Nejste přihlášen/a.
Kolegové, kteří jste již úspěšně nechali zapsat další rozměr - prosím, uveďte i částku za poplatky (typový list se jednu dobu hradil vystaviteli cca. 3000,-Kč).
Tazateli - díval jste se na ceny pneu? Rozdíl pneu R17 a R18? - Máte ty peníze na servis? Často jsem potkával lidi, co si nesmyslné pneu nechali napsat, pak řešili proražení pneu na kolejích či nerovnostech silnic... Často kupovali ojeté kousky po párech, protože neměli peníze na nové...
Ne každé kolo má typový list - něco třeba zde elektrony.cz/...
Pokud typový list dostane "zdarma", pak klobouk dolů. Já slyšel vždy jen o typovém listu za poplatek...
Vše ostatní už jste tu probrali, jen by mne zajímal důvod těch R18 - k jakému autu to má být, jestli jsou kola originál... a jestli si pak koupí pneu od Michelinu nebo Chao Yang...
Zdarec.
Dost se mýlíte.Na technické nic nemusí.Pokud chcete jiný rozměr kol a nemáte je v TP je nutné oslovit výrobce a nebo zástupce výrobce v ČR a ten se vyjádří buď kladně a jdete na odbor dopravy k zápisu a nebo záporně a máte smůle.
Podotýkám,že uvádím legální možnost.
Nevím kam na tyto čísla chodíte. Možná by si to chtělo o celé problematice něco přečíst, informací na diskuzích je plno. Za typový list se žádné peníze neplatí. Dostanete jej od prodejce asi stejně jako fakturu. Jediné náklady jsou za razítko na STK kolem 2-300Kč, poplatek se může mírně lišit dle stanice, a pak zápis do TP za 50Kč.
Problém nastane, pokud typový list nelze dodat, pak taková kola lze legálně zapsat jen pokud projdou zkušebnou a to je pak ranec peněz. Takže se to nevyplatí.
Myslím, že si dost pletete pojem "typový list". Ten vydává výrobce kola a buď existuje a nebo ne. Pokud existuje - ve většině případů - tak Vám jej prodejce společně s kolem dodá. Pokud typový list neexistuje nebo jej jen nemáte, pak samozřejmě na základě typového listu nelze zápis provést. Zbývá pak už jen zkušebna, která dá razítko na to, že ty kola můžete s daným vozem použít. Tam už se pak skutečně pohybujeme v řádu tísíců, ale toto asi málokdo podstupuje.
Žádné vyjádření výrobce auta potřeba není a hlavně pak stejně tyto požadavky automaticky odmítá.
Jiný rozměr kol lze zapsat do technického průkazu mimo jiné na základě typového listu (v praxi však téměř jediná možnost s ohledem na administrativní nebo finanční náročnost), ve které je taxativně uvedeno, zda je pro Vaše vozidlo možné daná kola použít. Tento typový list dostanete od prodejce. Pokud kupujete kola z druhé ruky a tento typový list nedostanete, není prakticky šance jej dodatečně získat.
Jakmile máte typový list, musíte na STK, kde provedou kontrolu kol a potvrzení. S tím pak zajdete na dopravní odbor, kde provedou dodatečný zápis do TP.
Přesně tohle je správný postup...sám jsem ho absolvoval už 2x ...zapisoval jsem si na F1 nejdřív 16" a potom 17" ...obojí mám legálně.. btw...mám škodovácký kola takže jsem měl typový list přímo od škodovky, která ho vydává cca co půl roku s aktuálním datem...jinak to samozřejmě dává výrobce disků
co mě to stálo? 100,- kontrola na STK a 50,- zápis do TP na ouřadě (1x po mě nechtěl ani těch 50,-)
všechny technické údaje obsažené v techničáku jsou výsledkem SCHVÁLENÍ
SCHVÁLENÍ znamená že výrobce bude vyrábět všechna auta tohoto scvháleného typu ve shodě, tedy s tím prvním autem, které bylo scvháleno, s technickýmu údaji, které jsou u všech dalších aut SHODNÉ
Z toho logicky plyne, že SCHVÁLENÉ údaje se nepřepisují a neschválené údaje nedopisují, auto se nemění přepisováním technických průkazů, ale jen dalším schválením
Dnes působí různé soukromé firmy které vyrábí litá kola, která nejsou součástí původního scvhálení...tedy auto při původním scvhalovacím procesu nebylo zkoušeno s tímto typem kol...Proto je nutné absolvovat dodatečné schvalovací zkoušky, kdy jsou v nějaké technické zkušebně některého členského státu provedeny zkoušky těchto nových kol s konrétním modelem konrétní motorizace a výsledkem je schvalovací dokument, který má v čr formu typového listu, jehož přílohou je celá schvalovací dokumentace, te které plyne za jakých podmínek lze tato kola použít...často se musí měnit plastové podkolí atd
Pokud správně chápu některá tvrzení ať už v tomto foru, nebo jinde. Postačí mi k zápisu kol certifikát výrobce o testování kol společně s autem oražené např. TUV Austria (na stránkách výrobce) a další razítko na STK, s tímto pak zaběhnu na inspektorát a tradááá... Je tak?
V podstatě ano, ale myslím si, že ten typový list včetně překladu a včetně razítek ti může vydat jen prodejce kola (jako že nejde si koupit kola a pak někde stáhnout typový list z webových stránek).
Tady je odpověď z e-pneumatiky.cz:
Dobrý den,
měl byste si nechat vystavit typový list ( tu možnost máte při vkládání disků do košíku) v hodnotě 99 Kč a nechat si zapsat do technického průkazu jako variabilní provedení na vozidle. To spočívá v tom, že na vozidlo nasadíte nové disky, pojedete na STK i s typovým listem, tam zkontrolují a pak musíte ještě si nechat potvrdit na magistrátě. Děkuji za pochopení a přeji hezký den.
Radek Mráz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.