Jak přežít jízdu na dálnici?

Od: Datum: 07.02.17 19:42 odpovědí: 29 změna: 15.02.17 11:53

Zdravím, po mých prvních 150 km mám v plánu v pátek vyjet po dálnici k rodině na Moravu. Máte nějaké tipy, jak přežít jízdu (hlavně D2)? Nechci zbytečně přeceňovat rychlost, takže i se 110 km/h budu spokojený, že dojedu v pořádku. :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.02.17 19:50

Pokud se bojíte jeďte po staré silnici a je to vyřízené...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 19:55

To jako celkově 150km? No hlavně sledovat provoz. Jestli pojetete rychlostí 110km/h tak se držet v pravém pruhu (to kteroukoliv rychlostí) ale v pátek pojede hodně kamionů a ti jedou na omezovač (90km/h) takže o něco pomaleji jak vy tak při předjíždění sledovat zrcátka a mrtvý úhel,při předjíždění raději přidejte.Hlavně pozor na odhad může vám tam letět i nějaký blázen víc jak 200kilometrovou rychlostí

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 07.02.17 20:21

Jo, celkově 150 km, řidičák mám měsíc a nové auto necelý měsíc. Takže raději se 2x podívat a nikam nespěchat. :)

Datum: 07.02.17 19:57
avatar

Na D 2 je rozbitá silnice tak i 100 km stačí a jinak v klidu dívat se i dozadu co se za mnou děje,pokud budete unaven,zastavit na nějaké čerpačce a protahnout zajít na WC a pokračovat,při nájezdu dávat pozor to je asi nejrizikovější moment.Držím palce já jezdím Olomouc-Brno-Praha 5x do roka a jde to.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 07.02.17 20:22

Pojedu až se vyspím, kolem půl 9, takže odpočatý snad budu, ale člověk na dálnici prostě nikdy neví. :)

Datum: 07.02.17 20:01
avatar

Nechápu, čeho se bojíte na dálnici?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:36
avatar

Se divíš? Média denně masírujou plebs silničními piráty, potoky krve na silnicích a mediálními vidlemi přehazují hromady mrtvol z asfaltu do příkopy. Už nadpis otázky "Jak přežít..." přimo evokuje vyjímečný stav a válečnou zónu na silnicích, kde se denně odehrávají masakry a genocida...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:40
avatar

No asi tak nějak...stejně jako extrémní zima na Nově.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:47
avatar


Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:49
avatar
Ty jo, necekane ... :-D
Ohodnoceno: 0x
 
Od: qully
Datum: 07.02.17 21:45

Novu a ty jejich srac.. jeste nekdo sleduje? *bzum*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:04
avatar
Jasne ze to jde zvladnout , jen je treba jet opatrne. I kdyz ja s cerstvym ridicakem jezdil zezacatku do kaufu a zpet a ridicem se clovek stane az po najeti 1500km + . Jinak pokud jste jeste nebyl na dalnici tak si projdete pravidla. Pripojovani na dalnici a provoz je kvuli rychlosti a hustote kamionu takovy jiny. Než do kaufu a zpet.
Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 07.02.17 20:22
avatar

"...ridicem se clovek stane az po najeti 1500km +" *ee*

Řekl bych, že Vám tam chybí jedna nula. Po 1500 km ještě ani netušíte, co to vlastně řidič je a měl byste jezdit jen pod dohledem.


doplněno 08.02.17 13:33:

davidc - Všiměte si, že o délce praxe, ani stáří řidiče nepadlo ani slovo. Řeč je o ujetých kilometrech. A podle statistik způsobí nejvíce nehod řidiči, kteří mají najeto kolem 10000 km, protože si myslí, že už umí řídit. Samozřejmě je to individuální.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.02.17 20:46
avatar
Ano 150 km na držení volantu
1500 km schopen zcela jistě a relativně bezpečně jet bez dohledu
A 15000 lze říct že už je lehce zajetý v provozu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: davidc
Datum: 08.02.17 10:10

Neřekl bych, že je nějaká hranice kilometrů, jak odhadovat schopnosti řidiče. Může jezdit 40 let pouze do krámu a nazpátek a neznamená to, že je super řidič. Pak tu může být mladší řidič, který jezdí jen 5 let, ale má za sebou dálnice, okresky, horské cesty, prostě každé počasí, každý stav vozovky a bude daleko zdatnější. Takže je to dost individuální záležitost a někdo může být lepší řidič už po měsíci s řidičáekm (může mít na to talent a cit pro řízení) než někdo, kdo jezdí celý život.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.02.17 15:22
avatar
Řidičem se člověk učí celý život.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:28
avatar

pokud máte najeto 150 km a pojedete sám,vyhněte se dálnici...nemáte ještě auto "v ruce",spousta věcí vás rozhodí,překvapí a to by na dálnici mohlo bolet. mslm si,že budete mít problém už při nájezdu na dálnici,nemáte odhad a pokud zastavíte,střelci za váma vás vyblikají a vytroubí. to vám na pohodě nepřidá. prasárny kamionů,pilotů,kteří létají příliš nízko,žádná sranda...anebo si ssebou vemte někoho,kdo vás bude hlídat...;). můj tip - buď mimo dálnici anebo s někým,kdo má "najeto"

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.02.17 20:38
avatar
No nevim , ale prijde mi celkem lehci jet po dalnici v pravem pruhu. Nez mesta , okrsky ktere vubec neznam. A musim byt ostrazity , neb prechody , semafory , zmatkujici lidi, kamiony , traktory , bagry , krizovatky i slozitejsi...
PS : aspon si to myslim ja , ze po cca 1500+km jiz ma clovek to auto v ruce a nezmatkuje.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.02.17 20:53
avatar

h0nz490,má najeto o nulu méně,150 km po autoškole... na dálnici se valí 100+,na okreskách 50-70...více času na přemýšlení*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:59

S dostatečným odstupem bych jel celou dobu v pravém za nějakým kamionem...a pustil si k tomu nějakou hodně pohodovou muziku :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 21:03

Po brněnském okruhu nemám problém jet 90 a na D2 se v Brně nijak extra nenajíždí, když jedete přímo z centra. :)

Datum: 08.02.17 14:52
avatar

D2 je už v pohodě :) z Brna do BV za 20 minut v klidu. Vloni se opravovala, už to není takový tankodrom a uzavírky taky nejsou :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 20:58

kdyby jsi napsal, jak přežít jízdu po praze, tak to pochopím.. ale po dálnici.. to je uspávačka.. dávat pozor na kamiony a jejich věčné závody, sledovat zrcátka, at někomu nevjedeš do cesty.. jinak nic složitého..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 21:46
avatar

D2 jsem jel naposledy včera - na Nitru a zpět. Nemohu říct, že by to byl nějak stresující zážitek, to třeba D1 u Prahy, nebo pražská okruh bývá větší stres.

V tomto počasí jen dejte pozor na námrazu, zejména to bývá zrádné třeba na sjezdech - zrovna minulý týden mi to docela ujelo, když jsem sjížděl na ValMez - dálnice byla nasolená, drželo to pěkně, ale sjezdy nasolené nebyly, chce to tady zvolnit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.02.17 07:47

Já z vlastní zkušenosti považuji dálnici za mnohem bezpečnější, než ostatní silnice.

Takže když najedeš na dálnici, tak se několik kilometrů drž v pravém pruhu a dodržuj odstup před vozidlem, které jede před tebou.

Klidně jeď za nákladními auty nebo za kamiony v pravém pruhu a sleduj občas přes zpětné zrcátka provoz za tebou. Rychlost je ideální 80 až 90km/h, abys jel přibližně stejně jako kamiony.

Po pár kilometrech zjistíš, že na dálnici se provoz odehrává ve vlnách. Občas jedou závodnící co jezdí více než 130. Za nimi jsou ti, kteří dodržují rychlost ajedou mezi 120 a 130. No a v pravém pruhu jezdí kamiony, náklaďáky a řidiči pohodáři.

Když za sebou uvidíš větší mezeru, můžeš si vyzkoušet předjetí levým pruhem. To si ale musíš troufnout na vyšší rychlost. Pokud pojedeš v pravém pruhu mezi náklaďáky 90 tak na předjetí potřebuješ aspoň 110. Jinak ti předjetí bude trvat dlouho a budeš zdržovat řidiče, co tě dojedou.

Ideální by bylo vzít k sobě do auta zkušenějšího řidiče jako spolujezdce. Domluvíš si s ním, že ti do řízení nebude moc kecat a přitom se budeš moct cestou kdykoliv zeptat a necháš si poradit.

A pokud by se ti stalo, že přejedeš výjezd, tak hlavně nezmatkuj. Většínou do 10km je další výjezd.

Ohodnoceno: 4x
 

 

Datum: 10.02.17 17:57

Aby toto téma jen tak nevyšumělo, tak jsem se právě vrátil z cesty...

Ráno cestou tam jsem se držel za kamiony, až když jsem měl dostatek času a prostoru, tak jsem předjížděl. Většinou to jsou hloučky kamionů a pak dlouho nic. Na zpáteční cestě jsem už frčel 130, protože byl docela klid, takže se hlavně nebát a sledovat situaci za sebou. *placni* Až okrsky jsou docela o hubu, asi 1/3 ridičů doslova se*e na nějakou 90 a za každou cenu se musí dostat před vás a auta před vámi. Většinou SPZtka ze Slovenska nebo borečci s handsfree v uchu... fakt banda... *zed*

Datum: 10.02.17 21:04

Takových řidičů ještě zažiješ spousty.

Já když jedu třeba 200km po dálnici a potom sjedu mimo dálnici, tak mi delší dobu trvá, než se přizpůsobím nižší rychlosti. Na dálnici když jedeš 130km/h tak potom se ti 90-ka zdá docela pomalá (ale to trvá možná 5 až 10minut).

Na těch okreskách musíš být mnohem opatrnější a dobře si rozmýšlet předjíždění. Pokud si na předjetí netroufáš, tak před sebou nech větší mezeru. Ti co spěchají a budou tě předjíždět, tak se zařadí před tebe a v dalším místě předjetou to auto před tebou.

Není žádná ostuda, když pojedeš pomaleji než 90 na okreskách. Hlavně se nenech vyprovokovat od těch netrpělivých řidičů okolo a jezdi podle svých možností.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.17 11:53
avatar

Jo to je klasika , tos jeste nevidel polaky a cechacky v oktavkach s prazkou firemni spz.

Ja si jedu normal 90tkou pohoda klidek tabacek , a kdyz to jde a chce me nekdo predjet tak rad mu uhnu. Jen at si jede , kdyz nema rad zivot a predbiha klidne pred zatackou...

Neres co je za tebou , kdyztak mu uhni a jed si podle sebe.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.17 22:16

Hlavně se po předjetí pomalejšího vozidla co nejdříve zase zařaď do pravého pruhu. Nenechávej se však předjíždět kamiony, když ho uvidíš, že se k Tobě blíží, tak zrychli. Kolega také neměl moc zkušeností a jel jak podě ...ej a když ho předjížděl kamion, tak se ho lekl a zajel doprava, kde byl zasněžený příkop, propadl se do sněhu a skončil v poli.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.