Nejste přihlášen/a.
Otázka se týká autobaterie 75ah klasická olověná s kyselinou-Fabie combi nafta
1 je nutné odpojit autobaterii při nabíjení? nechci ji vyndávat.
2 jakou nejvhodnější nabíječku použít -dříve jsem používal pro nabíjení přes konektor zapalovače udržovací nabíječku ale to jsem měl bezúdržbovou baterii- bylo to bez problémů
3 je nutné vyndat zátky z baterie úplně nebo stačí jen povolit
4 v případě nabíjení a vyndaných zátek v baterii musím nechat kapotu otevřenou nebo ji mohu normálně zavřít z důvodu úniku plynu při nabíjení
5existuje nabíječka která by vyřešila všechny potřeby a nemusel bych vyndávat baterii,zátky a nabíjet přes konektor zapalovače aniž by došlo k poškození baterie či auta /ELEKTRONICKÁ,PULZNÍ ATD/
díky všem za radu a ochotu pomoci a poradit
1. Ne, není potřeba odpojit akumulátor od zbytku auta.
2. Já pro nabíjení používám modelářskou nabíječku, kde vidím kolik se mi do akumulátoru dobilo mAh. Ty "nabíječky"přes autokonektor akumulátor nedokáží nabít, spíš jen udržet. Jinak nabíječka například: zde
Lidi si hodně chválí nabíječku z lídlu, kde občas bývá akce na podobnou za 500kč.
3. Zátky se nemusí ani povolovat, pokud se nabíjí max 1/10 proudu maximální kapacity akumulátoru.
4. Viz 3. Pokud by se nabíjelo s otevřenými, tak nechat kapotu spíše otevřenou, ale je to jedno.
5. Pokud chcete nabíjet přes autokonektor, tak zakoupit nabíječku viz 2. a na konec přidělat autozástrčku.
Všechny nabíječky které jsou řízené mikroprocesorem jsou blbuvzdorné. Stačí připojit a nechat ji nabíjet o všechno se postará sama. Nejlepší je ale mít ji připojenou přímo na akumulátor.
Tak jmlc byl rychlejší
zapojit přímo na póly baterii? nemusím teda odpojit svorky, mohu klidně zapojit teda nabíječku na svorky?
Mám přesně tuhle nabíječku a klasickou baterii se šroubovacími víčky a baterii neodpojuji. Ani víčka nepovoluji, jen když chci občas zkontrolovat hladinu elektrolytu.
Ani v režimu Recond, při kterém dochází již k plynování článků vlivem zvýšeného napětí (15.8V)
V návodu výrobce jen uvádí že :
"Program Recond přidá k běžnému programu akumulátoru KROK 6.
Příliš časté používání programu Recond může vést ke ztrátě roztoku v baterii a ke snížení životnosti elektroniky."
takže se nejedná o nic kritického.
Po dosažení napětí 15,8V (a tím i plynování článků) se nabíječka samočinně přepne na nižší, udržovací napětí 13,6V.
Každopádně bych ale baterii vždy odpojoval při používání samodomo vyrobených nabíječek bez omezení výstupního napětí, zvláště těch s regulací proudu pomocí sériových kondenzátorů v primáru trafa.
1) není to nutné, je to vhodné. Nabíjení zejména trafonabíječkou může novější vozy (s řídící jednotkou) poškodit.
2) nabíječka přes konektor dokáže udělat problém - a tchýně používala snad půl roku, čímž si zřejmě zlikvidovala rok starý akumulátor... nevěřil bych tomu. Dobrá nabíječka je občas v akci v např. LIDLu - za 500,-
3) zátky - jako údržbová baterie pro dolití? Pokud máte údržbovou baterii, je nutné při dobíjení zkontrolovat hladinu kapaliny, případně hustoty a dolít
4) v případě nabíjení a vyndaných zátek je nutné nabíjet ve větraných prostorách či garáži a pokud možno mimo vůz...
5) bez záruky
Normální nabíjecí napětí je 14,4V. To je taková hranice plynování. Po dosažení napětí 14,4V (je závislé na teplotě baterie, v zimě je to o pár desetin vyšší) už je síran olovnatý v deskách článků rozložen (baterie nabitá) a při dalším zvyšování dochází už jen k elektrolytickému rozkladu vody na vodík a kyslík které se uvolňují z elektrolytu a baterie "vaří". Tímto probubláváním se elektrolyt částečně promíchává.
Baterie se šroubovacími víčky se může nechat při nabíjení "vařit", protože plyny uniknou, uzavřené baterky ne. Proto se u nich musí nabíjecí napětí (hranice plynování) tím důkladněji hlídat.
Je to ale jen zjednodušený popis.
Pokud máte starou nabíječku bez hlídání nabíjecího napětí, nemůžete s ní dlouhodobě nabíjet baterie které nejdou dolévat destilkou. Jen ty s odnímatelnými víčky. Je to z důvodu ztráty vody z elektrolytu plynováním - "vařením". V krajním případě může po nějaké delší době nabíjení (zapomenutí) dojít k vyvaření.
.
Není přesně stanovena hodnota nabití akumulátoru. Ten je nabitý tehdy, pokud už dále napětí na akumulátoru nestoupá. U některého akumulátoru to klidně může být i 15,6 V. Při nabíjení akumulátoru přímo v autě platí jedna zásadní podmínka a tou je, aby nabíječka neměla špičkové napětí nad 40 V naprázdno. Pak hrozí proražení diodových můstků. Jinak nehrozí nic.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.