Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování auta

Od: lll* odpovědí: 23 změna:

Mačkáte při startování os. auta spojku?

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Ano, vždy.

Ano, mačkám. Zvlášť v zimě je to lepší. Odlehčí se tak startéru, nemusí otáčet studenou převodovkou. A taky nehrozí, že začnu startovat s omylem zařazenou rychlostí :-D.

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Jem málá oprava nemačkám spojku nikdy! Sešlapuji jen spojkový pedál!

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

Ano, vždy.

Ono stačí jednou nastartovat bez spojky s kvaltem, a pak si to pamatujete celý život a spojka se mačká sama... ;)

 

jezevecek
hodnocení

0x

Jenom u jednoho. Ostatní mají automat... :-D

 

cicka*
hodnocení

0x

Ne, jen u nákladního. U osobního snad jen koleno partnerky.

 

kulpix*
hodnocení

0x
Ano, vždy.

 

vernon
03.02.17 17:26
hodnocení

0x
Ne.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

Ano, vždy.

Ano vzdy.

 

hodnocení

0x
avatar mara21

Ano, vždy.

Jo pokaždý mačkám spojku.Když ju nezmáčknu,tak jde stárter přez zuby a pak to strašně chrčí.Ničí se startér+setrvačník.Píše se to snad v každým manuálu k osobnímu autu,že při startování se má mačkat spojkový pedál.

Jestli vám jde při nesešlápnutí spojky startér přes zuby, tak máte někde nějakou chybu ;) spojka se mačká jen pro odlehčení startéru, protože čím míň toho musí roztáčet, tím lehčeji se bude točit, tím vyšší otáčky bude schopen vyvinout, tím méně proudu si bude muset odebrat...

 

cechacek*
hodnocení

0x

Nemačkám, poněvadž bych jí umačkal

 

vykuk*
hodnocení

0x

Vždy. Odlehčím baterce a vyhnu se nechtěné jízdě a následné deformaci předku nebo zadku auta.*haha*

 

jibygeso
hodnocení

0x

Nemačkám.

Nechci zbytečně zatěžovat axiální ložisko na klice, které je při startu na suchu.


doplněno 04.02.17 09:40:

Při startu je na suchu. Při jízdě je již mazáno.

Síly ,které působí na toto ložisko ,nejsou zrovna malé. Baterku a startér vyměním s prstem v nose. Vyběhané axiální ložisko na klice už tak ne. A s opotřebeným axiální ložiskem jsem se již setkal.


doplněno 20.02.17 11:05:

Víš kde je axiální ložisko na klice? Proč sem pleteš spojkové ložisko?

Ano, vždy.

To ložisko zas až tak moc za těch pár vteřin a po pár otáčkách nepřetížíte. Mnohotisíckrát víc je zatížené při běžném přeřazení. Starteru a baterce naopak velmi odlehčíte.


doplněno 20.02.17 10:37:

- Nevím, jak je to u novějších aut, ale za posledních 45 let jsem vlastnil 11 různých typů aut a dalších cca 9 služebních jsem řídil. Ani jedno nemělo axiální spojkové ložisko za jízdy mazané. Wartburg 900 měl dokonce místo ložiska jen grafitový kroužek.


doplněno 20.02.17 11:16:

- pardon, přehlédl jsem ve vaší odpovědi, že píšete o ložisku na klice. Nicméně trvám na tom, že těch několik pomalých otáček ložisku až tak moc neuškodí. I když je, jak píšete "na sucho", není to tak úplně pravda. Vždycky tam ta trocha oleje, dostatečná pro pár otáček zůstane.

 

rv*
hodnocení

0x

Mačkám vždy. Znám pár případů z okolí, kde ten nemačkací při startu se zařazenou rychlostí někam vlítl (jednou skončil s proraženým chladičem a potrubím klimošky).

 

hodnocení

0x
avatar promon

Ano, vždy.

Spojku sešlapuji vždy - donedávna jsem měl za to, že je to prostě jasné každému, vždyť se to učí už v autoškole. Nedávno jsem však měl telefonát od kolegy, který se durdil, že mu nestartuje můj bývalý služebák - Š Octavia. Což mě udivilo, to auto bylo vždy bez potíží. Až po chvíli telefonátu jsem z něj vypáčil, že při startování nesešlápl spojku - a právě kvůli takovým ignorantům tam Škodovky mají spinač na pedálu, který nedovolí startovat, pokud není pedál sešlápnut.

hubas*

Např. Opel má startování bez spojky blokované u všech nových aut, ovšem s argumentem, že se jedná o bezpečnostní opatření např.proti nastartování malým dítětem.

vykuk*

to má Opel teda dobrou vychytávku :)

Ano, vždy.

Alwe to není jen o Oplu, koncernovky mají totéž. Jen spousta lidí to třeba ani neví, já na to ,,přišel´´ taky asi po třech letech, protože by mě nenapadlo startovat bez spojky.

 

asd1

Blokování startu bez vyšláplé spojky je velmi bezpečnostní - hlavně když je potřeba odjet "na startér" např. z přejezdu. Sice ti to děcko s kvaltem nerozjede pouhým otočením klíčku, ale úplně stejně ty neodjedeš s chcíplým autem z přejezdu...

Už jsem dva metry dopředu skočil (naštěstí tam bylo místo), tak na axiální ložisko kliky kašlu a spojku mám vyšláplou vždy.

honzajs122

no nevím, není to brzda?

 

prazskejpepik*
hodnocení

0x

ano. dokonce jsem měl kdysi vůz Hyundai Pony a ten bez sešlápnuté spojky nestartoval (netočil startér)

 

hodnocení

0x

Tak tak, mám Rapida a tam už bez sešlátnuté spojky nenastartuju...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]