Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Srouby u kola

Od: kukynak odpovědí: 7 změna:
Ahoj,prezouval jsem v servise no a dneska cc po 100 km jsem dotahoval...trosu se jich par pohybalo.Jen se chci zeptat,nemuze se uvolnit sam od sebe srub?nejsem buhvijaky silak,vic to nejde,zas se bojim,ze strhnu zavit...delal jsem to obycejnym klicem...jak poznam,ze je to vse ok dotahle?ne moc ne malo...diky.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fik
hodnocení

3x

Pozor,šrouby nemusíš dotahovat totálně na krev,není to vhodné. Po čase ještě zalehnou a povolit je potom je velmi obtížné. Šrouby u kol namažu grafitkou,prvně přitáhnu vzduchovou pistolí,až je auto na zemi,vemu normálně křížový klíč na kola a normálně utáhnu,žádný že bych na tom skákal nebo to jinak znásilňoval,prostě co utáhnu rukama abych se u toho nepodělal a to je všechno,nikdy v životě se mi žádné kolo nepovolilo.

Pokud nemáš cit a chceš mít jistotu,pro každé auto existuje údaj na jaký moment se utahují kolové šrouby,kup si momentový klíč,nastav na něm hodnotu a utáhni to tím..pak máš jistotu že je to utažené naprosto správně

 

hodnocení

1x

Nejlepší je použít momentový klíč,kde si nastavíte sílu utažení.

heureka.cz/...


doplněno 01.04.17 10:29:


 

isteron
hodnocení

1x

Ja mám v manuáli napísané, že po výmene pneumatík je potrebné po ubehnutí 50 km, znovu skontrolovať utiahnutie matíc.

 

vanad1*
hodnocení

1x

Utahovací moment je cca 120 Nm. Pro jednoduché určení to znamená, že šroub nebo matku lehce utáhnete a dotáhnete o jednu šestinu = o jednu plošku šestihranu. Můžet si to odměřit siloměrem. Na konci metrové trubky utahovací síla 12 kg.

 

fugass*
hodnocení

0x
Na netu je spousta tabulek s utahovacím momentem kol. Liší se to dost. Podle typu auta. Od 90nm do třeba 130ti. Ale utahovat na krev? Natáhnete štefty nebo šrouby, závity pak dostávají zabrat a povolit kolo po expertovi co na utažení jde celou svou váhou je někdy na palici.
fik

No často se stane,že to při povolování praskne,když nějaký expert skáče na klíči div se u toho nepo... No a to je potom srandy kopec a peněz taky kopec. Nedejbože když někde prorazíš pneumatiku,tak jsi totálně víš kde,protože to kolo prostě nesundáš.

Jj to jsem dělal na svém 1. a 2.autě-pak jsem utrhl šroub,odvrtalale šejdrem a jezdil jen s imitací šroubu než jsem se dokopal k výměně ložiska a náboje.stálo mne to jen nové ložisko a láhev rumu na dílknu skrz vylisování a nalisování ložiska.Od té doby-máznu olejem nebo LHM (to mám vždy v autě) a dotáhnu ještě na heveru při držení kola rukou,pak spustím a dotáhnu ještě rukou -většinou asi jen max 1 otočku a po ujetí 50-100km kontrola dotažení-od té doby není problém.Měním celá kola doma ne v servisu,tam jen pneu na discích.

dotáhnu rukou malou pákou a při povolení musím vždy vysunut na delší páku (výsuvný klíč na kola s dvojím ořechem-17 a 19mm)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]