Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LPG nebo CNG?

Od: sideralis odpovědí: 13 změna:
Ahoj,
přemýšlím o koupi ojetého auta a chtěl bych šetřit za spotřebu. Takže se dívám po LPG nebo CNG. Ale netuším, který z těchto dvou alternativních paliv zvolit. Prosím o zkušenosti, výhody, nevýhody srovnání a tak dále. Předem děkuji.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

danys*
hodnocení

0x
To je jak by ses zeptal jestli sedan nebo kombi
doplněno 15.03.17 21:45: Mel jsem Cng ted mám LPG. Jde pouze o to jaký auto kdo chce. Osobně bych šel klidně do Octavie Cng, nicméně úplně nové. Po zhruba 100k km bych měnil. Kartu Cng stačí vyřídit u jedné společnosti pak lze tankovat všude na fakturu. S cerpackama jsem problém neměl, vždy jsem nějakou mel v dosahu, cena se ale dost liší.
Přešel jsem na LPG pouze z důvodu hodne výhodné ceny LPG u nás ve firmě.
doplněno 15.03.17 21:47: Jinak životnost Cng nádrží je 20let, co 5 let se dělá tlaková zkouška a co 2 roky zkouška těsnosti systému cng.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Kvuli vice pump mam radeji LPG.
Ale kazda typ ma sve + a -
doplněno 15.03.17 20:59: Pozor u dost cerpacek cng musite mit tu jejich kartu a platite pak fakturou.
doplněno 15.03.17 20:59: A kdyz tankujete nekde , kde tankujou i busy tak si klidne pockate desitky minut.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Výhoda LPG je ta,že je snad všude kde i benzín či nafta a totéž je nevýhoda CNG -je docela málo čerpaček na CNG.

Pokud ale jste např Prostějovák či z Českých Budějovic tak tam bezproblémů natankujete i CNG (v Budějkách nevím kde,v PV pak na FTL/býv.ČSAD-hooodně jejich busů jezdí na CNG)

Pokud jde o zástavbu-oba pohony jdou jak do benzínových auta tak i do naftových,ale LPG v naftě v česku propadlo, a CNG je cca2x dražší než udělat zástavbu LPG.

 

nikdo*
hodnocení

0x

Těžko srovnávat, když něco člověk nezná. Najde se asi hodně málo ridiců se zkušenosti s obouma systémy. Takže jen moje zkušenosti s LPG. Náklady na palivo na km přibližně poloviční. Nepatrně zvýšené náklady na Technickou prohlídku - jednou za dva roky musíte mít revizi na tlakovou nádobu, a emise nejen na benzín ale i na LPG. předpokládám, že u CNG to bude stejné. Nádrž má životnost 10let, takže jednou za deset let výměna nádrže. U LPG za cca 3-6tis. podle velikosti. U CNG je silnostěnná nádoba, je těžší a asi tedy i dražší. MYSLÍM že termín výměny bude stejný. U CNG malá(menší) dostupnost čerpacích stanic. V ČR. Jak v cizině nevím. Je potřeba počítat občas s čištěním filtru na LPG. Spíš než pravidelně, tak tehdy, když natankujete zasviněný plyn.

prazskejpepik*

revize LPG zařízení je jednou za rok, nebo po ujetí 10tis. km. pokud tím myslíte i revizi tlakové nádoby. ta se předpokládám zvlášť nedělá. tak to dodržuji já

 

prazskejpepik*
hodnocení

0x

cngplus.cz/...

do staršího bych už asi s LPG nešel.

Akorát mi uchází ta ohromná výhoda oproti lpg... Ja bych to viděl tak, ze pokud nove auta, tak origo cng. Pokud starší tak lpg.
hubas*

Kdo se bojí mít za zadkem atomovku, tak pouze uvádím, že tlak v nádrži s LPG je asi 10barů, u CNG je to asi 100barů. (Pro představu ve vovovodu je přibližně 6barů)

CNG má při stejném objemu nádrže menší dojezd než LPG, čerpaček je málo, v ceně není téměř rozdíl.

CNG je fajn pro velké firmy, které mají vlastní plničku a je to rádoby čistý zdroj energie, což je dneska děsně populární :D

no pozor.. ta cena platí možná když si ten plyn někde šmudlíš... ale jak se ted dívám na net, benzina u nás má CNG za 23,50.. na jiných to neni o moc lepší...asi jak říkáš.. populární by to mohlo být u firem.. z mého pohledu je naprostý nesmysl to cpát do stareho auta a v novém origo systém je otázka..


doplněno 16.03.17 19:56:

ahaa, tak to jsem netušil. pravě mi to přišlo divne.

hubas*

Jenomže CNG se prodává na kilogramy, což odpovídá necelým 2l LPG.

vernon
Tlak CNG po natankování je 200 Bar...
Na CNG má motor o cca 20% nižší výkon než na benzín, na LPG je výkon prakticky stejný jako na benál.

 

hodnocení

0x

Na LPG jezdím od roku 1992. Naprosto bez problémů a dá se hodně ušetřit. Náklady na km jsou přibližně poloviční. Je to i bezpečné - prý i bezpečnější než benzin. Všude jsou ventily, které při prudké změně zastaví plyn, nádrž je "dvojitá", takže i proražením se nic moc nestane. Pokud však jste sportovněji založený, tak jezděte na benzin. Je to pro kliďase, auto je línější ( pravda, zkušenosti se vstřikem plynu nemám ), ale o LPG nebo CNG se asi závodník nezajímá. Mám kamaráda, automechanika a ten má ve svém servisu nápis : BENZIN PATŘÍ DO OSOBÁKU, NAFTA DO NÁKLAĎÁKU, PLYN DO SPORÁKU.

 

vanad1*
hodnocení

0x

U svého auta jsem uvažoval o LPG, což mi ve firmě repasující hlavy motorů moc nedoporučují. U plynného paliva je vyšší teplota spalování, čož docela slušně likviduje ventily motorů. Sedla jsou bez nějakých problémů. Čím vtší objem motoru, tím by měly být i větší ventily. To ale u 16 V techniky už také není pravda. Životnost flašky je 10 let. Každý rok revize plynového zařízení, co 2 roky emise na benzín a zvlášť emise na LPG. Cena přestavby u 4 válce je asi za 22000 bez přimazávání. Příliš mnoho komplikací.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]