Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zamaštěný motorový prostor

Od: ducato odpovědí: 10 změna:
Dobrý den, všiml jsem si, na fiatu ducato, že mam zamaštěný motorový prostor. Auto má 170 tis km. 3 roky staré nemá žádný problém. Je to normální? Olej neubývá, kapalina neubývá

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bambula*
hodnocení

0x

Fiat není Rolls Royce, takže má nárok na trochu odparu

 

vanad1*
hodnocení

0x

Únik motorového oleje přes těsnění má více aut. Normální to samozřejmě není a motor by měl být přetěsněn. U zámkové dlažby to znamená výměnu pokapaných kusů. U novějších aut se přechází na těsnění hmotou a nikoli klasickým těsněním. Pokud to jde nahradit, je to mnohem vhodnější.

asd1

Do fungujícího stroje se nehrabe! Je nesmysl přetěsňovat něco co neteče nebo prolíná jen kapka za tisíc km..

Mastné = někde únik bude. často teče víko ventilů nebo turbo.

Umýt motor, projet a hledat netěsnosti, podle toho kde netěsní volit další postup. Nebýt přehnaně aktivní. Samozřejmě řešit větší netěsnost dolíváním není ideální (viz např. lesácké vyvážečky kde často musí dolívat po kanystrech a za mokra je za nima na silnici souvislý pruh "duhy"

vanad1*

Kdo by hrabal do fungujícího stroje? Přetěsňování úniků je naprosto běžná záležitost. Že by někdo přetěsňoval něco, co neteče tady nikdo nepsal.

 

ducato
hodnocení

ale ten olej to bere asi na 5000 km 3 dcl


doplněno 21.02.17 11:44:

kolik stojí oprava víka ventilů? Kdyby bylo rozbité turbo tak se mění nové turbo?

amidamaru*

Do servisu bych to nedával.Jsou sakra drazí.Snad to zvládnete,vyšroubovat pár šroubů,koupit nové těsnění a opět zašroubovat.Kdyby to byla nálevka,tak existuje železný tmel.Ale dle mého,Vám uniká z měrky oleje,nebo netěsné víčko.Počítejte taky,že i písty si něco berou.Pokud nemáte na víčku emulzi,jí osobně bych se na do vys...U starých vozu,to co píšete byla norma.

asd1

Víko ventilů by mělo být max. pár stovek, výměna snadná (zvládne i cvičená vopice). Pokud blije turbo hodně tak kvalitní repas turba nebo nový.

Utři to a sleduj kde se objeví olej. Co přesně tam je za motor?

ducato
hodnocení

je tam motor 2.3 JTD 109 kW, rok výroby 2013 v provozu od 2014 najeto 173 tis km. Jezdím s tím mezinárodní dopravu.

asd1

Víko ventilů třeba tu: autodily-cardo.cz/...

ale nejdřív utřít, projet, hledat místo úniku...

 

asdmen
hodnocení

0x
Nevim jak na novem ale tohle mi dela auto stare 19 let a neredim to z duvodu vůlí na motoru. Kdo by cekal ze s rostouci teplotou se kov roztahuje
U noveho auta tak maximalne do servisu at se podivaji kde je problem ale na firemnim 4 roky starem dci mam zamastene trubky sani - dokonce i v nich mam krapet oleje - dle servisu naprosto bezne a motor skoro vubec nebere a ani nekouri asi to malickate turbo moc netesni za studena

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]