

Na sněhu jsou úzké lepší na měkkém kde se prohrábnou na tvrdší podklad, na tvrdém jsou lepší široké.

 

hodnocení

0x
avatar lego

Je bezne mit jiny prumer pneu o 2 palce?

ivlis
hodnocení

Nepamatuji si rozmer zimnich, ale vyska je porad stejna...

Sam to pises> nove pneu na 17 litych kolech oproti zimnim 15kam
Mne to zarazilo, ale dle ostatnich to nema vliv.

fugass*

Proč ne? Já měl zimní 16" a letní 18". Teď zima 17" a léto 18"

K otázce - valivý odpor udělá hodně, proto ta spotřeba...ale zase to líp sedí. Pokoušet se jít na mezní schopnosti pneumatiky za mokra i když je v testech v mokru na dobrých místech není nejlepší. Na suchu ,,ustřelí bezpečněji". Hlavně to zkoušejte někde mi provoz. Na jakým to je autě?

 

Ano je to bezne. Neni duvod proc by neslo. Na fabii muzu tez dat 14-16 , okta 15-17
davidc

Také to tak mám. Užší zimáky líp jedou. Na léto stačí koupit nějaký pěkný disky a auto hned lépe vypadá a na výkon to nemá moc velký vliv.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Něco je špatně - nedávno mi někdo rozporoval, že když změní 15" na 17" tak žádný rozdíl není, jen mu to líp drží... Takže podle některých máte prostě chybu v noze a ne v pneu.

Podle mého názoru valivý odpor a fyziku očůráte jen těžko.

asd1

Na jednom autě rozdíl nepozoruju, na druhém ano. Pokud jedu stálou rychlostí, tak je spotřeba stejná, pokud brzda - plyn tak je rozdíl spotřeby ve prospěch zimních - to ukazuje na gyroskopický efekt.

Stejně tak si můžete změřit zrychlení auta - s těžšíma kolama bude pomalejší (těžší kola je potřeba víc energie na roztočení kol) - širší guma má víc hmoty na obvodu kola, to samé ráfek má taky víc hmoty na vnějším průměru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]