Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto za jízdy chcípá - proč?

Od: astik odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

auto mi během posledních cca 3 dnů za jízdy "chcíplo". Dvakrát jsem ho hned nastartovala, jednou až po cca 20min. V servisu si nevědí rady. Auto je staré 20 let, ale udržované. Je to Opel Astra F. Před cca půl rokem mi to při výjezdu z parkoviště udělalo taky, ale hned jsem ho zase rozjela. Poslední rok nakupuju benzín u jedné benzinky, až asi 2x jinde. Nemůže to být např. problém s benzínem? Dnes tam prodávají kdeco... Díky za jakýkoliv nápad. Vím, že to může být milión věcí..., ale jak se říká, více hlav více ví. Navíc dnes ti mladí automechanici si bez přistrojů nevědí rady. Bohužel starší zkušený automechanik v mém okolí není.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jan60
hodnocení

1x
99℅to bude zapalovací rampa,dělalo mi to přesně to samé

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nepíšete jaký motor ale to je jedno.Jak je na tom, pkd má,palivový a jak vypadá vzduchový filtr kdy byli měněny? Ihned bych vyměnil oba.Dále kdy byly měněny svíce?Jinak opravdu toto může dělat kde co -od zoxidovaných kontaktů např na pal.čerpadle až po fitlr (pkd má)Mně například něco podobného dělala zapalovací rampa (nemám auto s kablíky na každou svíčku zvlášť-v rampě jsou zality pryskyřící vysokonapěťové dráty vedoucí kontakt svíček,stává se že u takto starých aut /20roků/ vypraksá a pak přeskakuje jiskra mezi dráty a nejde na svíce-motor cuká, chcípá...) atd,může být na odchodu Halovo čidlo (snímač otáček klikového hřídele,příp vačky)

Jinak do benzínu se nedává kde-co,jen musí ze zákona obsahovat minimálně 5% etanolu,který má čisticí schopnosti a pokud berete stále u jedné čerpačky,tak pochybuji o špatném palivu!Také jsem na ještě starším autě nadával na benzín a nakonec to bylo vadným-přidřeným pal.čerpadlem-podobné jako měli škůdky 105 a 120!

 

ronyx*
hodnocení

0x

Zdravím,
předesílám, že nejsem automechanik a auto jen 20let staré, navíc západní značky, je na mne moc velká moderna, ale pár tipů bych měl.
- nějaké přiucpané sítko někde v palivové soustavě (tomu nasvědčuje to, že to chvíli jede, pak to chcípne, nějaká čas to někdy i trvá než benzin opět sítkem prosákne a pak to zase chvíli jede) - tohle sem v životě řešil u aut 2x - jednou to byla inovace výrobce (vsadil nově sítko tam kde předtím nikdy nebylo a než mi bylo porazeno, ať se podívám tam a tam, auto se chovalo stejně jako to vaše, podruhé to bylo dodatečně vsazeným filtrem paliva do potrubí - v obou případech bylo zastavení se motoru záhadné a nepravidelné jako u vás)
- předpokládám, že vaše auto už má elektrické palivové čerpadlo - nevynechává? (občas jde, občas nejde), nejistí ho nějaká pojistka, která funguje jak se jí kdy zachce?
- pokud auto má automatický sytič, funguje správně? Nezůstává občas zbytečně zapnutý a tím tzv. neuchlastává motor?
Možná se tady najde někdo, kdo tyhle vozy zná a bude vědět víc - kdyby ne, můžete zkusti to, co jsem napsal brát jako tipy, kde zkusit hledat - to hledání je jen o práci a o čase, takže teoreticky vás to nemusí stát ani korunu, když budete hledat vy nebo někdo z vašich kamarádů.

 

zoltan*
hodnocení

0x

Dobry vecer. Nedobijela jste autobaterii? Nekdy ridici jednotce trva nez se trosku srovna. U meho auta to bylo cca 100km a pak uz to bylo dobre. Automechanik nejsem. A co palivove cerpadlo? Nechat zkouknout kontakty a popripade promerit cerpadlo. Kdyz stojite, a seslapnete plyn a nechate ho trosku seslaplej jde motor pravidelne? At na to co nejdrive prijdete a at Vas oprava stoji co nejmene.

 

fer*
hodnocení

0x

Auto mi dělalo totéž. Někdy znovu chytlo po chvilce,někdy az za pul hodiny. V mrazech jezdilo. Rok jsem jezdila po servisech.Vyměnili mi celkem tři rozdělovače. Auto to dělalo stále. Pak konečně jeden nevyučený automechanik-kamarád - přišel, sáhl někam pod volant, vyndal čtvercovou krabičku, chvilku na ní něco pájel, dal zpět a auto jezdilo od té doby jako z praku. Ale ty zbytečně vyměněné rozdělovače stály hodně moc peněz.

 

astik
hodnocení

Moc všem děkuji za rady/nápady. Zkusím to probrat s mechanikem. Bohužel nikoho známýho nemám, kamarádi taky jen tápaj a v servisu vše honem honem, nic jsme nenašli, dalšííííí ... Jinak je to Opel Astra 1.4 (viz foto - vzor).

Auto za jízdy chcípá - proč?

Jak píšu výše zaměřil bych se na palivovou soustavu a vyměnil vzduchový ftr,kdoví kdy byl měněn!Případně na imo-nwn jak to ná ale citroeny takto staré měli klávesnicový a ten toto občas také dokázal!

astik
hodnocení

DĚKUJU;), zítra jim to řeknu, ale moc nedoufám, že mne budou brát vážně. *zed*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]