Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zjistil jsem, že mi praskl chladič. Podle toho co jsem pozoroval je to na místě, na které poukazuje přiložená fotografie. Jelikož jsem student, tak se mi nechce zrovna moc kupovat nový. Předpokládám, že je problém ve spoji hliník/plast. Tak mě napadlo, jestli by bylo možné chladič očistit ( místo kde protéká je koroze ), odmastit a pak zadělat díru nějakým tepelně odolným epoxidem, případně ještě překrýt vysokoteplotním silikonem. Původně jsem přemýšlel jen nad silikonem, ale myslím si, že by se časem uvolnil vlivem tlaku. Nad různými utěsňovači jsem také přemýšlel, ale nejsem si jistý jak by to v tomto případě fungovalo a někde se upozorňuje i na možnost ucpání kanálků v motoru.
Předem děkuji za odpovědi.
Možné by to samozřejmě bylo. Problém je v tom, že epoxyd na tom plastu nebude držet, silikon možná jo, ale každopádně takhle zflikovaný chladič je docela časovaná bomba, která se projeví přesně v souladu se zákony páně Murphyho v nejnevhodnější okamžik. Takže se může lehce stát, že zůstanete stát s nepojízdným autem v noci v dešti a ještě budete děkovat bohu za laskavost, že jste nekousl přehřátý motor.
Já bych do toho tedy nešel, kupte chladič a je to vyřízený.
Taky nedoporučuju lepit,jak psal kolega,takovýhle časovaný bomby vybouchnou v dobu kdy auto nejvíc potřebuješ,nebo jsi někde hodně daleko. A bez chladiče jsi vyřízenej,to můžeš auto tak maximálně odtáhnout. V soustavě máš tlak,ta praslina se může kdykoliv rozšířit,lepidlo přestane těsnit a zase to bude týct. Nebo to praskne úplně a jsi rázem s nepojízdným autem.
Radši koupit třeba i nějakou čínskou šunku,co mě překvapilo tak chladiče VIKA jsou narozdíl od jejich ostatního sortimentu celkem uspokojivé. A i když to nevydrží jako originál,tak určitě lepší než jezdit s pocitem a rizikem že můžeš kdykoliv dojet
Na nějaké lepení zapomeňte. Přiděláte si jen další starosti. Chladič je velmi tepelně namáhaný a změny teploty probíhají poměrně rychle, navíc je v chladiči docela slušný tlak. Dlouho to držet nebude. Jakékoliv lepení je vhodné pouze jako provizorní oprava v nouzi. Mimo to epoxi na hliníku moc nedrží, o většině plastů ani nemluvě. Nejrozumnější (a výhledově asi i nejlevnější) je chladič nový, případně z vrakáče.
Před mnoha lety mi začal téct chladič u Aerovky. Tehdy jsem potřeboval rychlé utěsnění, které vydrží pár dní. Pomohla velká plnotučná hořčice . Taky pomáhala melta (náhražka kafe). Ovšem u dnešních chladičů bych tenhle způsob opravy rozhodně nedoporučoval. Stejně jsem po těch pár dnech chladič opravoval definitivně, jenže tenkrát byly chladiče mosazné a daly se celkem snadno zaletovat.
Nevím zda-li by zafungovalo lepidlo z odkazu co dal a písnul p.Vanad.Za zkoušku to stojí neboť v takovém to místě úniku nepomůže utěsňovač chladiče či chladicí soustavy.Maximálně tak melta jak jśem četl na nějakém fóru a co se kdysi používalo,což bych zase do dněšních ,menších chladičů ,z pohledu chladičů z éry Garantů,škodovek řady 1000 a Zetorů 25A a K nebo Super a starších asi nedal!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.