Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

C 4 cupé -U chladiče ventilátor-výměna kapa

Od: kolotoc* odpovědí: 3 změna:

Zdravím.U chladiče kapalina je třeba vyměnit.Mohl by mi někdo ochotný popsat postup této operace? Také řeším problém.Je tam ten ventilátor? Ještě nikdy jsem ho neslyšel běžet.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar totak
Když motor nehoníš nejezdíš po polních cestách na jedničku, máš správnou hladinu kapaliny a odvzdusneny vedení tak ti Sahara sepne maximálně v létě v kolonách kde se jezdí pří skokem po pár metrech takže se staráš o provoz, posloucháš rádio a tichý ventilátor ani neslyšíš. Vypustit a vyměnit kapalinu není těžké ale když o tom nic nevíš taj ti sotva můžu doporučit abys si to dělal sám.Citroeny mají na motoru i 4 odvzdušňovací šrouby a když nevíš kde hledat jsi v háji. Musíš si napřed o nich najít dokumentaci. Pak už je to triviální záležitost.

 

fik
hodnocení

0x

Ten ventilátor se netočí při každé jízdě,to je spíš jenom pojistka aby se ti nepřehřál motor když není dostatek chladícího vzduchu a motor vytváří moc tepla Třeba kolona nebo pomalé popojíždění v létě ve velkém horku. A u hodně aut je ten motorek tak tichý že to ani neslyšíš,leda by jsi stál přímo u chladiče

Pokud nejsi zběhlý v opravách tak ti to nedoporučuju,pravděpodobně bude muset dolu nárazník,výztuha nárazníku,odpojit hadice,sundat nějaké plasty. Taky jestli jsi vybavený jenom šroubováky a rezavou sadou klíčů po dědovi tak na to zapomeň rovnou,musíš mít i torxy,imbusy,různá prodloužení na ráčnu...zkátka celou opravářskou sadu nářadí

On chce jen měnit kapalinu (mělo by se to dělat minimálně jednou za 10 let). Ne sundávat celý chladič. Na vodu extra nářadí nepotřebuje. Citroeny mají na chladiči vlevo dole plastový vypouštěcí šroub. Když stojíš před autem tak teda vpravo. Ten povolíš (hodně opatrně je to přeci jen plast kterým se roky nehýbalo) a voda vyteče. Chce to pod to jako trychtýř strčit uříznutou petku aby ti to nechcalo vsude po kastli a chytat to do nějaký lodny. Přeci jen fridex je jedovatej a může v tom být i olej tak to asi nepustíš rovnou do kanálu. Jak říkám - chce to napřed zjistit kde a kolik odvzdušňovacích šroubů ten tvůj motor má. Ty od topení povolíš rukou ale na bloku u termostatu může být torx. Tak abys ten správný měl doma. Většinou tam bývá nějaká desítka šroub ale zjistit při dolévání kapaliny že tam je torx na který doma nemáš bit, tak jsi v háji. Dokud ho nepovolíš je motor bez vody.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]