Nejste přihlášen/a.
Dobry vecer,
chtel bych se o Skodu 120 postarat co nejlepe,kdyz bych zacal pouzivat 100 oktanovy benzin od OMV,ktery zaručuje čistění motoru ,stane se něco dlouhodobe? Přísady olova bych používal nadále samozřejmě.Nechci ji ublizit . Děkuji za názor
Nevidím jediný důvod, proč do tohoto auta používat 100 oktanový benzín. Co by měl všechno vyčistit? Neucpe to potom karburátor?
tak saci ventily pri dlouhodobejsim pouzivani,karburator a nemelo by se tam nic usazovat potom.Taky by to mohlo pak malinko líp jet s tím 100 oktanem,ale o to mi nejde.Auto s emoc nepouziva tak sem myslel,ze by to mohla byt i dobra konzervace cele palivove soustavy
Pokud málo jezdí tak smysl by měl benzín bez biosložek (co vim tak to jsou některé vysokooktanové benzíny). Samotné oktany jsou k ničemu a tenhle motor je nevyužije. Další aditiva co tam jsou neuškodí, je možné že nějaký druh usazeniny uvolní rychle a pak by mohly něco ucpat...
Dal bych benzín bez biosložky nebo normální benzín a přidal VIF, ten trochu prolouží skladovatelnost benzínu (a to nejdřív v malém množství - kvůli postupnému uvolňování usazenin). Samo + aditiv místo olova.
Zas nedávej perly sviním
Zdravím,
předem upozorňuju, že 4T motory nikdy nebyl mou vášní (jsem na 2T motory), ale pokud si pamatuju (a na 2T motorech to odzkoušeno mám), tak změna paliva co se počtu oktanů týká vždycky vyžadovala i příslušně upravené seřízení motoru, jinak to ten motor spíš zabíjelo (hlavně co se výkonu týká, ale i třeba startování, spotřeby apod.) než aby mu to nějak prospělo.
Takže bych doporučil pokusit se sehnat starou literaturu co se týkala úprav motoru pro závody a tam zjistit, co s čím a kdy hraje, co má jaké výhody a nevýhody a podle toho si dovodit, jestli je lepší jezdit buď na klasický nebo na "lepší" benzin.
A ještě jednu poznámku - pozor na trvanlivost dnešních (tím myslím současných) benzinů. O dřívějších benzinech se tvrdilo, že po určité době tzv. vodnatí (jestli to byla "řidičská latina" nebo ne nevím - nikdy jsem to nezkoumal), ale o v současné době prodávaných benzinech se ví, že díky přídavku biosložky velmi rychle degradují. Takže pokud jezdíte velmi málo, na takové to "natankuju a nádrž vyjíždím rok" zapomeňte, pokud ten motor nechcete poškodit. Existují sice tzv. stabilzátory benzinu a speciální benziny se stabilizátory už z výroby, ale jsou nekřesťansky drahé.
Tím že do ní naleješ 100oktanový benál ji co nejlépe neposloužíš! Nakonec palivovou cestu nejvíc vyčistí benál s (jak někdo píše)biosračkou ,s ETANOLEM .Vyjet pár nádrží na nromální N95 a pak buďto bez etanolu dražší N95,nebo pokud poblíž je čerpačka s N91 tak tento -původně byly motory v š105 a 120 jen na tehdejší speciál-91 oktanů ,a na N95 tehdejší super byly jen fiati 125p a žigulíci.Z těch nejběžnějších.
Nemá cenu,ten motor to palivo nedokáže využít. Musel by jsi k tomu mít nastavený karburátor a zapalování. A čistící vlastnosti jsou ti taky k ničemu,to nejsou vstřikovače,to když bude ucpaný tak to rezebreš a vyčistíš ručně. Hlavně do paliva přidávej aditiva nahrazující olovo,jinak se ti brzo zaklepou ventily !
Pokud to chceš mít jako veterána,hlavně na to musíš mít suchý místo na zaparkování, Venku takový veterán hodně brzo zajde. Musíš pořádně ošetřit podvozek proti korozi,používat kvalitní olej,vyměnit olej v převodovce,chladící kapalinu a brzdovou kapalinu. Nejezdit v zimě do soli,to pokud chceš aby ti to vydrželo tak na to rovnou zapomeň,sůl žere nápravy i u nových aut,takový starý auto tohle sviňstvo sežere až po střechu. Karoserii občas ošetřit voskem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.