Parkovani ve svahu-orientace auta

Od: Datum: 16.02.17 23:33 odpovědí: 12 změna: 17.02.17 20:30
Dobrý večer, preferujete parkování ve svahu čumákem nahoru, nebo dolů, a proč?
A jistíte jen zařazením rychlosti, nebo i ručkou?
Zajímalo by mě, co je bezpečnější. Děkuji!

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.02.17 23:35
avatar
Parkuju tak, jak se mi to zrovna hodí, ale radši čumákem dolů, kola natočená k obrubníku, pokud tam je, ručka a rychlost.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.02.17 01:54
avatar

Zdravím,
na to neexistuje (a ani nemůže existovat už z principu - je v tom příliš mnoho proměnných ovlivňujících to, co je aktuálně výhodnější) úplně jednoznačná odpověď.
Jen namátkou některé z ovlivňujících faktorů
- auto osobní či nákladní
- auto prázdné či naložené (s přívěsem či bez)
- zima či léto
- moderní auto s elektronikou či "staré" auto s karburátorem
atd.
Příklad 1)
U "starých" aut s klasickým karburátorem (jednoduchými rozvody, bez posilovačů a katalyzátorů a pod. nesmyslů) bylo vždycky výhodnější stát na aspoň mírném kopečku čumákem dolů s aspoň trošičkou volného místa před sebou (v případě stání v řadě u chodníku takovým místem, aby se dalo na plný rejd vyjet z té řady). Člověk pak totiž nemusel trápit baterku, nepotřeboval startér... stačilo sednout do auta, zapnout zapalování a nastavit sytič, otočit řídící kola správným směrem, sešlápnout spojku, zařadit (nejlépe 2), odbrzdit a po ujetím cca 5m pustit spojku - motor naskočil a už se jelo. Samozřejmě - jde i na zpátečku (při stání čumákem proti kopci), ale to už není tak pohodlné.
Příklad 2)
S prázdným autem se studeným motorem při rozjíždění do kopce sice spojka a motor taky trpí, ale rozhodně méně, než když to auto bude třeba plně naložené, promrzlé a pro rozjezd budete požadovat od motoru větší výkon. Takže naložený v zimě zásadně čumákem z kopce, pokud to jen trochu jde.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.17 06:03

Pokud se nebudeme bavit o tom, že je sníh, tak je to v podstatě jedno. Při dostatku adheze je to spíš o tom, jak je to pro koho pohodlnější. Pokud je to třeba stání kolmo k hlavní silnic, tak bude rozhodně pohodlnější tam nacouvat a poté vyjíždět popředu. Pokud je to stání přímo na kraji cesty, která je v kopci, tak je to úplně jedno. Pro lepší pocit se vytáčí kolo směrem k obrubníku, kdyby se náhodou nějak znefunkčnila parkovací brzda. Nebo prostě orintuju auto tak, aby při případném samovolném rozjezdu způsobilo menší škody a aby se mi potom pohodlněji vyjíždělo. Pokud bude třeba sníh, tak budu auto orientovat tak, aby hnací náprava při výjezdu auto tlačila a netáhla. To neplatí při podélném stání z kopce na silnici, tam musím uvažovat, že třeba budu muset kousek popojet do kopce, takže si postavím auto tak, abych měl hnací nápravu proti kopci (níž).

Každopádně vždycky zatáhnout/aktivovat parkovací brzdu a zařadit kvalt, pokud nemáš automat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.17 06:40

vždy ve směru jízdy, pokud je to na veřejná komunikace. pokud jde o bezpečnost, tak si dám kola do rejdu a opřu o obrubník a pokud je to jinak, tak klidně i kámen, když bude po ruce, samozřejmě jen ve velkém kopci

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.17 07:45

Budu teď často parkovat na strmé příjezdovce, ne v řadě. Každopádně- děkuji za názory a odpovědi! :)

Datum: 17.02.17 07:55
avatar

V mírných (skutečně mírných) kopcích parkuju jakkoliv, rejd vždycky proti obrubníku, zařazenou jedničku (u některých aut lepší zpátečka). U větších kopců k tomu přidávám ručku, ale v tom případě parkuju radši čumáem nahoru, protože moje ručka brzdí dozadu až neskutečně, kdežto dopředu téměř nebrzdí (zatím mi nikdo (ani servis) nedokázal nevysvětlit, proč to tak je). Pokud je kopec maximální, zařazuju navíc redukovanou 4x4. Motor mám 2,5 TD, hmotnost necelé 2 tuny.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 17.02.17 17:03

Zdravím, s tou ruční brzdou a jejím zvýšeným účinkem je to docela zajímavý jev. Jinak pokud je to bubnová brzda, tak tam je úběžná a náběžná čelist (samozřejmě je více konstrukcí). Pak v klasickém provozním směru brzdí více, než směrem dozadu, ale Vy to máte opačně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.17 08:39
avatar
Jen malá poznámka...
Pozor v současné situaci tání a opětovného zamrzání!
Pokud projedete větší kaluží a namočíte bubny a čelisti, případně lanovod, v noci v mrazu mohou čelisti k bubnu přimrznout! A potom někdy drží opravdu fest!
Nepříjemné...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 17.02.17 10:21

Ve směru jízdy. Líp se mi parkuje čumákem dolu - zpátečka má převod víc do pomala než jednička, předohrab na kluzkém na zpátečku do kopce jede výrazně líp než popředu (při couvání to je zadokolka s motorem vzadu, jako stará šáde). Kola do rejdu k chodníku, příp. zaklínovat tak aby při rozjetí auto hned stálo. U kol do rejdu pozor, pokud jsou vytočené hodně tak o vystrčené kolo občas někdo zachytí... Ručku v zimě nezatahovat (přimrzá obložení, stačí i kondenzace), problém je s dvouhmotou, tam váhu nesmí držet setrvák - správný postup je ručka, zaklínovat, povolit ručku, zařadit (tak aby dvouhmota nebyla zatížená). Při vyjíždění zatáhnout ručku, vykopnout klín (příp. popojet pokud ho kolo přimáčkne moc)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.17 17:08
avatar

Ve směru jízdy.Nikdy jsem neuvažoval o otočení kol na obrubák či jejich podložení šutrem.Vždy jen s ručkou (ať mrzne nebo je tropické vedro ) a pokud je "krpál tak i kalup (z kopce=zpátečka,do kopce=1°)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 17.02.17 17:29

Jak se mi to zrovna hodí. Autu je to zcela jedno,jestli je čumákem nahoru nebo čumákem dolu. Základem je aby ti fungovala ruční brzda-dobře fungovala,ne aby to mírně zabíralo někde na 5 zubu. Když je mírný kopec,jenom na ručku,když je větší,tak tam radši hodím pro pocit i rychlost,ale nikdy to potřeba nebylo,nebyl kopec který by ručka neudržela.

Rozhodně neparkuj v kopci jenom se zařazenou rychlostí,zbytečně se ti namáhá převodovka Správně promazané lanovody a mechanizmus ruční brzdy ti nezamrzne,aspoň mě se to teda nikdy nestalo a mohl jsem projíždět kaluže jaký bylo libo. Ani se ti častým používáním nevytahá lanovod,mám původní snad ještě z výroby a funguje bezchybně.

Rozhodně ani neparkuj kolama o obrubník,to kostře pneumatiky nedělá vůbec dobře

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.17 20:30
avatar

Pokud však máte auto s motorem HTP, tak hlavně zatáhnout ruční brzdu

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.