Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Babetta - Válec a Hlava motoru z 210 na 207

Od: adazara* odpovědí: 6 změna:

Ahoj, mám babettu 207 a od kamaráda jsem si koupil Hlavu motoru a válec z 210, rád bych se zeptal jestli to bude pasovat na mojí 207 a jestli bude nějaký rozdíl ve výkonu nebo v max rychlosti.

Mám ještě jeden dotaz, Babettu 207 mám v záběhu po výbrusu, ujeto asi 250 km, při posledním výletu se mi stalo že jsem jel pár vteřin naplno, úplně v pohodě ale když jsem zastavil tak chcípla. Znova jí nahodit bylo těžké, šlo to ale buben kde je spojka jakoby o něco drhnul a otáčel se nepravidelně, musel sem jí rozšlapat jako blázen aby se buben vůbec pohnul a bába nastartovala. Po asi 4 dnech nejde skoro vůbec nebo hrozně těžce nastartovat, mohla by to být spojka, nebo je to přidřený? Zadřený to asi nebude protože rozhýbat normálně jde...

Díky.


doplněno 04.04.17 18:32:

Díky všem za odpovědi. Podle vašich poznatků a informací to vypadá že dám bábu k jednomu chlápkovi do servisu a on už si s tím poradí. Válec a hlavu vyměním,karbec vyčistím,svíčku vyměním... ale na spojku si netroufnu.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fugass*
hodnocení

3x
Tohle svým způsobem kouzelné období laborace s dvoutakty má za sebou snad každý vesnický kluk. Manet 100 na 125...a můžu vám říct že přechod na 4takt byl vysvobozením. Ne že by se to porad sr...o, ale výletování na 4taktu nabralo jiný rozměr. Každý nějak začínal, i já. Tak přeji hodně úspěchů a trpělivosti. Kdo si tím neprošel, tak neví. Kolikrát jsem měl rozebraný karburátor kvůli bordelu v tryskách, zapalování...Tak ať to vrčí a pak šup na 4takt ať se svezete dál.
adazara*
hodnocení

Máte naprostou pravdu, ale mě je prostě pořád nějak sympatický ten pach a ten zvuk Jawa Babetty :)

Když projíždím městem, lidi se koukají a vzpomínají na své mládí, a ten pocit že si vzpomenou, třeba zamávají a možná jim to i prosvětlí den, tak ten mě baví :)

 

fran56ris*
hodnocení

2x

Jenom toliko k tomu.

Dělal jsem před 30ti lety taky takovou úpravu.Jelikož jsem pracoval v automoto opravně, tak nebyl problém experimentovat.Co vím, tak byl potřeba jiný karburátor, protože válec na novější babetu má ČTYŘI přepouštěcí kanály ve válci.

Nemusím být odborník, abych si uvědomil, že bude potřeba více paliva a tím jiný karburátor.;)

Navíc se motor více zahřívá a tím pádem odcházela snímací cívka elektronického zapalování, protože pod krytem není nijak chlazená.

To , co popisuješ není nic jiného, než že se zřejmě uvolnil celý koš s tou automatickou spojkou.

Takže - hódně dobrá rada.Pokud sis nedokázal poradit se spojkami tak se sám do NIČEHO nepouštěj.

Naděláš více škody jak užitku a najdi někoho staršího, kdo s tím má zkušenosti.

BEZ URÁŽKY, MYSLÍM TO DOBŘE.:(

Před mnoha lety jsem v křoví nášel odloženou babetttu opilcem. Válec b 210 hlava original 207 s dekompresorem a karbec odhadem pařez. Jezdim s ní dodnes . Jinak zbytek motoru a stroje je 207.300 dle štítku

 

xenofob
hodnocení

2x

Budeš muset vyřešit tyto věci:

1.) osobně mohu doporučit výměnu nebo repasi klikové hřídele protože model 207 má na pístní čep uložen v oku ojnice v kluzném pouzdru, ale B 210 to má v jehličkovém ložisku...není to nutné ale doporučuji pro lepší životnost a lepší chod motoru, dá seskoupit celá nebo jen ojnice s okem větším na jehličkové ložisko, musí se dát přelisovat někomu kdo na to má výbavu

2.) musíš vyřešit dekompresor, který B 210 nemá...je to jednoduché, červený kablík ze zapalovací cívky povedeš malým kolébkovým přepínačem / vypínačem/ který v pohodě umístíš na ten plastový kryt zapalování je pod nohama...na nějaký "elektrický" chcípák který je na řidítkách a vypíná motor tím že zkratuje elekriku se vyprdni

3.) musíš vyměnit koleno výfuku, na B 210 je jiné, původní z B 207 po výměně válce nelze použít

4.) musíš vyměnit koleno karburátoru, na válec 210 jde upevnit jen to jiné z B 210

5.) z důvodu většího množství propouštěcích kanálů ( jsou babety které maji těch kanálů 6, např, Babeta Sting s nakopávačkou) vřele doporučuji originální karburátor prodat na aukru a nahradit značkou dellorto s bočním sáním, nepotřebuješ pak ten vzduchový filtr pod nádrží, nepotřebuješ přípravek na seřizování hladiny paliva stačí šroubobák nebo ruka protože dellorto má jen 1 seřizovací šroubek

6.) samozřejmě s dellorto to pojede lépe, pokud motor dobře složíš

7.) doporučuji zkrátit koleno výfuku / uříznou pilkou na železo protože je moc dlouhé) tak aby v tlumiči výfuku bylo zasunuto v délce maximálně 5-7 cm...optimání je 5.5 cm

8.) Jako další úpravu doporučují výměnu hnacího ozubeného kolečka za kolečko s 13 zuby, původní originál má 12 zubů

9.) výsledkem bude maximálka 43 km/h, motor poběží plynuleji a bude mít lepší zátah, prostě vyjedeš jakýkoliv kopec...Když jsem Babetu vezl na chalupu po generálce vyjel jsme kopec u Šťáhlav na Rokycansku a kdo to tam zná ví že je to kopec těžký

10) ten snímač zapalování jsem vyměnil za nový včetně ložisek, gufer a všech těsnění a Babča jede jako pila, v záběhu používám zelený olej Sunoco

11.) Vyčisti tlumič výfuku, vyber vložku a ty díry na zadní části vložky zvětši vrtákem maximálně o 1 mm v průměru... válec se bude lépe "vyplachvat"

rados

Použil jsem stejné úpravy a babetka jezdi skvěle

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]