Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda rapid

Od: vandab* odpovědí: 40 změna:

Zdravim,prosím o nějaké zkušenosti se škodou rapid 1,6 tdi. Nějak moc nenajedu,ale do TSI se mi nechce,protože mě každý od toho odrazuje. Spíš teda 1,6 TDI ...děkuji

 

 

40 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6*
hodnocení

2x

S malým nájezdem do 25tis km benzín..takže 1,2TSI...rapid nikdy netrpěl na problémy s řemenem protože je to auto, které bylo vyrobeno až po fabii, kde to opravili...

vandab*
hodnocení

ale když to tsi bude mít najeto 120 tis cca,tak kolik ještě vydrží to neví nikdo a asi to je risk.a pár mechaniku mi řekli,at se na tsi vyprdnu radši at si koupim tu 1,6 tdi i když málo najedu. Tak jsem z toho jelen

olitanyekodiese
Tsi s remenem najede klidne 250-300tisic v pohode. Je to jiz odzkousene. Ktomu nez budete mit hrbu 200t km tak jiz budete mit jine auto.
Mechos rad rekne ber olitaneho ekodiesla nejlepe bouraneho a stocene. Pak mu jdou ksefty do kapsy.
vandab*
Každý říká něco jiného asi podle zkušeností. Myslím automechaniky... Děkuji za názory všem
olitanyekodiese
Tdi neni srot , ale musi se snim jezdit delsi trasy. To neni motor do kaufu a zpet. Vypalovat dpf na dalnici , setrit nezahraty motor a mit v rezerve 20tisic , kdyby neco kleklo.
vandab*
A když jednou, dvakrát v týdnu pojedu s autem do práce to je cesta tam a zpět asi 60 km,tak se bude čistit ten filtr pevných částic atd..?

 

 

ffilip
hodnocení

1x

Spíše bych doporučil koupit octavii II. 1,9TDI 77kW pokud se původní majitel o auto staral tak vydrží dost. Navíc nemá DPF :)

fugass*
Jasná věc. A jestli najedete málo km, tak klidně benzin.
h0042*

Na motoru 1,9 tdi 77kw praskají ojnice-hlavně u kódu BXE.Do dvojkové oktávky bych určitě nešel,to jsou snad nejhorší motorizace.Podívejte kolik je 77kw na inzerátech...

 

fugass*
hodnocení

0x
Kolik ročně najedete? Prvotní problémy s TSI jsou už pryč. Vytahané řetězy a kultivovanost je už v cajku. Teda pokud koupíte auto nové. Sestra má golfa 1.2tsi 83kw tuším a jede to pěkně.
vandab*
hodnocení

moc nenajedu právě,vím že ten filtr na krátké trasy není dobrý,ale nikdo mi ještě neřekl co ty tsi vydrží až najedou třeba 250 tisíc. Chci auto tak do 220 -230 tisíc

fugass*
Správně to píše hOnz. Dnes je tsi s řemenem, ty první s řetězy se vytahovaly (i když by mely vydržet vic) a pak měl motor nevyrovnaný chod. Jestli najedete do 10-15tis ročně tak vemte benzin. Ono spotřeba je hezká věc, ale pak dát x tisíc za vstřiky, turbo, čerpadlo, egr... Benzínové motory mají taky turba...ale vše s jinými tlaky a vydrží víc.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
TSI klidne , ale s remenem.
To TDI tez neni vyhra , rado odchazi EGR , ktomu ma DPF a dalsi dieslovske blbosti. Neni to pro lidi co jezdi kratke trasy.
vandab*
hodnocení

pořád se rozmyšlím co za auto,bud octavia 2 nebo 3 a nebo rapid. ta octavia 3 je dražší co jsem koukal v naftě za 260 se dá sehnat...pořád nevím :)

fugass*
Zamyslel bych se nad nájezdem za rok. Octavie je poměrně žádané auto mezi zloději a také diesel v Oct.2 no nevim. 103kw verze umi dost pozlobit - hlava, egr, turbo, čerpadlo...
vandab*
hodnocení

chtěl bych tu 1,6 tdi 77 kw to jezdí suprově. Manželka má octavii 2...

Za 200t kc si kup dacii a budes jezdit. Auto nove , zadna ojetina typu oktavka. Stocenka , nabourana , jeste po firme , kdy tomu kazdy daval po prdeli...
Nikdo ti to neukradne , dacia je jednoducha.
doplněno 24.03.17 18:35: Kdyz chcete tu 1,6tdi tak si ji kupte. Jste prece rozhodnuty. Doufam ze aspon budete vypalovat dpf na dalnici , at tu pak neni tema kde sehnat nejlevnejsi egr a dpf.
vernon
Tak to raději tu Octávku. Od Dáčije tak leda Duster a to bych si ještě dost rozmýšlel. Seděl jsem v tom, je to auto technicky o 10 let pozadu (kromě motoru, ten je 5 let pozadu), a interiér slepenec různých Renaultů...
Ano myslim dustra. To auto pojezdi a oktavka z bazaru je jeste vetsi slepenec aut , historie buhvi jaka , stocenka a v benzinu pouzitelne snad 1,6 a 2,0 atmosfera. Tsi jen s remenem. Atmosfery 20roku stare motory a po najezdu 150t km zacne zrat olej jak olejnicka.
TSI neni spatne , ale jen s remenem a to jsou predrazene kusy...
Jinak rapid to je lowcost oktavka , asi jak ta dacia od renaultu.
vernon
Interiér Rapidu vypadá normálně, dospěle. Interiér Dusteru ne... Z nového Rapidu nemáš pocit že sis koupil roky starou ojetinu, s Dusteru ano...
Ale vnější dizajn Dusteru je solidní, je to docela pěkné auto.

 

hodnocení

0x
1.Motory TSI jsou od zvětšení řetězu v červnu 2011 spolehlivé. Rapid přišel v roce 2012 čili on má vždy spolehlivou variantu motorů TSI.
2. 1,6TDI (zvlášt se 77kW) jede jako drak a spotřebu má 5 litrů. Ovšem vstřiky, EGR, turbo a filtr PDF stojí balík. Pokud najedete aspoň 30tkm ročně nebo vyděláváte za pomocí auta( jako obchoďák atd), proč ne. Jinak mi diesel nedává smysl po stránce ekonomické.
3. 1,2TSI se 77 kW jezdí v klidu za 5,5 litru, proto je nafta vhodná jen na dálniční přelety nebo více km. Má 6° převodovku ( narozdíl od slabší varianty se 63kW).
1,6tdi jede jako drak? To je chciple auto.
1,2tsi s inovovanym retezem? Staci projit forum skodovky a nevyresili nic , furt se to natahuje dal , je to retizek tak kolem krku na noseni. Proto pak v klidu presli na ten remen.
Tsi rozhodne pouze s remenem.

 

fik
hodnocení

0x

Pokud málo najedeš,do nafty bych nešel. DPF filtr pokud to občas pořádně neprojedeš,rychle se zanese a jeho výměna je velmi drahá. Prostě další ekovolovina,jaký má smysl že to zadrží pár sazí když se to pak stejně musí vypálit.

TSi už je údajně celkem odladěný a pokud toho moc nenajedeš,mohlo by to vydržet

vandab*
hodnocení

jde o to,že když koupim octavii 1,4 tsi za 200 tis tak bude mit tak 150 tis najeto a co pak vydrži to tsi se bojim a nikdo asi s větším nájezdem nemá zkušenost. to mi ještě nikdo nenapsal

fik

Jde o to aby jsi koupil TSi s řemenem. To by pokud koupíš auto s garantovanými kilometry,taky mohlo ještě sloužit

 

vanad1*
hodnocení

0x

Není v nákladech podstatný rozdíl mezi benzínem a dieselem. Současné benzínové motory trpí neskutečným zakarbonováním motoru a je to oficiálně uznávaná vada.

Není tedy 100 % jisté, který motor je lepší. Co člověk to názor. Jisté je jen to, že dnešní motory řeší ekologii na úkor peněženky majitele auta a výrobcům je to lhostejné. A to je 100% pravda. Výměna filtru pevných částit je drahá pouze ve značkovém servisu. Jinak je jeho cena kolem 6000 Kč -+.

vandab*
To jako fakt stojí filtr pevných částic okolo 6 tisic? Mě jeden mechanik psal že bych dal asi 20-25 i z práci. A je nějaká replika filtrů pevných částic?
fik

Samozřejmě jsou i repliky,velká neznámá nebo spíš známá je ovšem otázka jejich výdrže. Ono jinou cenu dáš za filtr v autorizovaném a jinou cenu v neautorizovaném servise. V autorizovaném si nechají každý prdnutí velmi dobře zaplatit

vandab*
Teď mi říkal kamarád, že si nechal vyměnit filtr pevných částic na Focusu dvojkovem a stálo ho to 14. Prej je to nějaká lepší replika,tak nevím jestli to je zhruba stejný u Octavii
Filtr pevných častic na Škodu Octavia III 1,6 TDI stojí v originále 44 987 Kč.
doplněno 27.03.17 16:21: Nutno říct, že 400 000 km běžně vydrží. Což nevím jestli by to levná druhovýroba zvládla taky. Přesvědčen o tom moc nejsem.
fugass*
Vydrží pokud se jezdí tam, kde se může regenerovat. Což ve městě moc nejde.
vanad1*

 

hodnocení

0x
avatar michalbc

Manželka má Fabii 1.6 TDI rok 2012 a najede za rok cca 3000 km.Prakticky denně 4 km ráno a pak 4 km odpoledne do školy, nákupy, nějaké výlety...

O filtru DPF a vůbec o nějaké jiné závadě zatím vůbec není žádné známky, takže pokud by byl fitr háklivý na krátké trasy, tak už by se za těch 5 let min ozval...

fugass*
A kolik máte najeto? Ono to je prvních 5, 6, 7, let vše v pořádku, ale to se může změnit. Nebo máte štěstí a vše je ok. V práci máme 2.0 tdi golfa 5. A kolikrát ten už stál. A to má jednoho řidiče bobsona.
jajajaja
Ale nebojte ono se to ozve.
Ekodiesel a jezdit snim 4km sem a tam? A za rok najet 3tisice km? Proboha proc ho takhle nicit? Odejde DPF a EGR hodne rychle. Tyhle km se s dieslem jezdi za mesic a ne za rok. Nevidim zadnou vyhodu s takovym najezdem a stylem mit diesel.
Radim ho protahovat po dalnici , aspon ten dpf sem tam vypalit.
doplněno 28.03.17 05:32: Ano zatim se to neozvalo , neb za 15tisic km se neozve. Ale normal dpf s jizdou jak ma vydrzi cca 150-200tisic km u vas treba 30tisic km. Ale jak rikam , s vasi jizdou si nikdo nekupuje diesel. Na to staci htp.

Já nevím, kde berete stále iluzi o tom, že po tolika daných kilometrech se musí DPF pokazit.

Jak vidím, tak vše funguje jak má.

Navíc auto je splacené a do 2 let se kupuje nové.

Účel splnilo, prodejní cena u tohoto vozu a motoru ve výbavě elegance vysoká, tak na co HTP?

Rada pro kupujícího.

Vůbec bych se těchto systému v novějších autech nebál.Starší diesely si s DPF opravdu moc nerozuměly a ty novější už jsou v této oblasti daleko propracovanější.

TSI rozhodně nebude o moc lepší.I když řemen sice vyřešil některé problémy řetězu, zůstal zde nevyšený problém přímovstřiku a tím danému karbonování hlavy ,ventilu...To tu už nikdo nezmiňuje a každý se upoutává jen na informace z internetu místo vlastních zkušeností.Takové odpovědi nemají ale žádnou váhu pro rozhodování...

dorobik

To jsou zkušenosti lidí.

Zajdi si do autosalonu a zeptej se technika někde vedle, jestli se jim někdy stává, že nové auta mají problém již v záruce s DPF. A mohu ti říci, že skutečně i vozidla rok stará již mají problém.

Ty máš Fábii 1.6 TDI pouze rok a najedeš dle tebe 3tis km. To je tak krátký čas a tak málo kilometrů, že tvá zkušenost je nic neříkající. Tohle najezdí má manželka pouze na kole.


doplněno 28.03.17 11:09:

Někdo tady nemluví pravdu. :)

poradte.cz/...


doplněno 28.03.17 12:32:

Ano škoda mluvit, když tu někdo lže. :-P

Já nemusím nikde chodit, píše vlastní zkušenosti po 5 letech provozu s ročním nájezdem 3000 km

Škoda mluvit.

Prostě tazateli o radu.

Vůbec se DPF neboj a jdi do 1.6 TDI..

dpfjehnus
Vy mate dost. Najede 3tisice km za rok s dieslem.
Tohle najezdi lidi za jeden mesic. Takze za rok najezdi 12x vice nez vy a budete tady rikat kecy o dpf. No mazec. Kdyby nebyl s dpf problem tak se o tom vsude nepise. Vsude kde prijdete na fora tak se resi dpf.
Ktomu banda za 5roku provozu auta najede klidne pres 200tisic km. A to uz pak vypovida neco o aute. Ne vase jizda. Na vasi jizdu staci kolo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]