Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč se výše pov. ručení odvíjí od objemu?

Od: postcd® odpovědí: 24 změna:

Jakou to má logiku a není to diskriminace? Protože tomu nerozumím tak mi to přijde nespravedlivé.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar bruno2

Někteří se zbytečně rozčilují. Zákon o povinném ručení neříká nic o objemu válců motoru, napadat poslance není na místě. Výše povinného ručení se odvíjí od více parametrů.

Jsou čtyři základní údaje, které ovlivňují cenu povinného ručení: výkon nebo objem motoru vozu, adresa trvalého bydliště, věk toho, kdo sjednává pojištění, a to, jak dobře řídí, což určují bonusové měsíce.

Další parametry, které mají vliv na povinné ručení, jsou počet sedadel ve vozidle, užití vozu a to, zda je majitel vozu fyzická osoba nebo podnikatel. Dalšími údaji, které mohou mít u některých pojišťoven vliv na cenu povinného ručení, je model a značka vozu, druh paliva, hmotnost vozu a datum první registrace.

 

hodnocení

2x
Pominu-li to, že to není jediné kritérium, tak mě připadne, že dělat takový povyk kvůli rozdílu mezi pojistkou litrového motoru a dvoulitru snad ani nestojí za to. Vždyť je to tak jedna plná nádrž. A kolik takových nádrží za rok natankujete? A co ostatní náklady? Povinné ručení je ten nejmenší problém.

 

bambula*
hodnocení

0x

Nevím jak to funguje, děda má autíčko obsah 2500 ccm, 80kW platí ročně 1600 Kč, já mám 1400 ccm, 100 kW a platím 5000 Kč

 

2kedar*
hodnocení

0x

Zdravím.!

Co v životě, Vám příjde spravedlivé.?

To, že jsou v tomto státě podivuhodné zákony, tak za to vděčíme poslancům,

kteří si je většinou před hlasováním ani nepřečtou. No... hlavně, že jim to sype.

Taky jsem měl kdysi krásnou, dvoulitrovou Mazdu 626 a z důvodu nenasytných pojišťoven,

jsem se ji (nerad) zbavil. Říkal jsem mu.. "Mafiánský vůz". Protože do kufru by se vešly, tak tři mrtvoly. *frajer*

Nejde mi na rozum, proč se dnes platí nižší pojistné, za fungl nové auto o objemu cca 1000 ccm. s nahoněným

turbem, než za starého žďorba, který má dva a půl litru.

Osobně bych dal přednost objemu, před nafinťěným tříválcem.
Ano, možná řeknete, že jsem starý, zapšklý kmet... Budiž.

Měl jsem pod zadkem, snad stovku aut, včetně tahačů a ono americké rčení "objem ničím nenahradíš", mi

příjde velmi trefné.!

Systém pojištění v tomto státě bohužel nezměníte. S tím se buď smíříte, nebo si koupíte litrový tříhrnek, pro důchodce.

*nevi*

 

lll*
hodnocení

0x

Jistěže naftová Felicie 1,9 udělá při nehodě skoro stejnou škodu jako její benzínová obdoba 1,3i, ale neni to diskriminace, je to motivace koupit si ekologičtější auto s menším zdvyhovým objemem.

hmm, podle mého tam moc ekologičnosti nebude. Tuhle nějaký expert říkal, že auto např s litrovým motorem je mnohem méně ekologické než třena s motorem 2.0

 

hodnocení

0x
avatar kornel

dobrá otázka...odpověď-stát a pojišťovny si vždycky najdou něco jak motoristu odrbat...a je to u všeho- tankujeme pančovaný hnůj ,cena technických je taky kapitola sama pro sebe,tankodromy místo silnic ale máš auto co po nich jezdí -tak plať moulo známky a podobně.. a tak bych mohl pokračovat hodně dlouho a kdyby to nebyla Vámi uváděná věc tak si najdou něco jiného...na spravedlivost se tu dávno nehraje *blee* ..

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

ale cena se neodvíjí jen od obsahu, ale i spoustě jiných parametrů.

(Spousta lidem, kteří něčemu nerozumí, připadá ta věc nespravedlivá. To je naprosto normální. )


doplněno 22.02.17 13:02:

Bruno, naprosto s Vámi souhlasím, "napadat poslance není na místě"

 

hodnocení

0x

Pravdepodobne to bude tým,že motory s väčším výkonom mali asi viac škodových udalosti.Je rozdiel,či začnete predbiehať so 75kW motorom alebo so 150kW motorom.So slabším si to predbiehanie dobre naplanujete a so silnejším by ste to riskli ešte,no a také riskovanie sa dosť často nevypláca a poistné plnenie je vysoké.

krtek6*

no němci mají pojistku podle počtu kW...což je taky důvod proč koncern VW dělá takové debilní motory poslední dobou...podle technika přímo ze škodovky jde blbá fabia načipovat a součástky snesou 2x větší výkon, ale z výroby tak neodcházejí, kvůli němcům :) aby měli malé pojistky

alten*

... potom tedy Němci jsou - z hlediska ekologie - nejblíže spravedlivému systému. Míra znečišťování ovzduší je dána spotřebovaným množstvím PHM za daný časový úsek.Výkonný motor ( v podstatě nezáleží na konstrukci a provedení ) promění litr paliva na určité množství energie za daný čas a přitom vznikne určité množství spalin. Motor s polovičním výkonem bude z tohoto pohledu "škůdcem" zhruba "polovičním". V hrubých rysech by to takto mohlo fungovat ( pokud platí zákon zachování energie a nejedná se o perpetum mobile ).


doplněno 22.02.17 23:12:

... z tohoto hlediska ani snižování zdvihového objemu motoru neovlivní výrazně "ekologii".Nízkoobjemové motory ( uvažujeme shodný, určitý daný výkon) nejsou šetrnější k ovzduší než motory s vysokým zdvihovým objemem, naopak, přeplňované motory nepracují v celém rozsahu pracovního režimu optimálně v porovnání s atmosferickým motorem stejného výkonu . ( Zavádění "tříválcové" konstrukce má za cíl zlevnit výrobu motorů zjednodušením konstrukce a výraznou úsporou materiálu ve velkosériové výrobě. Z tohoto pohledu pak přispívá k "ekologii" snížením výroby v hutích ).

 

vykuk*
hodnocení

0x

Tak co navrhujete, aby to bylo spravedlivé?

Pojďme to vymyslet a pak si pojdme zvolit lidi, treří změní zákon máme vyhráno ! Nebo by to tak nešlo?

Jezdím bez nehod a těch cca 3500,- mě taky štve.

vykuk,

Já bych s tím nehýbal, páč jezdím jako Vy a platím jen 1200Kč.

Kolik byste byl ochoten platit?


doplněno 23.02.17 17:17:

Fabie, 2005, 1,4, 81 kw, 16v.


doplněno 23.02.17 20:40:

Omlouvám se, spletl jsem čísla s autem syna.

Fabie, 2005, 1.4, 81 74 kw, 16v.

Děkuji za upozornění. (ale nemá to vliv na pojištění)

vykuk*
Pane Milane, a jaky objem máte, že platíte jen tak málo. Já mám 1.6 u Alianz

Pane Vykuk- první mám 1,8i16V s 81kW a platím cca 2800kč (-500 připojištění skel a další za frekvenci placení=1/4letně)základní výši PR.Druhé 2,0HDi 66kW a platím cca 3200 (totéž jako výše) ale s vyšší plněním.Obě jeden model ale jedno 96 a druhé 00 .

Synovi platím PR na 1,1i40kW a tam je to něco přes 3000kč s tím že on sám by platil kolem 7000(čertsvě po autoškole) Vše ČSOB poj.

cevixyf

A já nadávám, že za 2521cc 169kw platím 2390Kč. *smich*

cevixyf

Taková Fábie neexistuje. :)

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Jak zaznělo - výše povinného ručení je v závislosti na riziku. Riziko je statistika.

Silný motor - riziko blbce za volantem

Rizikové oblasti - více vozů, větší výskyt blbů v jednom městě

Věk - než pochopí, že spěchat se někdy nevyplácí, musí mít pár let zkušeností...

Pohlaví - ženy řídí lépe než muži - opatrněji

Pak záleží na bonusech, známosti-slevách, pojištění přes flotilu atd. atd.

Za svůj dvoulitr platím tuším 1990,-Kč vč. připojištění všech skel bez spoluúčasti. Jednu dobu jsem byl pojištěn u wüstenrot, protože místo ccm byla zaměřena na kW. Takže tenkrát 1900ccm s 50kW na tom bylo lépe než fabie 1,4 s 55kW.


doplněno 23.02.17 16:27:

Nerad bych se "zase" pletl, ale veterán není podle mně dostupných informací na denní jízdu - dokonce můžou prý požadovat určití lidi nějaké prohlášení či letáček, že jedete na nějaký ten motosraz - co se týče těch zón... Blíže jsem to neřešil, veterána nemám, ale zaslechl jsem někde nějakou takovou diskusi.

nikdo*

jmlc: nemáte pravdu. Je to o zlodějině pojišťoven, které z nás musí za každou cenu dostat to, co chtějí. Příkladně já mám auto napsané na dceru. Je ZTP/P. Nemá řidičák, nikdy nebude řídit. Řídím já. A přesto mi pojistku spočítali z jejího věku. Pravda, uznali mi všechny bonusy, co jich mám, kdyby jich počítali víc než za 120m měs. už bych jezdil zadarmo. Ale základní pojistka se počítá z věku majitele-provozovatele, nikoliv řidiče-pojistníka. Spravedlnost? Ani náhodou. Tu u pojišťoven nehledejte. Vloni jsem změnil pojišťovnu. Odešel jsem od Allianz a přešel k levnějšímu Wustenrotu. A fik. Letos jsem se zase probudil u Allianz. Allianz wuustenrot koupila, a já držím v ruce výpověď pojistky a návrh nové o 50% dražší.

nikdo, vozidlo sice může být napsáno na dceru, ZTP, ale pojištění přeci můžete mít Vy na sebe a pak budete mít levnější. nevím u které pojištovny máte informace, "pojistka se počítá z věku majitele-provozovatele", ale já se domnívám že to tak není.

Pojištovny jsou komerční organizace, které jdou přeci za výdělkem. Každý z nás by tak postupoval stejně.

 

alten*

pro nikdo: U České - stejné povinné ručení na dvě auta (Megan 1600ccm/2012 2800,-/rok, Logan MCV - 3200,-/rok,- 1400ccm/2010 - obojí stejný řidič/plátce ). Bohužel, primárním účelem podnikání v pojišťovnictví už dávno není krytí škod, ale především vytváření zisku. "Ekonomika" musí "růst" stůj co stůj a podnikání je "nástroj" k tomu určený ( lidově řčeno - zlodějna). Rizika lze snadno jakkoliv zdůvodnit, zveličit a to i tam, kde žádná nejsou ( pokud statistika nedává "příznivé" výsledky, změní se metodika výpočtu, kritéria atd. a důvod zdražení služeb pojišťovny je na světě. Tam, kde skutečně vysoká rizika jsou, žádná pojišťovna služby nenabídne, nebo jsou uvedeny "výluky" z pojištění anebo jsou platby pojistného tak vysoké, že je pojistka prostě neúčinná ( nerentabilní, neúnosně drahá ).

 

tomaslad*
hodnocení

0x

Jedna z mála možností, jak systém obejít, ale to nikdy logicky nemůže být masová záležitost, je koupit si velkoobjemovou káru z roku 1980, (karbec, elektronika jen v cyklovačích stěračů) a starší a u ČPP to máte tuším za 800 Kč ročně, na normálních značkách, nebo jít do youngtimmera / veterána. Ty budou moci i do nově uvažovaných nízkoemisních zón.

 

qwert
hodnocení

0x
Logika je taková, že řidič nemá s nehodami nic společného, za všechno může objem motoru. Čím větší motor, tím víc bouraček způsobí, řidič to ovlivnit nemůže. Ze stejného důvodu se také platí povinné ručení za každé auto zvlášť.

 

rv*
hodnocení

0x

Pojišťovny se snaží z každého vytáhnout maximum, co je ochoten zaplatit. Kdyby věděly, jak je kdo bohatý, napařily by mu pojistku podle bohatství. Přestože to neví, snaží se to odhadnout z jiných věcí a podle toho stanovit pojistku. A obvykle platí, že vysokoobjemová auta z velkých měst mají zámožné majitele. A naopak maloobjemová auta z vesnic a ještě navíc patřící důchodci, mají chudé majitele, kteří budou smlouvat o ceně, strkat auta na zimu do depozitu a i jinak se bránit vysokému pojistnému.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]