Nejste přihlášen/a.
Výhoda LPG je ta,že je snad všude kde i benzín či nafta a totéž je nevýhoda CNG -je docela málo čerpaček na CNG.
Pokud ale jste např Prostějovák či z Českých Budějovic tak tam bezproblémů natankujete i CNG (v Budějkách nevím kde,v PV pak na FTL/býv.ČSAD-hooodně jejich busů jezdí na CNG)
Pokud jde o zástavbu-oba pohony jdou jak do benzínových auta tak i do naftových,ale LPG v naftě v česku propadlo, a CNG je cca2x dražší než udělat zástavbu LPG.
Těžko srovnávat, když něco člověk nezná. Najde se asi hodně málo ridiců se zkušenosti s obouma systémy. Takže jen moje zkušenosti s LPG. Náklady na palivo na km přibližně poloviční. Nepatrně zvýšené náklady na Technickou prohlídku - jednou za dva roky musíte mít revizi na tlakovou nádobu, a emise nejen na benzín ale i na LPG. předpokládám, že u CNG to bude stejné. Nádrž má životnost 10let, takže jednou za deset let výměna nádrže. U LPG za cca 3-6tis. podle velikosti. U CNG je silnostěnná nádoba, je těžší a asi tedy i dražší. MYSLÍM že termín výměny bude stejný. U CNG malá(menší) dostupnost čerpacích stanic. V ČR. Jak v cizině nevím. Je potřeba počítat občas s čištěním filtru na LPG. Spíš než pravidelně, tak tehdy, když natankujete zasviněný plyn.
Kdo se bojí mít za zadkem atomovku, tak pouze uvádím, že tlak v nádrži s LPG je asi 10barů, u CNG je to asi 100barů. (Pro představu ve vovovodu je přibližně 6barů)
CNG má při stejném objemu nádrže menší dojezd než LPG, čerpaček je málo, v ceně není téměř rozdíl.
CNG je fajn pro velké firmy, které mají vlastní plničku a je to rádoby čistý zdroj energie, což je dneska děsně populární :D
no pozor.. ta cena platí možná když si ten plyn někde šmudlíš... ale jak se ted dívám na net, benzina u nás má CNG za 23,50.. na jiných to neni o moc lepší...asi jak říkáš.. populární by to mohlo být u firem.. z mého pohledu je naprostý nesmysl to cpát do stareho auta a v novém origo systém je otázka..
ahaa, tak to jsem netušil. pravě mi to přišlo divne.
Na LPG jezdím od roku 1992. Naprosto bez problémů a dá se hodně ušetřit. Náklady na km jsou přibližně poloviční. Je to i bezpečné - prý i bezpečnější než benzin. Všude jsou ventily, které při prudké změně zastaví plyn, nádrž je "dvojitá", takže i proražením se nic moc nestane. Pokud však jste sportovněji založený, tak jezděte na benzin. Je to pro kliďase, auto je línější ( pravda, zkušenosti se vstřikem plynu nemám ), ale o LPG nebo CNG se asi závodník nezajímá. Mám kamaráda, automechanika a ten má ve svém servisu nápis : BENZIN PATŘÍ DO OSOBÁKU, NAFTA DO NÁKLAĎÁKU, PLYN DO SPORÁKU.
U svého auta jsem uvažoval o LPG, což mi ve firmě repasující hlavy motorů moc nedoporučují. U plynného paliva je vyšší teplota spalování, čož docela slušně likviduje ventily motorů. Sedla jsou bez nějakých problémů. Čím vtší objem motoru, tím by měly být i větší ventily. To ale u 16 V techniky už také není pravda. Životnost flašky je 10 let. Každý rok revize plynového zařízení, co 2 roky emise na benzín a zvlášť emise na LPG. Cena přestavby u 4 válce je asi za 22000 bez přimazávání. Příliš mnoho komplikací.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.