Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Souběžné odbočování ve více jízdních pruzích

Od: pavel12* odpovědí: 19 změna:

Zdravím všechn, prosím o radu. Jedná se o tuhle situaci: imagebam.com/... Pravidla silničního provozu nepřikazují do jakého pruhu se zařadit, v případě, že obě vozidla se budou chtít zařadit do pruhu č. 2 a dojde ke kolizi, kdo je viník a proč? Děkuji. :)

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar axus

Asi bych vychazel z paragrafu 12, odstavec 6).

Ridic prejizdejici mezi pruhy zleva nesmi ohrozit ridice prejizdejiciho zprava. Tedy ten vlevo by sem mel drzet co nejvice vlevo, dokud si nebude jisty, ktery jizdni pruh ten v pravo pouzije a ze ho pouzitim prostredniho pruhu neohrozi.

I v praxi je to bezpecne. Proste se drzim vlevo tak dlouhou, dokud si nejsem jistej, co ten druhy udela. Do uplne krajniho pruhu vlevo se ten druhy urcite nepohrne, takze sme oba v bezpeci.

Axusi, ano, tak je to tam uvedeno..

přeji hezký víkend

Mýlíte se, jízda křižovatkou a jízda v pruzích jsou dvě různé věci.

pavel12*
hodnocení

Děkuji za reakci, ale řekl bych, že mnou popsaná situace není jízda v jízdních pruzích. Vámi popsaná situace by nastala, kdyby byly už zařazeni do jizdních pruhů.

Nevim, zda se teoreticky mylim, to Ty jiste vis lepe, ale co vim jiste je, ze prakticky sem takhle jeste nenaboural. Nikde netvrdim, ze jizda v pruzich popisuje spravny postup pro jizdu krizovatkou, ale ze to jde na danou situaci bezproblemove naroubovat tak, aby nedoslo ke kolizi. Konec koncu, i krizovatka ma pruhy. To, jestli odbocuji nebo jedu primo nic na jizde v pruzich nemeni.

 

hodnocení

2x

Pokud nejsou čáry i v křižovatce, není to nijak určeno. Díra v zákoně ..

 

momo*
hodnocení

1x

Dobrý den. Hnědý do trojky, modrý do dvojky. Jestli chce hnědý do dvojky tak až pak při souběžné jízdě. M.

pavel12*
hodnocení

Dobrý den, děkuji za odpověď. Můžu vědět z čeho vycházíte? Je to někde uvedeno v zákoně? Děkuji. P.

mot
ja byt modry, tak jedu urcite do jednicky...
mnd®

Dle toho nákresu se přes nájezd do ,,dvojky,, zpět na ,,jedničku ,, nedostanete.Takže vytlačíte toho druhého do ,,trojky,, . Vy umíte takto dle nákresu zabočit bez nájezdu do jiného pruhu bez přejetí obrubníku/lidí?

Souběžné odbočování ve více jízdních pruzích
ronyx*

Modrý do 1, hnědý do 2, 3 může (a většinou i je - už sem takových pár křižovatek viděl) určena pro auta přízdějící z protisměru a odbočující doprava.
Tzv. zlomit auto okolo obrubníku do pravého úhlu možné většinou je (stačí jet pomaleji a pak rychle otočit volantem), pokud to z nějakého důvodu není možné - řidič to neumí (nemá odhad), má dlouhé auto, má auto s vlekem, selský rozum velí necpat se do toho levého pruhu (modré auto), ale jet v pruhu pravém (jako hnědé auto) a využít možnost nadjetí si "do prázdna" - pruh 3 s tím, že pokud tam někdo pojede, tak mu musím dát přednost (nemůžu ho tam zavřít k obrubníku).
Když už se náhodou stane (důvodů, proč se tak stát může je mnoho), že přesto skončím s dlouhým autem (případně soupravou) v tom pruhu jako modrý a musím najet do jedničky, tak si v té křižovatce místo na to nadjetí (abych nepřejel zadkem obrubník či lidi na obrubníku) prostě udělám. Jak? Celkem jednoduše. Použiju na to psychologický efekt a trochu zkušeností. Psychologickým efektem myslím to, že když už si někdo takhle potřebuje nadjet, je většinou větší a delší, tzn. že se od něj raději všichni drží dál (když v tom levém bude (extrémní příklad) nákladní Tatra, běžný řidič si od ní drží odstup, protože škrtnutí si o tu Tatru znamená pro Tatru max odřenou barvu, pro osobní auto většinou vrakoviště). Zkušenosti pak v tom, že nechám odjet první auto v pruhu hnědého a zařadím se napůl za něj. Zbrzdím tím sice hnědé auto, ale jeho řidič většinou velice rychle pochopí, že dozadu za roh auta nevidím a že když se mne pokusí zavřít na obrubník, bude mít třeba nabourané auto (se svojí spoluvinou).
Samozřejmě tohle o nadjíždění platí pro auta typu dodávka a větší - když si takhle začnete nadjíždět s nákupní taškou typu Fiat Punto, koledujete si o to, aby vás někdo naboural, protože s malými auty to nadjíždění potřeba prostě není a nikdo s ním nepočítá.


doplněno 18.03.17 21:42:

Po vašem doplnění taky doplním
Samozřejmě, že je lepší počkat, co ten s tím osobákem udělá, protože u té nákupní tašky se dá předpokládat za volantem kdokoli (myšleno tím kvalita řidiče), kdežto u většího auta (dodávka +, SUV je často stejně nevyzpytatelné jako malý osobák) se dá předpokládat určitá zkušenost řidiče, ale taky každý rozumný řidič ví, že s většími auty je neradno se prát (přetlačovat).

mnd®

*ua**slunce* konečně někdo kdo to chápe.

mot
ano umim. pokud vy ne, tak doufam ze vas nepotkam na ceste.
mnd®

mot: Když budu modrej tak mi dejte školení - jak se s autem dá odbočit do pravého úhlu vlevo bez najetí do pruhu č.2 a neohrození nikoho na tom rohu či najetí na obrubník? Vy to umíte odbočovat do pravého úhlu? Rád se nechám poučit.

Takže otázka pro mot: jak se odbočuje správně do pravého úhlu bez najetí si do jiného pruhu a nesmí se žádným kolem najet na obrubník.Žádná část auta se nesmí dostat do pruhu,,2,, a ohrozit nebo omezit vedlejší stejně odbočující vozidlo .

mot
pokud to berete presne podle toho nakresu a nejste schpen si to predstavit v realnem svete, tak mate pravdu. neni to mozne...
PROTOZE JSOU TO JENOM CARY NAKRESLENE V MALOVANI A NEJSOU TO REALNE AUTA!

 

mnd®

Ano,máte pravdu.Když to trochu upravím,tak už se to projet dá.Ale tazatel dal svůj obrázek a v něm se to projet bez najetí do druhého pruhu nedá.REÁLNÁ AUTA JSEM V MALOVÁNÍ JEŠTĚ NENAŠEL.


doplněno 18.03.17 21:29:

Jinak těchto podobných křižovatek je spousta - Brno,Litomyšl,Česká Třebová,Moravská Třebová,Jablonné nad Orlicí,Polička atd atd.Těch měst mám projetou spoustu jako dovozce léků.Dovedu si tedy představit jak to na té křižovatce může vypadat.Kdo je víc - já v dodávce nebo řidič v osobáku? - někdy je lepší počkat co ten osobák udělá a kam se zařadí.Ono je to spíš o ohleduplnosti než si něco vynucovat velikostí auta a troubit na každého vola jak v Egyptě.

Souběžné odbočování ve více jízdních pruzích #2

 

vykuk*
hodnocení

1x

Kdyby takhle byly jen dvě auta, tak se nikdy nedržím poblíž jiného, bud přidám a nebo se držím dále od něj a hlídám si, kam pojede. Určitě se nebudu cpát do nějaké riskantní situace, i kdych byl v právu.

Když by odbočovaly kolony , tak by se držely ve svých pruzích a přejíždělo by se až pak dále na rovince.

Nebo si pořiďte pořádnýcho offroada (Hummer) a dobrého právníka a můžete jezdit jak se vám bude chtít.

Pokud nejsou v křižovatce čáry,MUSÍ se řidič hnědého vozidla při projíždění křižovatky držet vpravo, zařadit do pruhu č 3 a po projetí křižovatky se jízda řídí pravidlem "jízda v jízdních pruzích".Jenom tak na okraj,na obrázcích jsou špatně nakreslené šipky na vozovce,kdyby řidič v levém pruhu jel rovně,došlo by ke kolizi.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Ale je to upraveno v zákoně, je to jízda v pruzích. Teď ho u sebe nemám, ale určitě to tam je. Jedná se o souběžnou jízdu.

V případě nehody se bude řešit, kdo do koho narazil, kdo měl dát přednost tomu druhému. Určitě nedojde k teoretické situaci, že vozidlo pojedou na milimetr přesně souběžně. Jeden bude rychlejší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]