Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1,9 TDI volnoběh

Od: venca11* odpovědí: 9 změna:

Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem jsou u Fabie 1,9 TDI PD 74 kW s kódem motoru ATD řízeny volnoběžné otáčky? Je u tohoto motoru kvůli řízení volnoběžných otáček také škrtící klapka jako u benzínových motorů nebo je tady ten volnoběh řešen jinak?

Jakým způsobem se přenáší signál o poloze plynového pedálu, aby motor po sešlápnutí pedálu zvýšil otáčky? Je to také napojeno na škrtící klapku, která reguluje dávku vstřikovaného paliva nebo se ta dávka paliva po sešlápnutí pedálu plynu reguluje jiným způsobem? Děkuji za odpověď

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

adi*
hodnocení

0x

Dobrý den. Volnoběžné otáčky jsou řízené množstvím paliva vstřikovaného vstřikovačem. U plynového pedálu je poenciometr, ten je propojen s řídící jednotkou motoru, řídící jednotka ovládá vstřikovače. Klapku diesel nemá.

vanad1*

Volnoběh není řízen od plynového pedálu ale nastavením patřičných hodnot v ŘJ.

vernon
Jen tak mimochodem, tyhle motory klapku v sání mají, ale slouží jen jako "chcípací", je díky ní kultivovaný doběh motoru, netřese s sebou...
Třeba motor 1.9SDI ji používá i za chodu motoru, aby se přes EGR ventil do sání lépe nasávaly výfukové plyny.

 

venca11*
hodnocení

Doběh motoru je kultivovaný, ale při startování se stane, že motor sebou zatřese a také se mi stalo, že při ranním startu se někdy motor zatřásl více. Je to normální?

vernon
Při startu ano. I při chcípnutí se to někdy může stát, ta klapka jenom tento efekt snižuje, aby to nemlátilo s celým autem.

 

johan12
hodnocení

0x

Mám Fabii 1,9 TDI 74 kW s kódem ATD s najetými 254 tis. km a když stojím třeba v hustém provozu v koloně na volnoběh a mám zapnutou klimatizaci, stává se, že zakolísají volnoběžné otáčky. Projevuje se to tak, že motor normálně běží na volnoběh a najednou je cítit lehké cuknutí a ručička otáčkoměru lehce poklesne pod hodnotu volnoběhu a během asi 2 sekund se zase vrátí na hodnotu volnoběhu, motor běží normálně a po nějaké době se to kolísání volnoběhu zase opakuje, takže když třeba stojím v koloně delší dobu, během stání na volnoběh dojde i několikrát k výše popsanému zakolísání volnoběhu. Při vypnuté klimatizaci to kolísání nějak nepozoruji, možná otáčky kolísají také, ale asi to nebude tak výrazné, nejvýraznější je to právě při zapnuté klimatizaci. Je to kolísání volnoběhu normální nebo je to nějaká chyba? Může být při těchto najetých kilometrech třeba už horší vačka nebo některý vstřikovač? Jak se vlastně projevuje u tohoto motoru opotřebená vačka? Děkuji za radu

 

johan12
hodnocení

0x

Poradíte, čím může být způsobeno to kolísání otáček na volnoběh? Mám obavy, aby to nebylo něco vážnějšího

 

hodnocení

0x
avatar dabel

Johan 12 - já bych řek že je to normální stav při puštěný klimatizaci neb klima zapíná a vypíná dle dosažené teploty uvnitř vozu

no a jak kompresor klimi zapne mírně poklesnou otáčky a hned se to srovná -ten kompresor při rozběhu prostě sebere motoru kapku výkon a projevý se to mírným poklesem otáček

vernon
Je to přesně tak. Tyto klimy nemají kompresor s regulací množství chladiva a tak cyklicky zapínají a vypínají kompresor.
Ale pozor! - to platí jen u Climatronicu a Climaticu, u klasické s tlačítkem A/C k tomu docházet nesmí, znamenalo by to závadu ve výtlačné větvi kompresoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma klapka do vyfuku

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]