Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nesvítí světlomet-závada ukostření?

Od: jak123® odpovědí: 8 změna:

Škoda Fabia...příteli přestala svítit žárovka světlometu. Vyměnil jsem mu ji za novou a nesvítila taky. Vodiče ve svorkovnici jsou pevné, bez známek poškození. Zasadil jsem do svorkovnice původní žárovku a při vkládání zpět do světlometu blikla, po definitivní instalaci a zajištění pružinami svítila. Obě vlákna. Následující den však nesvítí opět. Napadá mě, že není kvalitní kontakt na kostru. Fabii a její elektroinstalaci neznám, vlastnil jsem jen auta staré generace, tam člověk opravil skoro všechno. Poraďte, kde hledat závadu. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ SLUNÍČKOVÉ JARNÍ DNY !

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ja1
hodnocení

1x

fugass - Přepětí je dokola omílaný nesmysl, napětí soustavy je udržováno regulátorem nabíjení.

Problém praskajících žárovek ve Fábii spočívá v přehřívání žárovek, původně tato světla byla určena pro projektory, ale narychlo je upravovali pro použití s halogenkami, které se v tomto světle přehřívají - bylo to narychlo splácané a řádně nevyzkoušené (tak museli vydat "oficiální lži " o přepětí, proudovém nárazu a podobné bláboly)

 

fugass*
hodnocení

0x
Nikdy jsem neviděl auto kterému vy praskaly žárovky častěji než fabii. Je tam přepětí. Prodává se mezikus k patici žárovky a je to v cajku.

 

vykuk*
hodnocení

0x

Asi v únoru mi u Focusu přestalo jedno přední světlo svítit, tak jsem koupil novou žárovku a po výměně se nerosvítila :) Tak jsem vrklal s kabílky v patici a začla svítit i ta stará. Po pár dnech se to zase opakovalo a tak jsem vrklal ještě více a už to dva měsíce zase svítí, tak to neřeším. Když znovu začne, tak to teprve vezmu zámému na kontrolu.

asd1

To čekáš až ti to zhasne v noci? Nebo ještě líp až ti zahoří izolace drátů? ;) Někde máš zlomený drát nebo špatný kontakt. Kvůli takovýmhle píp hoří auta nejčastěji...

vykuk*

jak jsem psal, když to znovu začne, dám to automechanikovi. dle tvých obav bych asi z jedné zhaslé potkávačky v noci to měl odstavil mimo silnici, zavolal odtah a s majákama dojel do servisu, co?

asd1

Zas to nepřeháněj. Ale zase pokud víš, že tam je zlomený drát, špatný kontakt v konetoru atd., tak neni moc chytrý nechávat to tak. To zahoření izolace je obvykle z těchto důvodů - přechodový odpor = teplo, zapálí to izolaci a už to jede. Pokud hýbeš drátama a je to svítí - nesvítí, tak tam špatný kontakt je. Neni to paranoia, ale naprost reálná situace.

Auta hoří nejčastěji kvůli elektrice - 1) prošoupe se izolace = zkrat, ale ne tak velký aby shořela pojistka. 2) přechodový odpor (zlomený drát, vyhřátý konektor atd.) Chytne izolace kabelu a už to jede. Pokud to netípneš hned, tak ti nepomůže ani velký hasičák...

= nenechával bych to "až to zase zhasne", ale řešil bych to co nejdřív...

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Máte tažné zařízení? Často jsem potkával lidi s problémem se světly - problém byl ve zkratu v zásuvce TZ - při couvání bouchly do nějakého patníku a dráty se zkratovaly...

 

hodnocení

0x
avatar dabel

dělává to vyhřátej konektor co de do světla já bych ho vycvakl očistil mírně naohejbal kontakty prostříkl kontaktolem


doplněno 29.03.17 21:53:

základem je prohlídnout pojistky *palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]